fallback

Повечето шофьори нямат доверие на автопилота

Голяма част от автомобилистите изпитват дискомфорт, когато управляват автоматизирани превозни средства

Проучване на американския индекс на доверие в мобилността (MCI) за 2022 г. от анализаторите на J.D. Power установи, че 65% от потребителите не могат точно да идентифицират напълно автоматизирани безпилотни превозни средства, а 56% класифицират модерните технологии за подпомагане на водача като системи за автономно шофиране.

Съвместното изследване на J.D. Power, Partners for Automated Vehicle Education (PAVE) и консорциума MIT Advanced Vehicle Technology (AVT) също така установява, че всички потребители използват термините „асистирано шофиране“, „помощ на водача“ и „полуавтономно движение“, когато описват ниво 2 и ниво 3 на технологична помощ.

„Разбирането какви думи и фрази резонират с потребителите може да помогне за изчистване на погрешните схващания и да подобри разбирането на потребителите за автономното движение, което е обща цел“, се казва в изследването.

Като цяло, готовността на потребителите за приемане на самоуправляващи се превозни средства беше оценена на 39 точки по 100-точкова скала, което представлява намаление с 3 точки спрямо 2021 г. Проучването установява, че потребителите изпитват особено ниски нива на комфорт, когато шофират в напълно автоматизирани самоуправляващи се превозни средства и когато използват напълно автоматизиран, самоуправляващ се обществен транспорт.

В допълнение, 55% от анкетираните заявяват, че са готови да преминат обучение за безопасно шофиране на автономно превозно средство. 87% от тези, които казват, че знаят „много“ за автономните превозни средства и биха желали да преминат обучение за шофиране.

В същото време, само 26% от анкетираните казват, че използват функции за активна помощ при шофиране, а от тях 41% казват, че настоящите системи представляват максималното ниво на автоматизация, което им е удобно да използват.

Всички тези резултати показват, че разработчиците на самоуправляващи се автомобили трябва да удвоят усилията си, за да помогнат на потребителите да разберат технологията. Те трябва да осигурят на обществеността ясен и разбираем език за описание на новите характеристики на автомобила.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, никога не можеш да кажеш 100% кое е правилното решение. А да го "програмираш" още по малко. Точно затова, пред "автономните" седи следната дилема: когато удара е неизбежен - кого ще удариш, възрастен или дете? И пак казвам - нека да не се бърка автопилот с автономна система. Дори при кораби и самолети, може да е нарича "автопилот", но поддържа зададен глокс, скорост (и височина). Но не взима никакви решения и винаги има кой да поеме контрола веднага.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    (продължение) Почти няма човешка технолигия, която да постига 6 девятки (99,9999%), да не говорим колко е скъпо и сложно - използва се многократно подсигуряване, редица практики, хиляди хора. Със сигурно в близките 50 г. технологията няма да е поевтиняла и напреднала толкова, че да позволи вграждането на 99,9999%-надеждна техника в кола, която не трябва да превишавя няколко десетки хиляди лева.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората не осъзнават, че за да имаме истински, работещ и сигурен автопилот, той трябва да взима правилните решения в 99,9999% от случаите. Дори при този процент, при 1,5 млрд. коли по Земята, ако всяка кола се кара средно 1 път в седмицата (песимистично), това означава че всяка седмица ще има по 150 хил. инцидента, или близо 8 млн. на година. Ако сами при 1/1000 от тях загива човек, това пак са 8000 човека на година. Кой ще си довери живота на системата като знае, че може да "спечели" всеки ден?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, ето затова, автономното няма място на пътя. Който иска да се занимава с други деийности - да си избере алтернативен транспорт или да си вземе шофьор. Всичките системи може да подпомагат водача, но не може да се разчита само на тях. Но "благодарение" на маркетинга се втълпява едно, което на практика не е съвсем както го рекламират. Хората учили се някога на коли без каквито и да е състеми, си знаят да разтиат само на умения, ама новите са точно обрантно, там умения йок.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Автономното има добри страни, но проблемът е че много хора му се предоверяват и го ползват за щяло и нещяло. Например е много опасно да се ползва в лоши метериологични условия. Тогава сензорите могат да ви подведат. Дори в книжката на автомобила го пише да се ползват при добро време, както и водача да е винаги в готовност да поеме управлението. За съжаление много го пренебрегват и си чатят, сърфират, четат книга, а най-фрапиращото, което съм виждал е един да си реже ноктите на краката.
fallback
Последни