fallback

Новият Mercedes EQS 580: електрификация, но не за масите (ТЕСТ)

Това е първият електромобил на Mercedes, проектиран по начало като такъв - и разликата с останалите е впечатляваща

Спасяването на белите мечки иска саможертви от всички автомобилни компании. Но от някои - малко по-големи. Mercedes например за своите флагмани трябваше първо да помоли клиентите да се откажат от осемте цилиндъра в полза на шест. След това шестте станаха четири. И накрая идва време за финалната, последната стъпка: новият EQS. Първият електрически флагман на Mercedes. И първата кола на компанията, построена на изцяло нова електрическа платформа, без никакви други варианти за задвижване.             

           Това за платформата никак не е маловажно. Всички останали електромобили на Mercedes - от ЕQA до вана EQV - са всъщност конвенционални модели, в които двигателят с вътрешно горене е изваден и някак си са натъпкани батерии и електромотори. Докато тук цялата архитектура, още от първите скици на хартия, е замислена за електрическо задвижване.      

                     Ефектът от това е по-добър баланс, по-ефективни агрегати и, не на последно място, феноменално добра аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.20 - абсолютен рекорд за сериен автомобил, изпреварващ дори Lucid Air и новата Tesla Model S.                              Базовият модел на EQS се нарича 350 и предлага електромотор на задната ос, 90-киловатчасова батерия и 292 конски сили максимална мощност. Над него е 450+, отново само със задно предаване, но с 333 коня. Версията 500 вече има вече задвижване на четирите колела и 449 кончета. И накрая стигаме до колата, която тестваме: 580 4Matic, с 523 конски сили и почти 108 киловатчаса използваем капацитет на батерията. Според германците последният е достатъчен за преход с едно зареждане между 588 и 672 километра. С три четвърти заряд на батерията ние изминахме около 300 километра и накрая имахме обхват от още 150, така че обещанието от брошурата ни изглежда съвсем постижимо. При това съвсем не сме били пестеливи с онова, което все по-неточно наричаме педал на газта.                        Воланът не е чак изумително директен, но все пак е достатъчно прецизен, за да внушава спокойствие. Онова, което не съответства напълно на очакванията ни за един флагман на Mercedes, е усещането от педала на спирачката: доста странно и изискващо време за свикване. Само това и непривичната тишина ви напомнят, че не сте в S-класа. Поне докато не натиснете по-сериозно педала, разбира се.     

                        Като динамика този електромобил е напълно сравним с S63 AMG - цели 855 нютонметра максимален въртящ момент, и 4.3 секунди за ускорение от място до 100 километра в час. Окачването е подчертано комфортно и поглъща без следа по-големите неравности - макар да не се справя толкова добре с неща като хлътнали шахти например.                              Следващото, което много ни впечатли в тази кола, са завиващите задни колела. Естествено, това не е иновативна технология - виждали сме я къде ли не, включително в модели на Renault. Но тук тя е доведена до съвършенство. Със специалния допълнителен пакет задните колела на EQS завиват до 10 градуса. Което означава, че за да обърне, тази гигантска кола се нуждае от по-малко място даже от Opel Corsa.                                По скорост на зареждане EQS отстъпва на някои от конкурентите си, като Porsche Taycan или Tesla Model S. Тук таванът е при 200 киловата, но и това е достатъчно да попълни батерията от 10 до 80 процента за едва 35 минути.                                Въпреки футуристичния характер на EQS, създателите му са предпочели да заложат на интериор, който няма да изуми никой собственик на S-класа. С едно изключение, разбира се. Този автомобил има множество изумителни показатели, които се отнасят до мощност, ускорение, въртящ момент, обхват. Но всъщност най-впечатляващото число за новия EQS е 56 инча - диагоналът на неговия Hyperscreen, най-големия дисплей, слаган някога в европейски автомобил.                          Това са на практика три отделни екрана. Двата по-малки - ако можем да наречем 12-инчов дисплей "малък" - са съответно за приборите и за пътника на дясната седалка. Централният е за всичко останало - с феноменална графика, безброй менюта и подменюта и толкова изчислителна мощ, че спокойно бихте могли да си копаете биткойни в колата. Да не пропуснем и таблета на задната седалка, от който също могат да се управляват повечето функции.                              А тези функции са потискащо много. Те се простират от избор на цвят за интериорното осветление до игра на тетрис, и от селекция масажи до повдигане на автомобила или специална защита срещу теглене. Климатикът е с четири зони, йонизация на въздуха в купето и вграден ароматизатор.

В колата има над 340 различни сензора, които ви следят и отчитат къде гледате и какво докосвате. Ако искате да настроите лявото огледало например, няма нужда да натискате никакви бутони - просто погледнете към него и колата ще знае за кое става дума. Гласовият асистент е направил още една стъпка напред и разбира дори доста произволно формулирани команди.                             Ползването на навигацията е чисто удоволствие - както заради добавената реалност, която вече никога няма да ви остави да се чудите точно в коя отбивка да завиете, така и заради красивата графика, която включва забележителности като "Александър Невски" в удивителен детайл.

Освен това системата може - и даже всъщност не "може", а го прави автоматично, без и да ви пита - да ви показва светофара, когато спрете на кръстовище. Независимо дали сте под него. Никога вече няма да се навеждате и да гледате през прозореца нагоре.                               Има и добра новина за хората, за които такова скупчване на технологии е натоварващо - хиперекранът е само допълнителна опция. Спокойно можете да имате EQS и без него, и тогава интериорът е точно като в новата S-Класа. Което означава първокласна кожа, безупречна аудиосистема, и внушителен 500-литров багажник. Отказът от екрана ще ви спести и малко средства, макар че, предвид ценовата листа, това едва ли е от значение.                               Цената е точно такава, каквато бихте очаквали от един флагман на Mercedes. Базовият EQS започва от около 200,000 лева. Но за този 580 ще ви поискат над 263,000, и то изобщо преди да сте посегнали към списъка с допълнителните опции.                          Какво пише в този списък? Цвят металик - 3000 лева. Специален цвят - 11,000 лева. Двуцветно боядисване, което се предлага във всякакви варианти, е малко над 27,000 лева. Седем хиляди лева ще ви дадат допълнителна декорация от орех в интериора, а за споменатия допълнителен пакет, който позволява на задните колела да завиват на 10 градуса, ще ви искат още три хиляди лева. Изобщо без особено усилие можете да докарате цената до над 300,000 лева. Което всъщност е ново доказателство, че електрическата ера няма да отнеме на Mercedes основния му коз: репутацията на автомобил само за избрани.         Още снимки на новия Mercedes EQS 580 4Matic вижте в ГАЛЕРИЯТА:

          

 

fallback
  • #12
    До края ( преди 2 години )
    Иска ви се на фенчетата на китайските комунисти. Как изчисли че 110 квтч струват 50 хил евро (по твои думи половината цена) тоест повече от Ениак с 82 квтч има и други големи доставчици освен китайци. Фирми за коли също инвестират милиарди съвместно с фирми за батерии примерно от немските ВАГ и БМВ инвестират и правят големи поръчки от шведската Northvolt. Прави разрика между правене на батерии и правене на коли там губят позиции но основно на китайския пазар
  • #11
    край ( преди 2 години )
    На това нещо батерията е половината цена. А тя въобще не е немска. Нито таблетите в него. Немски са кравешките кожи по седалките. Каквото беше - беше. Автомобилите вече няма да се правят от немците. Още не са го съвсем разбрали но главата на немското автомобилостроене е отрязана и само трябва да кимне. Не са го разбрали и *** от Дупница, Драгой от Твърдица и Евлоги от кв. Мошино на Перник. Те в този жовот няма да се осъмнят в мъдростта на дедите им че "колите са мерцедес и другите"
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Напълно подкрепям зелената инициатива, та си ходя пеша и карам колело иначе тази кола още преди да съм я взел доста е допринелса за наводненията и жегите, но няма и да я купувам де да и се радват на празника на хвърчилата-дракон в Китай.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    За първите 6 месеца в Европа EQS е втория най-продаван в класа си след S класата съответно с 3 400 и 5 300 продажби а Тайкан който принципно е по-малък но ценово е по-близо до този клас има 9 хиляди продажби
  • #8
    бъчваря ( преди 2 години )
    Аз не разбирам едно. Кой, давайки 300000 за електромобил, ще се откаже от големия екран и многото джажджи :) Просто таргетът на тая кола не са хора, теглещи ремарке с пикап.
  • #7
    до 6 ( преди 2 години )
    Според мен ИД3 с базовата батерия не е достатъчно за да го броиш за основна кола. Под 70кВч батерия според мен е не досатъчно ако искаш да ползваш колата на дълъг път. Отделно повечето базови модели са без термопомпа (макар че не съм гледал конкретно за ид3) и зимата съвсем не стават извън града без да я доплатиш.
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    В момента Голф в Германия започва от 30 хил с 1.5 ТСИ 130 коня а ИД3 с 200 коня е от 38 хил, Q4 е-трон и Q5 са на една цена но Q4 вероятно е с по-надута защото има чакане е до 20 месеца. Както писах съгласен съм за най-масовите в класа на 208 и 2008 където още няма сериозни електро модели на специална платформа но средната цена на колите в Европа никак не е ниска дори без електро моделите а сравнението сега е между А4 и Кона но съвсем скоро излиза Ионик 6 който няма да е много над А4 по цена
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Да при ценови диапазон 40+ хил евро сигурно електричките са много. Но кои са най-продаваните коли е Европа - В и С сегменти ДВГ - коли с цени между 17-8 и 25 хил евро. А при 40+ хил влизаш в ценовата категория на луксозните коли. Т.е. коли които съвсем не са за масите. С други думи не решаваш между Поло за 20к евро и Кона за 40к, а между А4/5 и Кона.
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    Разбира се че ще са високи когато търсенето е много високо и се махат базови варианти и батериите се пренасочват към по-скъпи модели иначе моделите за 40+ хил евро са значителна част от пазара и там електромобилите имат доста голям дял и да за масите съм съгласен защото най-големите сегменти са тези на 208 и 2008 но има много масови модели като Y, 3, ИД3 и 4, EQE, Q4, Ениак, Ионик 5 и 6, 500 и т.н. Цените в БГ не са показателни защото сме незначителен пазар за електромобили
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко супер, но 300 хил. за кола, която отпред прилича на сивик '2012г.....
fallback
Последни