fallback

Как да се справим с по-големия разход на масло при съвременните коли?

Използвайте само качествени смазочни материали и проверявайте по-често нивото и състоянието им

Логично е, че иновативните технологии в производството на автомобили трябва да доведат до намаляване на потреблението на двигателно масло, но е точно обратното. Защо се случва това? Има ли нещо общо с дизайна на мотора? Как да предотвратим течове на масло? Отговорите на тези и други въпроси ви даваме сега.

Още в началото на автомобилната индустрия разходът на масло на първите коли е бил сравним с разхода на гориво на самия автомобил. Постепенно технологиите се развиват и двигателите стават по-ефективни не само по отношение на разхода на гориво, но и по отношение на разхода на масло. Ето обаче парадокса! - сега на пазара се появяват все повече автомобили, които имат повишен разход на смазочни материали в сравнение с автомобили от предишни години.

КАКВА Е ПРИЧИНАТА?

Факт е, че дизайнът на настоящите двигатели е значително различен от двигателите от близкото минало. Екологичната тенденция набира скорост. В стремежа си към спазване на всички правила и икономия на гориво, дизайнерите на силовите агрегати използват всякакви трикове, за да намалят триенето между движещите се части в двигателя, както и теглото на самите части, които пряко влияят върху повишения разход на двигателно масло.

КЪДЕ ИЗЧЕЗВА?

Сега инженерите използват леки бутала, които имат много ниска височина. Лекото бутало отдава топлина на цилиндъра по-лошо, поради което е склонно към бързо прегряване. В допълнение, буталото с "къса пола" има повече свобода на движение в цилиндъра. За да не се случи това, инженерите намаляват монтажните хлабини. В резултат на това пък, масленият филм между риза и бутало става много тънък. При големи натоварвания буталните пръстени се износват бързо и вече не могат да изпълняват функцията си да контролират смазката.

Установено е, че медта предотвратява повишеното износване на цилиндро-буталната група на двигателя. Ако към маслото се добавят разтворими медни соли, тогава под въздействието на натоварванията, образувани по време на процеса на триене, частите на цилиндро-буталната група на двигателя ще бъдат покрити с меден филм, който ще ги предпази от негативните ефекти и от нежелано износване.

Ефективността на този метод е доказана в множество тестове. На пазара има такива добавки на базата на медни соли - именно такъв пакет осигурява всички свойства на смазката и намалява разхода на масло, но преди да сипете такава добавка, се консултирайте със специалист.

Но не обвинявайте само производителите на автомобили за високата консумация на масло. Понякога това може да се случи по вина на водача. Има няколко причини маслото да гори в големи количества. Ето защо, няколко трика, които ще ви помогнат да спестите пари, няма да ви бъдат излишни.

КАКВО ДА НАПРАВИМ?

Използвайте само висококачествени смазочни материали. Поради липса на опит собствениците на автомобили пълнят масла, които не се препоръчват от производителя на автомобила, например 15W-40 вместо 5W-30. Винаги четете ръководството за експлоатация на автомобила, там има информация от какъв вид масло се нуждае вашето превозно средство.

Лошите запалителни свещи не само могат да увеличат разхода на гориво на вашето превозно средство, но също така могат да накарат неизгорялото гориво да навлезе в маслото на двигателя ви, което да доведе до загуба на свойствата му. Ето защо е толкова важно запалителните свещи да са винаги в добро състояние. Също като горивната система.

И накрая, струва си да се откажете от агресивния стил на шофиране. Колкото по-често подлагате колата на тежки натоварвания прегрявайки двигателя, толкова по-често трябва да сменяте маслото на двигателя.

Предотвратяването на появата на тези проблеми ще ви помогне да контролирате разхода на двигателно масло и по-сериозни проблеми по пътя. Превенцията е ключът. Затова проверявайте по-често нивото и състоянието на моторното масло - поне веднъж или два пъти месечно. Сменяйте смазката според нуждите: не чакайте препоръчания от производителя интервал.

fallback
  • #10
    Парен чук до 9 ( преди 2 години )
    Производителят има една цел, след гаранцията да си купиш нова кола и те така определя някои нещица....
  • #9
    Гошко ( преди 2 години )
    Преди години на служебното Пежо (306ХТ), 1.6 бензин се оказа, че никой не му е следил кога трябва да му се сменя маслото и беше навъртяло 39 хиляди км преди някой да се сети за тази манипулация... Та, мисълта ми беше, че мърлящината я има навред и никой не е застрахован от (не)умишлени фалове, особено, когато колата не е твоята. Въпросното пежо се кара доста време и след тази "злополука", ама все пак това са си простотии...
  • #8
    През ( преди 2 години )
    Преди 50 години като са сменяли на Ладите и Москвичите това не означава че и сегашните автомобили е така. Производителят сам определя на колко се сменя маслото има камиони на които се сменя на 100 хиляди. Виждал съмоткачалници и на 4 хиляди да сменят и слагат от най скъпите масла.
  • #7
    Кьосев ( преди 2 години )
    Сменям на 20000....там където съм го сипал за 20 хиляди там си стои и не доливам!)
  • #6
    бъчваря ( преди 2 години )
    Никога не съм доливал масло на Форд Фиеста.Чувал съм и виждал за разни маслояди, но това обикновено са вагинални автомобили.Вероятно моторът ми вече е оставяш, но докато не беше, вагините пак горяха масло на поразия.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    чакам да пуснат масло 0W5 или 0W0 което да се сменя на 100 хиляди
  • #4
    Алекс ( преди 2 години )
    Трябва да си доста заухав,за да набухаш 15W-40 на нов турбомотор.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    какво ли имате в предвид под големи натоварвания - дълъг километраж или високи обороти ?защото моята кола не е минавала повече от 3 хиляди оборота, а е бензин...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Харчат масло германските маслояди, и някой модификации на корейците.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълни простотии. Харчат масло, защото уж да са еко новите мотори им наблъскаха турбота, директни впръсквания и за екологичност препоръчват много тънки масла, като първата цифра е 0. Всички мотори са алуминиеви и термичните процеси влиаят върху маслото. Едно време, като бяха от *** го нямаше толкова проблема. Да не говорим, че сега са направени така, че част от изгорелите газове се връщат обратно в цилиндрите при следващия такт за икономия и екология. Това най-много скапва моторите.
fallback
Последни