Германската Volkswagen Group изненада с представянето на нова концепция за автономен автомобил от ниво 5 - модулна кабина и футуристичен екстериор. Gen.Travel може да замени самолетните полети на къси разстояния и показва как компанията очаква да напредне пътуването през следващото десетилетие. Концепцията може и да не влезе в производство, но някои от характеристиките могат да намерят място в бъдещите модели на VW Group в зависимост от реакцията на клиентите, информира carscoops.
Според дизайнерите Gen.Travel с нетрадиционните пропорции размива границите между стиловете на каросерията MPV и седан, като се стреми към премиум сегмента. Прозрачната част на кабината достига до нивото на талията, което увеличава видимостта навън. Моделът също има две големи врати тип „крила на чайка“ за по-лесно влизане и излизане, тънки LED светлини, къс преден капак, боядисани в черно калници, джанти в аеро стил и страхотен спойлер отзад, където няма задно стъкло.
Още по-интересен е интериорът, който е модулен, като се възползва от пълната му автономна способност. Концепцията е замислена като предложение за мобилност като услуга с цел пътуванията на по-дълги разстояния. В „конферентната конфигурация“ има четири отделни места и голяма маса между тях с динамично осветление - идеално за работна среда по време на бизнес пътувания. Има и „нощна настройка“, която превръща двете предни седалки в легла с иновативна система за обезопасяване на пътниците, осигуряваща „максимална безопасност дори в легнало положение“.
Създателите твърдят, че осветлението се регулира така, че да влияе върху производството на мелатонин и така ще помогне на пътниците да заспят и да се събудят по естествен начин.
И накрая, „семейната настройка“ внася добавена реалност, като държи децата заети и забавни по време на семейни пътувания. Компанията очаква всяка производствена версия да се използва главно като таксиметрова услуга на дълги разстояния, вместо да бъде собственост на физически лица.
VW Group не обяви подробни спецификации, но концепцията очевидно е изцяло електрическа. Също така включва специално активно окачване, наречено eABC (electric Active Body Control), което изчислява предварително вертикалните и страничните движения, причинени от ускорение, спиране и завиване и така „оптимизира стила на шофиране и траекторията“, за да увеличи комфорта в автомобила. И още - използва изкуствен интелект с идея за автономно шофиране в конвой, за да се намали съпротивлението и да се увеличи обхвата.
Според Клаус Зициора - ръководител на Volkswagen Group Design, концептията Gen.Travel предлага „поглед към пътуването на бъдещето“, показвайки ни „как ще изглежда автономното шофиране“. Освен в дигиталния свят, Gen.Travel съществува и в реалния живот като пълномащабен модел. Концепцията ще бъде представена в Chantilly Arts & Elegance близо до Париж, Франция.