Само преди дни Mercedes-AMG представи нови C63, който притежава впечатляваща мощност, но много от феновете на марката страдат заради липсата на атмосферните V8 двигатели. Те обаче вече са минало за производителя от Щутгарт, който ще залага на хибридно задвижване с 4-цилиндров бензинов турбодвигател.
Един от конкурентите – Audi, също смята да се насочи към електрифицирани задвижвания на своите RS-модели, но това няма да е за сметка на по-големите V6 и V8 двигатели с вътрешно горене. Това разкри Константин Дреслер - ръководител на продуктовия маркетинг в Audi Sport, който наскоро говори с представители на медиите по време на събитие в Испания.
„Разбира се, ние също ще електрифицираме колите си. Но няма да правим четирицилиндрови модели“, коментира Дреслер, цитиран от Cnet.
В момента хибридната система, на която залага Mercedes-AMG за новия C63 разполага със съвкупна мощност от 671 к.с. и 1020 Нм въртящ момент. В същото време Audi RS5 разчита на 2,9-литров туин-турбо V6, който е без електрификация и развива 450 к.с. Благодарение на новия пакет Competition купето от Инголщад вече развива максимална скорост от 289 км/ч.
Следващият RS-модел на Audi ще бъде спортната версия на кросоувъра Q5. Най-вероятно именно тя ще стане първият автомобил на Audi Sport с електрифицирано задвижване. Кросоувърът ще получи същия 2,9-литров V6 двигател, който обаче ще бъде комбиниран с електромотор, като фокусът ще бъде именно върху високата производителност.