fallback

Новият флагман на Cadillac - 600 к.с. и 300 000 долара

Компанията обещава на клиентите си, че няма да има два еднакви Celestiq

Американският производител на премиум-автомобили Cadillac е готов с прехода си към електрически автомобили и представи бъдещия си флагман. Това е седанът Celestiq, който видяхме преди време като концептуален модел, но вече е готов за серийно производство. То ще стартира през декември 2023 г., а поръчки за модела вече се приемат.

Celestiq е изграден на платформата Ultium на General Motors. Два електрически мотора произвеждат 600 к.с. и 868 Нм въртящ момент, които осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди. Батерията с капацитет 111 кВт/ч е достатъчна за пробег от 480 км. Системата поддържа 200-киловатото зареждане с променлив ток (DC), което осигурява допълнителни 126 км само за 10 минути.

Като флагман на марката Celestiq залага на комфорта при пътуване. Окачването е многозвенно (пет) отпред и отзад, а адаптивните въздушни пружини и системата Magnetic Ride Control 4.0 поглъщат неравностите. За първи път в Cadillac стабилизаторите Active Roll Control се борят срещу накланянето на каросерията при завиване. Задните колела могат да се завъртят до 3,5 градуса за подобрения на маневреността.

Купувачите могат да поръчат Celestiq с 23-цолови ковани алуминиеви джанти. Седанът получава уникална версия на гумите Michelin Pilot Sport EV с шарка на протектора, самоуплътняваща се технология и вложки от пяна, които намалява шума при возене.

Celestiq поддържа системата за подпомагане на шофирането със свободни ръце Ultra Cruise, която трябва да направи пътуването още по-релаксиращо. Седанът може също да се паркира самостоятелно, дори ако водачът е извън автомобила.

На външен вид серийната версия на Celestiq изглежда почти идентична с концепцията с дългия си преден капак и наклонен покрив. Екстериорът няма дръжки на вратите. Вместо това собственикът натиска бутон, за да отвори или затвори вратите. Celestiq използва само материали от висок клас. Има 115 3D-отпечатани компонента, включително превключватели за прозорци, дръжки за захващане и тапицерия на конзолата. Решетката и тапицерията на предния калник са от фрезован лят алуминий.

Вътре над арматурното табло доминира дисплей с диагонал 55 инча. Всъщност това са два екрана, които споделят едно стъкло. Водачът използва копче от метал и стъкло на конзолата за управление на системата. Пътникът може да възпроизвежда мултимедия и да използва интернет, така че има щит за поверителност, който предпазва водача от това да го види. В допълнение, монитор с диагонал от 11 инча е разположен под ъгъл върху централната конзола между пътниците отпред.

Всеки пътник на втория ред получава екран с диагонал 12,6 инча, а отзад има дисплей с диагонал 8 инча за регулиране на позицията на седене, температурата и управлението на вратите. Над пътниците има интелигентен стъклен покрив с четири контролируеми зони. Всеки може да регулира нюанса от 20 процента до 1 процент. Панелът има нискоемисионни покрития, за да предпази слънцето от затопляне на интериора.

При закупуване на Celestiq дилърите на Cadillac ще свържат клиента с търговец, който ще координира комуникацията с дизайнер. Според компанията, няма да има два еднакви екземпляра от седана, защото клиентите ще разполагат с толкова много възможности за персонализация.

Всичко това, разбира се, ще струва и доста пари. От компанията съобщават, че цените на седана започват от 300 000 долара, като в зависимост от това, как клиентът персонализира колата си, сумата ще нараства. Това превръща Celestiq в лидер сред електрическите седани на пазара. Досега такъв беше Lucid Air Sapphire, който струва 249 000 долара.

Cadillac ще произвежда Celestiq в Глобалния технически център на General Motors в Уорън, Мичиган. Монтажният екип ще работи върху не повече от шест превозни средства наведнъж.

Още снимки на електрическия флагман на Cadillac - вижте в галерията:

Снимки: Cadillac

fallback
  • #7
    Sveto ( преди 2 години )
    Хубава е колата но скъпа ботиков автомобил за хора с пари
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    първата кола с въздушни пружини - може би затова струва толкова
  • #5
    Живанши ( преди 2 години )
    300к за кадилак... И то това е цена в САЩ. Европа ще му искат 1 милион лева на тоя котор. Мани, бягай.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Че ГМ и Форд ще отвеят Тесла е повече от ясно просто Американдката дръжава бута взадника на Мъск пари.Въпроса е че Мъскетолковатъп че дори с набутани пари пак не мой са оправи
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Бая зор са видели докато успеят от 111кв. батерия да направят само 480км. пробег. Който вероятно в реални условия ще е 200км. Щях да напиша, колко са зле американците в правенето на коли, но пък имат Тесла, която се справя отлично като техника, въпреки че и липсва опит и колите и са с отвратително качество и ужасни интериори, но пък технически са в космоса. Та за това няма да пиша за американските коли.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    За тия пари едно Пюросангйе и те така
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    С тази инфлация, за 2024-та с годишната ми заплата ще мога да купя два
fallback
Последни