fallback

Как да подобрите шумоизолацията на двигателя?

Процедурата не е никак сложна, но трябва да се внимава за някои неща

Основният източник на шум във всяко превозно средство е двигателят и напълно нормално не всеки шофьор е доволен от външните звуци и вибрации по време на пътуване. За да се реши този проблем, трябва да се извърши звукоизолация на двигателя. Самата процедура не е трудна, но когато я изпълнявате, трябва да вземете предвид някои съвета. 

Основният ефект от звукоизолацията на двигателя е създаването на капсула, която не пропуска звук и вибрации. За да направите това, капакът и преградата на двигателното отделение трябва да бъдат обработени със специални материали - абсорбиращи вибрациите и изолиращи. С тяхна помощ се образува затворено пространство, което не позволява проникването на звуци във вътрешността на автомобила. 

Самостоятелното подобрение на звукоизолация ви позволява да намалите интензивността на звука с 3 децибела. Ако вземем това като процент, намалението е 40% от общото количество шум. Работата може да бъде разделена на 2 етапа, като на първия от вътрешната страна на капака се поставят материали, абсорбиращи вибрациите. Вторият етап включва инсталирането на звукопоглъщащи материали върху първото покритие. 

Като правило за такива цели се използва вибропласт. Това е лесен за използване материал, който се справя добре с вибрациите. За да изолирате звука на двигателя, трябва да премахнете старата защита, да обработите повърхността с обезмаслител и да я почистите от мръсотия и отломки. След това можете да изрежете шаблоните, като вземете предвид твърдостта на вътрешната страна на капака. За да се постигне най-добър резултат, трябва да плътните листове материал да бъдат добре фиксирани. 

Правилното изпълнение на процедурата ви позволява да намалите силата на звука и да направите  пътуването по-приятно. Но преди да се захванете за работа, трябва да се подготвите за факта, че ще се наложи да вложите немалко усилия и пари. И най-важното – трябва да сте напълно наясно кой елемент е източникът на шум. Не винаги този проблем възниква заради двигателя. 

fallback
  • #4
    Някой ( преди 1 година )
    Това съм го правил и ефектът е доста слаб. По-скоро не си струва.
  • #3
    Божо Кравата ( преди 1 година )
    Правата тръба най-добре шумоизолира.
  • #2
    JDM fan ( преди 1 година )
    #1 на мен 2jz-то ми треска само в калника... Хубавото на кюнец в калника е че не се чува как трака износеният ми вал ;)
  • #1
    Съвремие ( преди 1 година )
    Е то вече има ли коли с шумни двигатели, всички си работят като часовничета и си жужат, изиключваме разни избушени нафотви ярмомелажки дето тракат яко...
fallback
Последни