fallback

Европейците все по-често се отказват от поръчани нови коли

Потребителите изчакват ситуацията да се стабилизира, преди да инвестират

Европейците все по-често отказват предварителни поръчки за нови автомобили. Явлението вече е масово, което изключително тревожи дилърите, съобщава германското издание Automobilwoche.

Според информация от дилърите на известни марки, предлагани на Стария континент, тези случаи се увеличат непрекъснато през последните години. Експертите смятат, че това се дължи на нестабилната икономическа ситуация и несигурните перспективи. И тъй като потребителите все още не могат да предвидят кога ситуацията ще се стабилизира, те предпочитат да отложат големите разходи.

Изданието цитира топ-мениджър от европейска група, която продава автомобили, според когото сега е много по-важно хората да спестяват пари, за да са сигурни, че със сигурност ще имат достатъчно за храна и жилище. Затова и потребителите се отказват от други големи покупки, сред които попадат и новите автомобили.

Това е проблем за европейските търговци, тъй като има шанс в обозримо бъдеще техните паркинги да се напълнят с автомобили, които няма кой да купи. Затова и продавачите са принудени да намаляват разходите, а също така в някои случаи и цените.

Европейският автомобилен пазар бележи спад вече 13 последователни месеца и едва през август тази година за първи път показа ръст, но той е минимален - едва 3,4%. Ако към отлива на купувачи прибавим и проблемите с логистиката, с коронавируса и войната в Украйна, която доведе до увеличение на цените на енергията и на намаляване на покупателната способност, се вижда, че европейската автомобилна индустрия е заплашена от сериозна криза.

Към момента Европа произвежда повече от 4 милиона автомобила на тримесечие, но е напълно реално тази бройка да падне под 3 милиона, сочи доклад на S&P Global Mobility, който е наречен „Зимата идва“. И според неговите автори, предстоящата зима ще бъде по-тежка за индустрията от миналата, което обещава още по-трудни времена за автомобилните производители.

fallback
  • #7
    До Хе хе хе ( преди 2 години )
    Не бе,никой не се отказва!Те хората доматите ги ядат с колците!Само заради ФВ била врътката .... голям разбирач! Нормално е като ти дават 10-12 месеца доставка за една кола и на 3 месец като излезе нещо за същите пари с повече екстри и по-добри показатели да им теглиш една!Не са само ФВ, при всички масови марки я има тази тенденция!През 6 месеца вадят фейслифт след още 6 нов модел, а искат клиентите им да чакат една година да получат нещо което при доставаката си вече се води стар модел!
  • #6
    До 2 ( преди 2 години )
    Оди сръвни технологично 10 годишна S класа и сегашната бе, маугли! + инфлацията за 10 години! Като сложиш цената на всички технологии в новия модел, даже без да добавяш инфлацията, ще ти излезе, че новата дори е по-евтина от 10 годишната! "Само 10 години" в технологичен сектор?! Преди "само 10 години" висок клас телефон струваше 900лв ама сега е над 3000лв! Тоа мрънка, че колите цените им били двойни за "само 10 години" Заплата ти същата ли е като преди "само 10 години"?!
  • #5
    ТТТ ( преди 2 години )
    Те за това ли европейците чакат по една година за нов автомобил. Чиповете им виновни, Украйна им виновна... Глупости на търкалета. Опитват се да си измислят причини да вдигат цените на автомобилите, а после защо не се купували. Ами то всичко си има някакви граници. Пазара диктува цената.
  • #4
    Fury ( преди 2 години )
    До #2 S-класата е направена да се возиш в нея на задната седалка, не да я караш! В този форум май само банкери и кралски наследници има. Нормално е S-класата, Бентлита, Ролс Роиси и др. да имат висока цена. То и Ферарито си вдигнаха цените, ама виждам по улиците, че са рядкост, не ги купуват много :)
  • #3
    Хе хе хе ( преди 2 години )
    Никой не се отказва.Просто стара практика на ФВ например е да доставят коли до дилърствата и да ги отчитат като продадени за да реализират печалби а всъщност зад много такива коли не седеше реален собственик и сега просто истината попна да излиза на яве.Следват масови фалити на дилъри които са един вид франчайз.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Еми те цените на автомобилите всяка година се вдигат, Една добре оборудвана ЕС класа струва колкото два 100кв.м. апартаменти в София. Само преди 10г. Ес класата стартираше от 120000лв. чисто нова в магазина. Сега стартира от 242000лв. Това са само 10г. разлика, с тези темпове на растеж на цените след още 10г. ще стартират от половин милион. Колите постепенно ще се превърнат в недостижим за масите лукс.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако европейските производители днес имат проблеми с продажбите, а евро 7 още не е в сила и продажбите на автомобили с ДВГ не са забранени, си представете проблемите на toyota след няколко години, когато освен че клиентите вече не искат автомобили с ДВГ, държавата забрани продажбите и на тези които искат да си купят такива автомобили. Защото поръчки се отказват и по паркингите стоят само автомобили с ДВГ. Продажбите и поръчките за електромобили само растат и има недостиг и чакане с месеци.
fallback
Последни