fallback

Mercedes-AMG C 63 S срещу BMW M3 – 100% германски дуел

За първи път в историята двата модела ще се борят в още една категория

Mercedes-AMG току-що представи новото поколение на своя C 63, базиран на последното поколение на C-Class (W206). И това, от което мнозина се притесняваха, се случи – V8 двигателят отстъпи място на 4-цилиндров мотор с обем 2,0 литра, който е част от хибридна система.

Разбира се, това е най-мощният двигател с 4 цилиндъра на пазара, но ще може ли той да изтрие спомените от V8 мотора? Новият седан от Щутгарт ще трябва отново да се изправи срещу своя исторически съперник BMW M3, но само във версията Competition, тъй като Mercedes вдига много високо летвата по отношение на мощността и задвижването.

Приликите между двата модела са многобройни, но и разликите съвсем не са малко. Затова ви предлагаме едно сравнение между тях, за да се видят основните им оръжия в битката на пазара, която ги очаква.

Външен вид

Естетически двамата германци изглеждат твърде различни в много отношения. Mercedes-AMG C 63 запазва линиите на модела, от който произлиза, дори ако следите са разширени със 76 мм и дължината е увеличена с 84 мм благодарение на новите предна и задна броня.

От своя страна BMW M3 разполага с напълно различна предница от стандартното 3-Series, като дизайнерите на марката са предпочели тази на 4-Series. И двата модела утвърждават своя спортен характер благодарение на по-спортните щитове, всички съчетани със специфична решетка и някои аеродинамични детайли в тъмен цвят или, като опция и за двата модела, въглеродни влакна.

И двата са стандартно оборудвани с 19-цолови джанти, които по избор могат да достигнат до 20 цола за C-Class и до 21 цола за M3. Отзад вероятно започваме да забелязваме най-големите точки на разминаване. BMW M3 има четири кръгли изпускателни отвора, разположени вътре в голям дифузьор с доста прави форми.

При Mercedes-AMG C 63 S е точно обратното, с много класическите квадратни изпускателни отвори, четири накрайника, поставени вътре в дифузьор с по-малко агресивен стил.

Размери

Моделът на Mercedes е дълъг 4,84 метра, широк е 1,89 метра, висок е 1,44 метра, а междуосието му е 2,88 метра. BMW M3 Competition xDrive е дълъг 4,79 метра, широк е 1,9 метра, а а височината му е 1,44 метра. Разстоянието между двете оси е 2,86 метра.

Интериор

В кабината и двата модела остават верни на конвенционалните версии, с някои малки промени, чиято цел е подчертаят спортната им страна. C 63 запазва класическото оформление на C-Class - с вертикален и хоризонтален дисплей, волан с двуспицова AMG линия и предни спортни седалки. Опционално се предлагат състезателни седалки.

При MW M3, от друга страна, откриваме новата информационно-развлекателна система iDrive 8 с извити екрани, които образуват един елемент, съчетаващ цифрови инструменти и инфоразвлекателна система.

По отношение на пространството за пътници и багаж, размерите не се променят в сравнение с други модели в гамата. От друга страна, C 63 S, заради своята хибридизация, трябва да има по-малък багажник в сравнение с конвенционален C-Class на бензин или дизел. Данните все още не са предоставени от Mercedes.

Задвижване

Механично се сблъскваме с две много различни философии, но и в двата случая те водят до представяне от висок клас. Новият Mercedes-AMG C 63 S е първият в своя сегмент, който използва хибридно задвижване. В случая имаме 2,0-литров двигател с турбокомпресор и всмукателен компресор (технология, която дебютира при редовия 6-цилиндров M256 преди няколко години), развиващ 476 к.с., който работи с електромотор с 204 к.с. и батерия с 6,1 кВт/ч. Тази комбинация осигурява 680 к.с., разпределени към всичко колела. Скоростната кутия е 9-степенна с двоен съединител, която е собствена разработка на Mercedes.

Под капака на M3 Competition е най-новата еволюция на 3,0-литровия редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор S58, като той развива 510 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Той се предлага със задно задвижване и със система xDrive версия с много забавен дрифт режим. В BMW са предпочели 8-степенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент, която е на германския производител на оборудване ZF.

Ако се придържаме само към цифрите, виждаме, че с напълно заредена батерия Mercedes-AMG C 63 би трябвало да не остави шансове на съперника си при ускорение от 0 до 100 км/ч – 3,4 секунди срещу 3,9 секунди. При максималната скорост обаче M3 печели – 290 км/ч срещу 280 км/ч, които седанът от Щутгарт развива с допълнителен пакет.

Цени

Засега от Mercedes все още не са публикували цените на новия C 63. Ще трябва да изчакаме няколко седмици, за да ги разберем. Междувременно BMW M3 започва от 105 250 евро за версията със задно задвижване, от 109 750 евро за xDrive и от 111 950 евро за M3 Touring, което налично само във версия xDrive.

За тези, които искат повече пространство

За първи път Mercedes-AMG C 63 и BMW M3 също ще се състезават в категорията “спортно комби”. Ако това не е нищо ново за Mercedes, който вече предлагаше комби-версия на стария си C 63, то M3 за първи път се появява в такъв формат. И вече може да се конкурира с Audi RS 4. Механиката е същата като при седана, а бонусът е багажник, който е много полезен при дълги пътувания.

fallback
  • #6
    mariovial ( преди 2 години )
    Бе то и в Мерца слагат мотори от Рено ама нейсе.
  • #5
    #2 ( преди 2 години )
    не кара кия а рено! увреден е човечеца, не му придиряй толко
  • #4
    Propov ( преди 2 години )
    Този Мерц. не заслужава свещенното 63 , даже и специалното 36 не заслужава. Тия хора унищожават собствения си имидж и ценности, градени 100 години от талантливи инжененери. Сега безотговорни книжни плъхове ,политугодни джендери и самовлюбени маркетолози водят Марката към розово... фиаско. Просто който купил досега Мерцедес - купил. Да го пази щото ще стават ценни и по ценни.
  • #3
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Не бой се. Сметнати са двигателите за голямо натоварване. Освен това, няма да са таксита, навъртащи по 100к на година...
  • #2
    до 1 ( преди 2 години )
    Хората казват: Когато атовете си мерат п..."атрибутите", магаретата нямат работа наоколо, за да не отнесат некой! Така че карай си брат Киа-та и не ги мисли тия!!
  • #1
    Факт ( преди 2 години )
    Лабави двигатели с малък ресурс са и двете
fallback
Последни