IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota реши проблема с колелата на bZ4x

Производството на електрическия SUV е възстановено

Toyota възобнови производството на своя електрически SUV bZ4x три месеца след като моделът беше свален от конвейера заради потенциално фатален дефект в окачването.


Toyota bZ4X


Както Toyota, така и Subaru, чиято модел Solterra е близнак на bZ4X и споделя същата платформа e-TNGA и ходова част, бяха принудени да спрат производството през юни и да изтеглят хиляди коли след съобщения, че колелата могат да паднат, докато колата е в движение. През лятото Toyota обяви сервизна акция, като посочи, че резки маневри, включително остри завои и внезапно спиране, могат да доведат до разхлабване на болтовете на главината, държащи колелата на място.

Около 2700 бройки от bZ4X и 2600 от Solterra бяха изтеглени в световен мащаб, за да се коригира проблема. От Toyota дори предложиха на своите клиенти, които вече са си закупили електрическия SUV, да изкупят обратно техните коли. Сега от компанията са категорични, че проблемът с колелата е разрешен успешно и производството на bZX4 отново може да започне.


Toyota bZ4X


За съжаление, това не е краят на трудностите за модела. Според Automotive News Europe, Toyota също е идентифицирала и отстранила потенциален проблем с въздушни възглавници, които са били неправилно инсталирани във фабриката.

Освен това, bZ4X ще трябва да се справи и с още едно сериозно предизвикателство, тъй като, докато беше спрян от производство, в САЩ беше приет нов закон за данъчните кредити за електромобили. Те ще се дават само на автомобили, произведени в Северна Америка. Моделът на Toyota обаче се сглобява в Япония, като цената му в Щатите стартира от 42 000 долара.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Син ( преди 2 седмици )
    Абе да попитам само,колко от тука коментиралите,карате електрически коли? Или хибриди? No one! Вижте сега,хората ви дават статистика в световен мащаб....Тука...Вчера,повече от половин ден нямах интернет....Онзи ден, не успях да платя с карта,кото системата нещо сдала....Вие,братлета,тука ми говорите за бързо зареждане,бавно разреждане, и световен мащаб....Дайте първо са си оправим системата за продажба на билети за автобус,и тогава да гледаме процентите в световен и национален мащаб....
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Какви пет години и какви 10%? Математиката е една и съща, но ти дори не можеш да разбереш условията на задачата, камо ли да я решиш. Слушай внимателно защото няма да повтарям: "Тази година се е удвоил до 11%, но ако се удвои само още две три години, през 2025 година продажбите на електромобили ще минат 50% от общите продажби."Тази година удвояване от 5,5 до 11. Догодина удвояване от 11 до 22. След две години удвояване от 22 на 44. Пита се в задачката колко ще е удвояването на 44 след 3г.?
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    До 12Тесларска математика Пет години по 10% е точно 50%
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Хайде стига с това " Е па таково животно нема", докато сте застанали пред клетката на жирафа!https://automedia.investor.bg/a/2-novini/49306-elektricheskiyat-suv-na-toyota-gubi-vazhna-funktsiya-v-studaСега от Toyota признават, че зареждането DC при версията bZ4X AWD не работи, когато температурите паднат под 0 градуса по Целзий. Без възможността за зареждане с постоянен ток времето за пълнене се увеличава на 10 часа, но и тук има проблем - когато температурата е под нулата, то също се у ...
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #14, средностатистическата МИНИМАЛНА температура за най-северната точка в Европа - Норт Кейп, е 1 градус над нулата. Дори в една нощ за май случайно да е станала отрицателна, какъв е шансът някоя от 56-те коли, продадени през май, да е била там и да е зареждала? Да не говоим, че тези коли дори не са били в части ръце, а са били продадени на дилъри за показване, така че няма как някой от служителите на Тойотка да си признае, дори и да му се е случило.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    До 10 - приказката за лисицата и гроздето знаеш ли я? :)
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    #13 Има в Норвегия, Швеция, Финландия :))) то става дума не само за минус, те и на малко над 0 не зареждаха!
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #4, как разбра, че се зареждат, като откакто са пуснали продажбите в Европа (месец май), минусови температури не е имало?
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Тази година се е удвоил до 11%, но ако се удвои само още две три години, през 2025 година продажбите на електромобили ще минат 50% от общите продажби. Това все пак е малко вероятно да се случи, но не е невъзможно. Тогава се чудя какво ще кажат шефовете на toyota, които смятат тогава да продават само 500 000 електромобила годишно, което ще са само 5% от годишните им продажби? Ама годишните продажби ако продължат да продават по 10 милиона в което се съмнявам, ако света премине на ток.
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Е какво са 11% от 80 милиона продажби годишно. От toyota ще чакат да станат поне 95% за да се включат и те. Дотогава ще продължават с мантрата, че няма търсене на електромобили и че замърсяват повече от ДВГ и особено от хибридите които харчат по максимум 1 л на 100,