fallback

Какво се случва със SsangYong?

Най-после се вижда светлина в тунела за корейския производител

Докато корейските марки Kia и Hyundai се развиват с доста сериозни темпове и вече са преки конкуренти на германските и японски автопроизводители, една друга марка, позната и на пазара у нас не успява да изплува на повърхността. Става дума за корейците от SsangYong Motor Co. Компанията няколко пъти обявява фалит, различни инвеститори се опитват да я съживят, но все още не е готова да печели.

Сега обаче, като че ли се вижда светлина в тунела. Преди седмица съд в Сеул одобри план за съживяване на компанията SsangYong с подкрепата на водещи кредитори и други заинтересовани страни. Според корейците само така може да се отвори пътят пред концерна и да се върне автомобилният бизнес на марката в предишния му ефективен коловоз.

Одобрението, което идва месец след като SsangYong представи плана си за преструктуриране на съда по несъстоятелността в Сеул, по същество опреснява офертата на местен консорциум за закупуване на задлъжнелия автомобилен производител. Ще припомним, че през юни тази година съдът избра консорциум, ръководен от KG Group, като окончателен кандидат за придобиването на SsangYong.

Банките кредитори на SsangYong, подизпълнителите и акционерите се споразумяха за предложения план за уреждане на дълга на автомобилния производител на среща, председателствана от съда. Вследствие на тези мерки се очаква SsangYong да може да излезе от водената от съда програма за разсрочване на дългове още през тази година, но това при положение, че всички планирани плащания по дълга бъдат извършени по график.

Автомобилният производител заяви, че ще плати 237 милиарда вона (177 милиона долара) на своите кредитори. SsangYong дължи 13.97% от 393.8 милиарда вона на подизпълнители и 5.43% от 136.3 милиарда вона на индийската компания майка Mahindra & Mahindra Ltd. за да се справи със задълженията корейската компания планира да конвертира оставащия дълг към подизпълнителите и към Mahindra в свои акции.

Консорциумът, ръководен от KG Group, предложи 335.5 милиарда вона за SsangYong, които са под разпореждането на съда от 15 април 2021 г., след като Mahindra не успя да привлече инвеститор на фона на пандемията от коронавирус и влошаващото се финансово състояние на корейската марка.

Консорциумът наскоро плати пълната сума за придобиването на SsangYong, с допълнителни 30 милиарда вона, използвани за изплащане на дълга, който автомобилният производител дължи на своите подизпълнители. Трябва да споменем и, че през последното десетилетие SsangYong премина през два кръга от съдебни спорове. Китайската SAIC Motor Corp. придоби 51% дял в SsangYong през 2004 г., но се отказа от контрола над автомобилния производител през 2009 г. след световната финансова криза.

През същата година SsangYong бе поставен под контрола на съда. През 2011 г. индийската Mahindra придоби 70% дял в SsangYong за 523 милиарда вона и сега притежава 74.65% дял в автомобилния производител, но както изглежда иска да се отърве от него. Та в обобщение ще кажем, че предвид ситуацията, единственият спасителен пояс за SsangYong е гореспоменатия консорциум, а дали той ще успее да изправи марката на крака, предстои да разберем.

fallback
  • #1
    Largo ( преди 2 години )
    Брей как така няма плювачи да оплюват колицата бе , трябва да обърна нещо днес , а ясно сигурно защото е петък и май комплексарите плювачи още спът
fallback
Последни