fallback

Защо някои превозни средства не стават глобални?

Отделните пазари си имат специфични изисквания, но не е само това

Глобалната автомобилна индустрия може да има различни лица в зависимост от местоположението. Вярно е, че че концепцията е почти една и съща навсякъде - пътуване от точка А до точка Б, но формата на автомобила може да се промени за всеки пазар. Така някои модели са налични навсякъде по света, а други се предназначени само за определени държави и региони.

Тъй като световните икономики са все по-свързани и зависими една от друга, автомобилната индустрия бързо разработи така наречените „глобални автомобили”. По същество това е уникална концепция за превозно средство, предназначена за потребителите на много места. Вместо това, има автомобили, замислени, проектирани и разработени за един единствен пазар. Защо обаче те съществуват, след като нямат глобален потенциал?

Въпрос на култура

Северноамериканците, например, обичат големите си камиони (пикапи). Имат ги от десетилетия и са част не само от пейзажа и пътищата, но и от идеята за шофиране и транспорт. Ford F-Series, пикапите Ram и семейството Chevy Silverado са само три примера за превозни средства, предназначени изключително за шофьорите в САЩ. Последните ги желаят просто защото са големи, способни и доста полезни. Те представляват 14% от продажбите на автомобили в САЩ и 18% в Канада.

Но това е всичко. Няма да видите тези зверове никъде другаде, освен в някои страни от Близкия изток или в някои специфични вносни продукти, произведени в Южна Америка. Те са твърде големи и безполезни за останалия свят. И затова 98% от големите пикапи се продават в Северна Америка.

Друг случай е този на големите и луксозни MPV в Китай. Те просто са твърде скучни, скъпи и пищни за повечето пътища извън тази азиатска държава. Докато MPV като сегмент е загубил много привлекателност на пазари като САЩ и Европа, китайските потребители продължават да търсят такива коли, особено ако са луксозни и големи. Общо 44% от произведените MVP се продават в Китай.

В Южна Америка същото се отнася за малките пикапи. Бразилия е голям пазар за тези превозни средства, като се имат предвид големите земеделски дейности в страната, лошите пътища и ниската покупателна способност на населението. Ето защо превозни средства като Fiat Strada, Volkswagen Saveiro или Chevrolet Montana са толкова популярни в този регион. И няма да ги срещнете почти никъде другаде освен в Южна Америка. Като цяло, 91% от малките пикапи се купуват в Южна Америка.

Горе-долу така стоят нещата с комбитата в Европа. Въпреки че можете да намерите тези автомобили и на пазари като САЩ и Китай, това става все по-рядко. Причината? Те са смятани за твърде скучни семейни коли. Днес около 64% от продадените вагони в света остават в Европа.

Местни разпоредби

Има и други причини, поради които някои коли не се предлагат в определени страни. Една от тях е регулацията. За да защитят своята индустрия, държавите създават специфични правила за стимулиране на местното производство и санкциониране на вноса. Японските key-cars са най-добрият пример в това отношение. Специалното данъчно облагане и щедрите стимули за закупуване направиха тези малки автомобили най-често срещаното нещо, което можете да видите по пътищата на Япония. Миналата година те представляваха 30% от общите продажби на автомобили в страната.

Проблемът обаче е, че местното производство е силно фокусирано върху тях и става доста изолирано, когато трябва да се приведе в съответствие със световните тенденции. Всички тези автомобили или по-точно 96% от тях остават в Япония.

fallback
fallback
Последни