fallback

Китайска марка е с най-голям пазарен ръст в България

През 2022 у нас са купени повече Porsche, отколкото Mitsubishi, и близо два пъти повече S-класи, отколкото Honda

Dacia Duster и Dacia Sandero са двата най-продавани нови автомобила в България през август, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. При марките румънският бранд на Renault също е убедително първи, изпреварвайки Toyota и Volkswagen. Самата Renault отстъпва на шеста позиция за месеца, изпреварена и от Peugeot и Skoda. За осемте месеца обаче френската марка си остава на второ място след убедителния лидер Toyota.             Българският пазар винаги е бил малко по-особен от централно- и западноевропейските: у нас най-добре се продават най-евтините и най-скъпите коли. Последната година само засили тази тенденция. През 2022 в България са регистрирани повече нови Porsche, отколкото Mitsubishi или Seat, а регистрираните S-класи са почти двойно повече от всички продадени коли Honda                Пазарът през традиционно слабия август очаквано се е свил на фона на юли - 2892 регистрирани нови автомобила в категории М1 и N1, при 3222 месец по-рано. От началото на годината са регистрирани 23,167 нови коли, с 3.5% повече в сравнение със същия период на 2021.

Марките с най-голям пазарен ръст за годината са китайската Haval (+195%) и Jeep (+119%), но и двете се сравняват с доста ниска база през 2021. От основните пазарни играчи най-значим напредък отчитат Hyundai (+104%), Opel (+68%), Ford (+45%) и Kia (+32%). На обратния полюс с най-голям спад на годишна база са Skoda (-15%), Dacia (-33%) и Nissan (-57%).             Най-продаваните марки и модели, януари-август 2022 (ГАЛЕРИЯ):

            

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Работете ,работата та прави свободен . Тук само приказки !
  • #8
    Бастри ( преди 1 година )
    Ааа, а зали не се дължи и на простотията на нашенеца , който не умее да смята с калкулатор.Ако караш нормалните 15000 км. на година , е по изгодно да караш Нова кола , отколкото 10-12 годишна щайга.
  • #7
    Ааа ( преди 1 година )
    Особен ни бил пазара? Ами много ясно, тук сме най-бедни. Най-много се купуват Дачия, защото са най-евтини и фирмите предпочитат да купуват най-евтините за служебни. Има малцина богати, дето купуват S класите и Поршетата и затова и те вървят. Всички останали - масата хора, не могат да си позволят нов автомобил и затова всички други марки се купуват по-малко.
  • #6
    Истината ( преди 1 година )
    ТОЙОТА ПЪРВИ ПО ПРОДАЖБА, ПОСЛЕДНИ ПО ЗАПЛАТИ
  • #5
    TSLA ( преди 1 година )
    Да. Когато има разединение и малодушие, виреят само 2 породи: овцe и вълци. Където хората скачат и налагат контрол, почти не ги крадат с лобистки поръчани закони, поръчки и кредити на "наши" хора, източване на публични пари и прочее мизерии. Тука всичко спи, медиите купени и после що нямаме пари. Лозето иска мотика, не молитва.
  • #4
    За жалост ( преди 1 година )
    Нормално да се продават най-скъпите и най-евтините ние сме с най-голямо неравенство в доходите в ЕС доста пред следващите Литва и Италия а на другия край с най-голямо равенство са Словакия, Чехия и от големите страни Полша
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи на китайския пазар има конглокенция, а в Европа няма? Та каква е разликата в конглокенцията? В Европа се оскъпяват колите заради еко нормите.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Много нови и скъпи автомобили, явно липсата на достатъчно свястни втора употреба дава стимул фирми и хора да се насочат към нови
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    В щатите за около 30 хиляди долара се взима кола с нормален размер и добър двигател, тук вече едно смешно Рено или Шкода не се взимат с тези пари дано да фалират всички алчни смешници които за китайския пазар където има конглокенция всичко вътре е кожа и меки материали, а тук пластмасарници на двойна цена.
fallback
Последни