Първият пълноценен електрически автомобил на Peugeot - хечбекът e-208, дебютира през февруари 2019 г. едновременно със следващото поколение на модела, задвижван с гориво. В края на 2021 г. той получи леко увеличение на пробега – от 340 на 362 км (по цикъла WLTP), а сега идва ред на много по-сериозно модернизиране.
Peugeot e-208, който ще се продава на европейския пазар от 2023 г., ще получи задвижването на по-голямото e-308, разкрито по-рано този месец. Новият електрически мотор развива 156 к.с. и 260 Нм, което 20 к.с. повече от преди. Захранва се от нова 400-волтова батерия с общ капацитет 51 кВт/ч. Пробегът е увеличен с още 10,5% или с 38 км - до точно 400 км (според същия цикъл WLTP).
Френският производител не уточнява как увеличението на мощността с 15% се е отразило на динамичните характеристики на Peugeot e-208, но подчертава, че в сравнение с оригиналния модел от 2019 г. консумацията на енергия вече е намалена със същите 15% - до около 12 кВт/ч на 100 км..
Както и преди, хечбекът може да се зарежда с променлив ток от монофазен (7,4 кВт) и трифазен (11 кВт) контакти или на DC клеми с мощност до 100 кВт. В последния случай възстановяването на нивото на зареждане от 20% до 80% ще отнеме по-малко от 25 минути.
От Peugeot допълват, че от началото на тази година e-208 е лидер на европейския пазар по продажби сред електрическите автомобили в сегмент B, а в родната си Франция е абсолютният бестселър сред всички автомобили, задвижвани само на ток.