fallback

Европейците все по-често се отказват от поръчани нови коли

Потребителите изчакват ситуацията да се стабилизира, преди да инвестират

Европейците все по-често отказват предварителни поръчки за нови автомобили. Явлението вече е масово, което изключително тревожи дилърите, съобщава германското издание Automobilwoche.

Според информация от дилърите на известни марки, предлагани на Стария континент, тези случаи се увеличат непрекъснато през последните години. Експертите смятат, че това се дължи на нестабилната икономическа ситуация и несигурните перспективи. И тъй като потребителите все още не могат да предвидят кога ситуацията ще се стабилизира, те предпочитат да отложат големите разходи.

Изданието цитира топ-мениджър от европейска група, която продава автомобили, според когото сега е много по-важно хората да спестяват пари, за да са сигурни, че със сигурност ще имат достатъчно за храна и жилище. Затова и потребителите се отказват от други големи покупки, сред които попадат и новите автомобили.

Това е проблем за европейските търговци, тъй като има шанс в обозримо бъдеще техните паркинги да се напълнят с автомобили, които няма кой да купи. Затова и продавачите са принудени да намаляват разходите, а също така в някои случаи и цените.

Европейският автомобилен пазар бележи спад вече 13 последователни месеца и едва през август тази година за първи път показа ръст, но той е минимален - едва 3,4%. Ако към отлива на купувачи прибавим и проблемите с логистиката, с коронавируса и войната в Украйна, която доведе до увеличение на цените на енергията и на намаляване на покупателната способност, се вижда, че европейската автомобилна индустрия е заплашена от сериозна криза.

Към момента Европа произвежда повече от 4 милиона автомобила на тримесечие, но е напълно реално тази бройка да падне под 3 милиона, сочи доклад на S&P Global Mobility, който е наречен „Зимата идва“. И според неговите автори, предстоящата зима ще бъде по-тежка за индустрията от миналата, което обещава още по-трудни времена за автомобилните производители.

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе Дошо оризарчето къде е?
  • #26
    До 23 ( преди 2 години )
    Какво каза за toyota и батериите? Какви батерии разработвала? Какви електромобили щяла да произвежда с тях? Това беше вицът на деня. Извинявай за подценяването, вица на годината! Toyota най-накрая си призна грешката, че изостава с електромобилите и обяви, че ще произвежда собствен електромобил и даже обяви 10 хиляди броя на година, но се оказа че не може да намери толкова много батерии от един доставчик и произвежда един модел с батерии от два доставчика. Едните не се зареждат на минусови темпер
  • #25
    Гост ( преди 2 години )
    Вие от къде тръгнахте, та до китайски телефони стигнахте. Не виждам изненада - има стагфлация, цените на автомобили растат, евтините модели изчезват, лихвите се вдигат - нормално е да се отказват и/или да намаляват поръчките. 2024 ще започнат да се оправят
  • #24
    До 23 ( преди 2 години )
    Митото и транспорта на кола е хиляди евро а не 50-100 като при телефоните и отношенията захладняват защото Китай стана по-авторитарен и настоятелен в претенциите си не знам какво толкова ги харесваш, освен това както знаем Европа и Япония са гола вода като марки за смартфони но при електрифицирани коли са сред водещите (да Тойота изостава при чисто електрическите но при хибридите включително зареждаеми е доста напред и инвестира много в батерии) такива сравнения са неразумни
  • #23
    До 21 ( преди 2 години )
    Може и да си прав, но 30% пазарен дял въобще не е малко. Ако постигнат същото и с автомобилите, означава 30 милиона продажби годишно. Повече от volkswagen Груп, toyota и стелантис взети заедно.
  • #22
    До 13 ( преди 2 години )
    Недей така много си загрижен човек ще си помисли че не Русия спря газа месеци преди да гръмне Северния поток 1 и си остава втория за резерва, че пазара на енергия не е глобален (Япония и Корея са на втечнен газ и поскъпна и при тях и също планират ембарго на руски нефт) или че в Русия няма мюсюлмани даже в Чечня има частичен шариат нещо което няма дори в Турция и Тунис или пък че цвета на кожата пречи на акъла щото *** в Израел и Испания са къде пред Русия и Беларус
  • #21
    До 19 ( преди 2 години )
    (сега от 10 човека, 8 са с Huawei и Xiaomi!) И как го изчисли при положение че в Европа Самсунг (произвеждащи се във Виетнам) и Епъл имат общо над 60% дял
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-много коли на ток изнася от Китай Тесла но това малко по-малко се променя с напредването на производството в Германия. Ако ще е за внос дългосрочно много по-конглокентни са Индия защото са към 2 пъти по-близо по море, преговорите за свободна търговия се възобновиха и е много по-вероятно да има такава с тях отколкото с Китай защото не са комунисти и нямат претенции към Шри Ланка както Китай към демократичен Тайван а и разходите за труд са наполовина от тези в Китай
  • #19
    До 18 ( преди 2 години )
    Трудно е да видиш като виждаш до върха на носа си и се интересуваш основно от 10 годишни коли "нов внос"! Много скоро с колите в Европа, ще стане като с телефоните! Както беше - махни ги тия китайски буклуци, сега от 10 човека, 8 са с Huawei и Xiaomi!
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Само аз ли не виждам китайски талиги да заливат европата ?
fallback
Последни