fallback

Как GM убеждава своите клиенти да преминат към електромобили

Виртуални шоуруми и социални мрежи са в основата на новата стратегия на концерна

Когато хората говорят за електрически превозни средства, те мислят за продуктите на Tesla. Компанията на Илон Мъск обаче има все повече конкуренти от Детройт. И е интригуващо как GM убеждава своите клиенти да преминат към електромобили.

През последните 6 години General Motors все повече говори за пълен преход от бензинови към електрически автомобили, виждайки съответния потребителски интерес. Както наскоро съобщихме, GM планира да продаде най-малко 175 000 електромобила на Hertz Global до 2027 година, а лизингът е ключов метод за запознаване на повече хора с електромобилите, без да се налага да се ангажират с покупка.

Към момента обаче има дефицит на производството на електромобили, което налага други мерки. Увеличенията на цените не са свързани само с търсенето. Основните фактори са прекъсване на веригите за доставки и ограничено производство на нови модели. Така

„Претъпканото портфолио от поръчки за електрически превозни средства принуждава GM да предприеме различен подход към своя маркетинг“, каза Джулия Борстин от CNBC на неотдавнашно виртуално събитие на CNBC CMO Exchange.

„Икономиката в момента преминава през период на несигурност и инфлацията ограничава потребителите и сериозно засяга решенията им за покупка“, пък казва глобалният маркетинг директор на GM Дебора Уол в интервю за CNBC . – GM се фокусира върху работата за трансформиране на индустрията към електрификация. Ние вярваме, че електрическите превозни средства са бъдещето.”

В същото време, според г-жа Уол, производителите на автомобили трябва да могат да предадат на потребителите предимствата на чистите автомобили и да насърчат хората да купуват нови. Тя даде пред CNBC няколко ключови идеи за това как GM планира да направи електрическите модели успешни на масовия пазар.

Според скорошно проучване на фондация Pew, две трети от американците подкрепят предложението на правителството за насърчаване на покупките на електрически превозни средства. Само 42% от американците обаче е много вероятно да ги купят. Въпреки че хората признават ползите от такъв транспорт (загриженост за околната среда и спестяване на пари за зареждане), тези фактори не са достатъчни, за да убедят обществеността да премине към „чисти“ автомобили.

„Хората са на различни нива на познания за електрическите автомобили и затова се нуждаят от различна информация“, продължи изявлението си Дебора Уол. „Ето защо GM прави всичко възможно, за да образова купувачите на електромобили и да гарантира, че ще получат най-доброто изживяване, когато преминат към тези нови коли.“

Платформата за видео чат EV Live на GM позволява на клиентите да се обаждат директно в шоурумите, да задават въпроси и да получават знания, без да се налага да ходят лично до представителството. Няма значение какви въпроси ще бъдат зададени - за зареждане, пробег или технологични характеристики на автомобила.

GM за първи път започна да прави стъпки към виртуални шоуруми през 2017 г. с Dentsu Aegis Network, когато компаниите се обединиха, за да пуснат новото дилърско приложение. GM създаде и други виртуални шоуруми през годините, като Chevy MyWay и Cadillac Live, но GM EV Live е първият шоурум само за електромобили, предлаган от GM.

Рекламата е свързана и с напредъка на технологиите за създаване на по-безопасно шофиране. Тя включва зареждане в движение, помощ за водача със свободни ръце и много други. Опитът показва, че подобни теми са интересни за по-голямата част от потребителската общност, както и идеята за автономните превозни средства.

В момента GM тества Cruise, първата самоуправляваща се кола на марката. В крайна сметка трябва да стане стандартно оборудване за всички предстоящи електрически превозни средства на GM. Въпреки изтеглянето на 80 превозни средства Cruise в началото на септември 2022 г., автомобилният производител все още възнамерява да разшири тестването на Cruise.

Подкрепата на знаменитостите в САЩ все още е актуална - в това отношение GM възнамерява да продължи да работи с емблематичните личности на нашето време, включително в социалните мрежи. Вече има плодове от подобно сътрудничество със звездата от НБА ЛеБрон Джеймс и влиятелния "тик-токер" Бреланд.

Например, в скорошна реклама за електрическия Hummer, ЛеБрон Джеймс демонстрира способността на CrabWalk да се движи по диагонал, позволявайки високо паркиране и мобилност извън пътя. Hummer EV си проправя път и във видеоигрите, като Call of Duty. „Инфлуенсърите са нови и ефективни медийни канали“, твърди Дебора Уол.

Бреланд на свой ред рекламира Chevrolet, използвайки пародийни версии на известните си песни. Една от последните му творби е посветена на Chevrolet Silverado и е изложена в цялото пространство на TikTok. „Този ​​подход ни позволява да изпращаме точните послания до точната аудитория в точното време“, завършва г-жа Уол.

fallback
  • #15
    Класика ( преди 2 години )
    Внедриха хора от сектата нападнала света и при автомобилите! Чакаме да дойде Тръмп и да забрани тези екологични убийци ел колите!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    При положение че много от производителите спряха да приемат поръчки, защото опашките са по 1-2 години, не виждам смисъл от харченето на пари за реклама. Чичо ви Мъск пръв го прозря
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    А защо реши, че ти говоря за пустинята на Австралия, а не ти говоря за квартал в София и комбинирано производство на ток и топлинна енергия в абонатната станция на блока?Тогава с литър бензин, дизел, пропан бутан или кг. метан, електрическият автомобил ще измине повече километри, като в същото време се използват и останалите 70 80% от енергията на горивото, които обикновен автомобил с ДВГ изхвърля в атмосферата. Тоест от 200 лв заредени, ползваш максимум 40-60, а останалите 140-160 изхвърляш
  • #12
    До 9 ( преди 2 години )
    Ето още един който идея си няма за какво говори. Какви обороти ми приказваш, като оборотите на генераторите почти не мърдат, защото трябва да са постоянни за да поддържат 50 херца честота на тока?А натоварването е в проценти от максималната мощност на двигателя и най-голямото кпд което може да постигне е при около 80-90% натоварване. Тоест като натовариш 20 kw генератор с 16-18 kw, тогава КПД е над 40%. Сложи и 10% загуби на генератора и станаха над 36%. От литър дизел - 3,6kWh.
  • #11
    До 7 ( преди 2 години )
    И за кво ще я използваш тая топлинна енергия бе *** и то в пувтинята в Австралия да си пържиш яйца ли ахахах
  • #10
    TSLA ( преди 2 години )
    Това на снимката е GM HYDROTEC - генератор на ток с водородни горивни клетки. Пише си го! Хора, дето не обичат да четат, мразят всичко ново, понеже им е непонятно. Какъв дизел, каква нафта ви гони още в XXI век?
  • #9
    До подолният ( преди 2 години )
    За дизелов двг натоварването естестврно няма как да бъде голямо тъй като той е нискооборотен следователно цялата ти теория отива на пух и прах
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Поне 35% кка го сметна бе гьоферен на око линче ше е толкова датеебау спеца потен
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Очевидно идея си нямаш от материята.КПД на един ДВГ зависи от натоварването и при ниско натоварване КПД е също ниско, а при нулево натоварване, КПД е 0. При дизеловият генератор работещ на ПОСТОЯННА максимална мощност, КПД е най-високо - над 40% и поне 35% от енергията на горивото ще се превърне в електричество, дори като добавим загубите в генератора. А ако този генератор е в/до сграда в сграда, ще може да се използва и топлинната енергия, което да повиши КПД до над 90%
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизеловият генератор работи с по малка ефективност отколкото двг защото енергииното превръщане не е еквивалентно и има загуби
fallback
Последни