Сегашното поколение Toyota RAV4 Cross е в експлоатация от 2018 г., но вместо да извърши пълен фейслифт, компанията реши да актуализира модела на партиди. Така в края на 2021 г. На почти всички пазари кросоувъри беше освежен на външен вид, като на някои версии бяха сменени и фаровете, а през лятото интериорът и електронните системи на европейския вариант бяха модернизирани.
Сега идва нов порция обновяване, като то ще засегне версията за Япония. В родината си моделът вече се предлага с пакет Offroad II, базиран на офроуд-версията Adventure с увеличен пътен просвет (195 или 200 мм, в зависимост от модификацията).
При RAV4 с този комплект предната броня е изцяло матово черна, рамката на решетката, корпусите на външните огледала и облицовките на калниците са боядисани в същия цвят. Боята е специална, казва се Gori Gori Black и предпазва автомобила от драскотини и остъргвания. Самото тяло може да бъде синьо или каки, покривът е черен.
Интериорът на RAV4 Adventure Offroad пакет II има червен декор и червени шевове. Освен това за японската Toyota RAV4 е предвидена нова мултимедийна система с 10,25-инчов екран (преди имаше максимум 9-инчов дисплей) и Wi-Fi модул (европейският SUV има подобен таблет). Подобрена е системата за сигурност Toyota Safety Sense - електрониката разпознава приближаващи автомобили при завиване надясно на кръстовища и пресичащи пътя пешеходци при завиване надясно или наляво).
Промени в задвижването няма. В Япония базовият кросоувър се предлага с атмосферен двигател M20A-FKS 2.0 бензин (171 к.с.), предно предаване или задвижване на всички колела. Обикновеният хибриден SUV има агрегат, базиран на двигателя A25A-FXS 2.5 (178 к.с.), като мощността на версията с предно задвижване е 218 к.с., а на тази със задвижване на всички колела (с отделен електрически мотор отзад ос) - 222 к.с.
Plug-in хибридът е преименуван на RAV4 Z, като е оборудван със същия двигател 2.5, електромотор с мощност 182 к.с. е вграден в електромеханичния вариатор. Електромотор с мощност 54 к.с. е монтиран на задната ос, а батерия от 18,1 кВт/ч е разположена под пода на кабината. Общата мощност на системата е 306 к.с.
Модернизираният RAV4 в родината на Toyota струва от 20 300 долара, а за кросоувър с пакет Offroad II се искат минимум 26 800 долара.