fallback

Volvo EX90 ще разполага с двупосочно зареждане

Наследникът на XC90 ще може да връща енергия в мрежата, стига законът да го позволява

Шведският производител Volvo е готов да направи голяма крачка към пълна електрификация на моделната си гама през 2022 г. с пускането на електрически SUV, която да замени флагмана на марката XC90. Новият модел ще се казва EX90 и ще бъде представен официално на 9 ноември, а продажбите му ще стартират догодина.

Британското издание Auto Express публикува изображения на модела, които са направени на базата на патентни чертежи, подадени в Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз. Те показват, че като дизайн електрическият SUV ще представлява еволюция на сегашния XC90. В същото време обаче XC90 технологично ще надмине своя предшественик.

Шведската компания потвърди, че ще моделът ще получи двупосочно зареждане, което ще позволи на EX90 да захранва външни електрически устройства и да подава енергия обратно в дома. Системата ще може да зарежда и други електрически коли на Volvo, а софтуерът за управление на зареждането на фирмата може да намали разходите за енергия за потребителя чрез зареждане по време на периоди на ниско търсене. Когато търсенето на енергия е високо, автомобилът може също да продава енергия обратно към мрежата, въпреки че тези характеристики ще зависят от конкретни пазарни правила.

Фокусът на Volvo отново е насочен върху безопасността, така че новият EX90 ще разполага с изобилие от усъвършенствано оборудване за защита на пешеходци, велосипедисти и други участници в движението, както и на пътниците. Според Йоахим де Вердие, ръководител на Safe Vehicle Automation във Volvo Cars, това ще бъдат най-безопасният автомобил на марката, излизал на пътя.

„Сливаме нашето разбиране за външната среда с нашето по-подробно разбиране за вниманието на водача. Когато всички наши системи за безопасност, сензори, софтуер и изчислителна мощност се обединят, те създават превантивен щит около вас и вие дори няма да разберете, че е там, докато не ви потрябва“, категоричен е Де Вердие.

В резултат на това системите, които ще се предлагат на EX90, включват нови настройки на LIDAR (откриване на светлина и обхват), като в случая се използва сканираща лазерна светлина за откриване на обекти отпред. Този метод работи при движение с по-висока скорост на магистрала, без да има значение дали е ден или нощ (при системата, базирана на камера е необходима светлина).

Благодарение на LIDAR, произшествията с тежки последици могат да бъдат намалени с до 20%, като общото избягване на катастрофи е подобрено с 9%. В EX90 системата LIDAR е придружена от пет радара, осем камери и 16 ултразвукови сензора. Сред тях са сензори за паркиране, докато голяма част от другите технологии все още ще се използват за откриване на пешеходци и помощ за поддържане на лентата, плюс функции за удобство, като съраунд-изглед при паркиране и полуавтономен адаптивен круиз-контрол.

fallback
  • #9
    До 5 ( преди 2 години )
    И за какво ти е да купуваш допълнителни батерии, като така или иначе вече си платил тези в автомобила и физически е невъзможно да им използваш всичките цихли дори да комбинираш зареждане и отдаване в мрежата с шофиране.При 10 000 цикъла с половината капацитет, за минимална деградация на батериите, дори по два цикъла на ден дори при два цикъла на ден ще са ти необходими 14 години, а два цикъла на ден са физически невъзможни. Тоест батерията ще надживее автомобила.
  • #8
    Бай кореец ( преди 2 години )
    Хюндай вече изкараха 2-ро поколение IONIQ 5 което зарежда външни електроуреди че дори може да зарежда други електромобили. Така че не е никаква новост.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    ДВГ умира и държавите бензиностанции могат само да гледат с влажни погледи !
  • #6
    Гост ( преди 2 години )
    До 4Тези 10000 цикли съществуват само в електрическата ти глава.
  • #5
    Стига глупости ( преди 2 години )
    Ти кола ли си купил да караш или какво? Като искаш да печелиш от продажба на ток по добре вложи тия 100К във соларни панели и батерии към тях. Защо ще си съсипваш батерията на колата?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоест на всеки 40 цикъла печелиш по 1 000 лв. 400 цикъла на година - 10 000 лв. За 10 години 4000 цикъла - 100 000 лв и имаш още 4000 цикъла живот на батерията. Преди да започне леко да и спада капацитета. Е колко да струва тая батерия, като целия автомобил струва 100 000 лв? И то днес при високите цени на батериите, които се очаква да паднат драстично, когато смогнат доставките на материалите за тяхното производство и започне тяхното рециклиране.
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Ами направи си сметката де? Новите батерии 4680 на тесла имат 10000 цикъла живот, ако разреждаш батерията между 20 и 80%. При средностатистическа 80+ киловатчаса батерия, това са 50 квтч на цикъл. Да предположим, че ще караш автомобила съвсем скромно и ще му минеш само половин милион километра. Това са ти 2000 цикъла и ти остават още 8 хиляди цикъла за връщане в мрежата. Средно за денонощие разликата е 500 лв за мегаватчас. Един мегаватчас са 20 цикъла по 50квтч.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Да и като почнеш всеки ден да връщаш енергия към мрежата батерията още повече става консуматив. Живота и съвсем ще се скъси. Връщаш ток дето струва стотинки а съсипваш батерия дето струва десетки хиляди. Къде е сметката в това нещо?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    И ето бавно но сигурно бъдещето идва и става реалност. След десетина години електромобилите ще са неразривна част от електрическата мрежа е ще съхраняват произведената възобновена енергия за по-късно ползване. Но няма да стане толкова бързо колкото ни се иска, защото за да работи този принцип, трябва да се натрупат доста електромобили и да има излишък от възможно е на енергия, а това няма да стане за една-две години.
fallback
Последни