Европейците все по-често отказват предварителни поръчки за нови автомобили. Явлението вече е масово, което изключително тревожи дилърите, съобщава германското издание Automobilwoche.
Според информация от дилърите на известни марки, предлагани на Стария континент, тези случаи се увеличат непрекъснато през последните години. Експертите смятат, че това се дължи на нестабилната икономическа ситуация и несигурните перспективи. И тъй като потребителите все още не могат да предвидят кога ситуацията ще се стабилизира, те предпочитат да отложат големите разходи.
Изданието цитира топ-мениджър от европейска група, която продава автомобили, според когото сега е много по-важно хората да спестяват пари, за да са сигурни, че със сигурност ще имат достатъчно за храна и жилище. Затова и потребителите се отказват от други големи покупки, сред които попадат и новите автомобили.
Това е проблем за европейските търговци, тъй като има шанс в обозримо бъдеще техните паркинги да се напълнят с автомобили, които няма кой да купи. Затова и продавачите са принудени да намаляват разходите, а също така в някои случаи и цените.
Европейският автомобилен пазар бележи спад вече 13 последователни месеца и едва през август тази година за първи път показа ръст, но той е минимален - едва 3,4%. Ако към отлива на купувачи прибавим и проблемите с логистиката, с коронавируса и войната в Украйна, която доведе до увеличение на цените на енергията и на намаляване на покупателната способност, се вижда, че европейската автомобилна индустрия е заплашена от сериозна криза.
Към момента Европа произвежда повече от 4 милиона автомобила на тримесечие, но е напълно реално тази бройка да падне под 3 милиона, сочи доклад на S&P Global Mobility, който е наречен „Зимата идва“. И според неговите автори, предстоящата зима ще бъде по-тежка за индустрията от миналата, което обещава още по-трудни времена за автомобилните производители.