Второто поколение Nissan Qashqai се прави от 2014 година и на нашия пазар този кросоувър е добре застъпен. Намират се прилични екземпляри с история, защото голяма част от автомобилите са продадени, сервизирани и карани само у нас. Но какъв използван Qashqai да изберете и купите, ва разказваме сега.
Създавайки Qashqai II поколение, Nissan запазва успешната концепция на своя предшественик. Разбира се, ключовите елементи на дизайна са модернизирани, във втората генерация вече има модерни електронни асистенти, като система за избягване на сблъсък, контрол на умората на водача и мониторинг на мъртвите точки. Освен това моделът е добре адаптиран за родния пазар, като това се дължи най-вече на усиленото му окачване.
В същото време Qashqai не само е изграден на същата платформа, но и външно е подобен на X-Trail от трето поколение. Салонът е доста европейски както на външен вид, така и на допир, с гостоприемни предни седалки, но колата се слави и с не най-просторният заден диван в класа. Багажникът също е скромен за автомобил от този клас - само 430 литра.
Планираният фейслифт на модела се случва през 2016 година, който е по-скъп но е за препоръчване, тъй като много от т.нар. "детски болести" на модела вече са изчистени. По отношение на силовите агрегати и трансмисията рестайлингът донесе минимум промени. Qashqai се предлага с два варианта на бензинов двигател: базовият 1.2 турбо двигател развива 115 к.с. и се комбинира с 6-степенна механична трансмисия или CVT. Задвижването на предните колела за тази версия няма алтернатива. Този мотор е слаб за сравнително тежкото купе, не харчи малко, а CVT трансмисията има купища проблеми. с други думи не го препоръчваме.
Qashqai има и с атмосферен двигател 2.0 (144 к.с.), който се предлага със същия набор от скоростни кутии. Вярно е, че по време на рестайлинга двулитровият вариант на вариатора получи нов преобразувател на въртящия момент, а модифицираният софтуер леко изостри реакцията към ускорителя. Такъв CVT Qashqai с двулитров двигател се предлага и със задвижване на всички колела и е една добра алтернатива за подобен кросоувър.
Преди рестайлинг кросоувърът можеше да бъде поръчан и във версия с предно задвижване с 1.6 дизелов двигател със 130 к.с. и вариатор, но след актуализацията тази версия беше изоставена поради слабо търсене. Добър вариант е и бензиновия 1.6-литров мотор, а дизелите, освен, че са скъпи за поддръжка, се компрометираха доста през май 2016-а, когато министерството на околната среда на Южна Корея потвърди, че Nissan е използвал така нареченото устройство за манипулиране на вредните емисии в Qashqai.
Що се отнася до окачването, то схемата за всички версии на Qashqai, продаващи се у нас е една и съща. На предната ос е монтирано McPherson окачване, а отзад - многолостово. Полунезависимото задно окачване се открива само на кросоувъри с предно задвижване, които също не препоръчваме. Всички Qashqai са сглобени в Англия.
Рестайлингът даде на кросоувъра напълно преработено шаси - Qashqai преди реформата има доста нестабилно и отпуснато окачване. След 2016-а се появиха по-меки пружини, промениха се характеристиките на амортисьорите, стабилизаторите станаха по-дебели. В резултат на това кросоувърът може да се похвали с едно от най-енергоемките окачвания в класа.
И благодарение на модифицираното окачване се подобри и управлението. По време на актуализацията звукоизолацията също е подобрена значително. С други думи, ако искате такъв кросоувър, то добре е да отделите по-голяма сума пари и да изберете екземпляр, произведен след 2016 година. Добре е да е бензинов и да е 4х4.