fallback

Най-луксозната Mazda: тестваме новата CX-60

С този модел японците правят първата си сериозна крачка към премиум сегмента

Някога Mazda дойде в Европа като производител на относително малки, относително евтини и доста надеждни автомобили. Само че Европа вече не иска малки и евтини автомобили. И затова Mazda сменя изцяло концепцията. Сега целта на японците е в близките няколко години да се превърнат в най-големия неевропейски производител в премиум сегмента. А това е първата голяма стъпка в тази посока.                         "Това" е новата Mazda CX-60. С дължина от почти 4.80 метра, тя е най-голямата Mazda, продавана някога на европейския пазар. С цели 23 сантиметра е по-дълга от досегашния флагман CX-5. И освен това е с 12 сантиметра над Audi Q5, с около 10 над BMW X3, и с 8 над Mercedes GLC.                      Неслучайно споменаваме тези имена от висшата лига на европейските кросоувъри - Mazda иска да се мери именно с тях. Затова и CX-60 идва с изцяло нова архитектура, с надлъжно разположени двигатели и концепция с водещо задно, а не предно предаване. Но това не се отнася до дебютния плъг-ин хибрид, който е със задвижване на четирите колела.                     Новата CX-60 е най-необикновеният модел на Mazda, и то в повече от едно отношение. Колкото и да не ви се вярва от външния вид, това е най-мощната серийна кола, правена някога от японците. Освен това е най-тежката. И освен това е най-луксозната. Ясно доказателство накъде отива компанията в близките години.                      Като начало в България ще се предлага само хибридната версия с 327 конски сили максимална мощност. Тя се постига с комбинацията от 2.5-литров бензинов двигател и електромотор, съчетани с 8-степенен автоматик с мокри многодискови съединители. Литиево-йонната батерия е почти 18 киловатчаса и според японците стига за 63 километра пробег само на ток.                     Благодарение на допълнителния съединител между двигателя и електромотора колата запазва двойното предаване дори и когато основният бензинов агрегат е изключен. При редовно зареждана батерия разходът на теория е около литър и половина на 100 километра. Батерията може да се зареди на 11-киловатова станция за два часа и малко, или, ако нямате достъп до такава, от самия бензинов двигател.                      Комбинацията от "най-мощен" и "най-тежък" вероятно вече ви е подсказала, че тук няма претенции за спортно поведение. В хибридния си вариант СX-60 никак не е бавна - ускорението 0-100 км/ч отнема доста под шест секунди, което е много добре в този сегмент. Но усещането не е за спортна кола. Усещането не е за динамика. Основният акцент тук е удобството.                        8-степенният автоматик е настроен да сменя предавките сравнително мудно, освен ако не го превключите в спортен режим. А и звукът на четирицилиндровия мотор е далеч от онова, на което бяха способни роторните Мазди в миналото. Впрочем догодина CX-60 ще получи още два двигателя за европейския пазар. Единият ще е трилитров бензинов редови шестак. Другият ще е дизел - японците още не се срамуват от тази дума и ще предложат две версии на 3.3-литровия си агрегат, съответно с 200 или 254 коня.                       Mazda напредна много и в областта на дизайна напоследък, и този автомобил е поредното доказателство. PR-отделът на компанията неуморно ни говори за "ма" - японската концепция за красотата на празното пространство. Но и без такива витиевати фрази вътрешността на CX-60 е минималистична, изчистена и приятна.             Батерията на плъг-ин хибрида може да отдава енергия и към външни консуматори - достатъчно, за да ви приготви чай например          Колата, която караме, е в относително ниско ниво на оборудване, но дори и в него материалите са първокласни и добре напаснати. В по-високите нива ще откриете благородно кленово дърво, фина кожа напа и текстил, вдъхновен от традиционното японско кимоно. Това определено е дизайн, срещу който нямаме никакви възражения.                         И освен това е дизайн, направен с упорито придържане към здравия разум. Няма никакъв черен пиано лак, който да ви заслепява. Няма никакви огромни сензорни екрани, в които да ровите по половин час в менюта и подменюта, за да успеете да си намалите климатика, да кажем. За всяко нещо си има удобен бутон. Мултимедията има достатъчно голям екран, но не толкова, че да впечатли китайските клиенти. Като цяло това е приятно място за седене.                      12-инчовият екран на мултимедията е четлив и удобен за ползване, и върви в комплект с безжично свързване на Android Auto и Apple CarPlay. Всички актуални системи за безопасност са налице. Head-up дисплеят е голям и може да ви показва указания от навигацията в добавка към скоростта. Седалките са удобни, мястото отпред е изобилно, мястото отзад е достатъчно, освен ако не сте над метър и деветдесет и не си поръчате кола със стъклен покрив. Багажникът е 570 литра. Изобщо откъм семейната страна на уравнението тук има всичко необходимо.                        Единственият деликатен въпрос се отнася до семейния бюджет. Амбицията на Mazda да влезе в клуба на премиум производителите ясно личи и от цената. Базовата хибридна CX-60 започва от почти 99,000 лева с ДДС - смайващо число на фона на досегашните предложения на японците за Европа. Но ако го сравните с новите конкуренти на Mazda, всъщност може да мине и за изгодно. Базово Audi Q5 с конвенционален двигател е с 13 хиляди лева по-скъпо. За BMW X3 с плъг-ин хибридно задвижване ще ви трябват поне 15 хилядарки повече. Въпросът е само дали Mazda е готова за такива сравнения. Ако новата CX-60 не ви дава категоричен отговор на това, тя поне е стопроцентово доказателство, че японците са на прав път.         Още снимки от теста на Mazda CX-60 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

    

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Mazda Tribute. 2002г., 2000 см2. 467.000 км. Състояние, пушка! Цена: 6500 лв.! Тотал ремонт: 6000лв. Общо: 12500 лв. Като си докарате електрокарите на тези километри и цена, ми пишете! Бррръъъмм и през чукарите, дупките, снега и по магистралата със 140 км.ч. без проблем! Полирайте си паркетниците и им плащайте застраховките! Бррръъъмм и чао!
  • #13
    Норми ( преди 2 години )
    хаха, кой ще даде 100к за маздичка - отвън лъскаво, а технологично в миналия век. Правих тест драйв на разни мазди миналата година и заключението ми беше, че дори и с ФВ не могат да се мерят. Като цяло за среден клас кола по-добре киа/хюндай или фв. А за луксозна - бмв/мерц.
  • #12
    До 11 ( преди 2 години )
    За електродвигателя съм съгласен че е по добра технология от ДВГ. То изобщо няма база за сравнение. Ел. двигателя е като извънземна технология спрямо ДВГ. НО, има едно голямо но, и това батерията! Батерия е проблем който все още не решен. С тия батерии сегашните няма да стане работата. Всички инженери знаят че батериите не струват.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви камиони, какви 5 лв? Искаме чисти, тихи коли, които можем да си зареждаме в къщи, искаме коли без присадката, наречена скоростна кутия, искаме незабавен въртящ момент, не искаме масла и хиляди движещи се части. И знаеш ли кое е старо и добро? Електродвигателят. По стар е с има-няма век от ДВГ.
  • #10
    До 7 ( преди 2 години )
    Не всичко старо е лошо. И не всичко ново е добро. Има стари и доказани технологии които са подобрявани в продължение на много години от различни производители. Редовия 6 цилиндров дизел с турбо и интеркулер се доказа през години най добрия двг. Той е истинския работен кон. Има огромен ресурс Не случайно се наложи при камионите. Вижте лидерите Мерцедес и Волво какво правят.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    #7: Не само мислим, а сме напълно убедени. Светът мина през даунсайзинг, хибриди, плъгин-хибриди и сега преминава със страшна скорост на чисти електромобили, а Мазда тепърва проектира 3-литрови дизели. Модата на 3-литровите дизели в Европа излезе някъде 2005 г., значи колко са назад? 17 г? Почти 18, и тази година почти свърши.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Журналистите по света и дават доста предпазливи оценки, което обикновено означава - супер зле е, защото повечето нямат карт-бланш да изразяват мнението си свободно. Личното ми мнение от автосалона е същото. Както винаги при Мазда, силните страни са обезсмислени от слабите. Много мощност, но усещане за бавна кола. Задно, но тясна. Лукс материали на някои места и евтини платсмаси на други (пък и на живо далеч не изглежда толкова лукс). Тежка и се клати. Висок разход. Полуавтономните са пълна щета.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Оня ден коментирах че бъдещето е на редовите дизели с 6 цилиндъра и 3000 кубика нагоре. И хората се смяха. И сега хоп, Мазда изкарва точно такъв двигател. Да не мислите че японците са глупави?
  • #6
    Радев ( преди 2 години )
    На автосалона я разгледах отвътре. По-тясна, отколкото изглежда. Феновете на прекалено святкащите и лъскави амбиентни табла, ще останат разочаровани - дизайнът е доста семпъл и изчистен. Сглобката изглежда доста качествена. Багажникът е супер, но и цената не е ниска - 116 000 бона за топ-версията, което я праща в категорията на добре "наточени" Хюндай Санта Фе и Киа Соренто, които са с половин размер по-просторни в купето.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво значи бинки бе селски? Това на кой селски диалект е? Карай си Гоуфа и не се занимавай с автомобили, които не са ти на нивото!
fallback
Последни