fallback

Новият Koenigsegg CC850 има фалшиви ръчни скорости и 1385 коня

Удивителна технология позволява на хиперавтомобила да се кара и като 6-степенна "ръчка", и като 9-степенен автоматик

Най-доброто от шведската автомобилна компания, правено някога – така бе определен хиперавтомобилът Koenigsegg CC850, който бе представен на The Quail, A Motorsports Gathering в САЩ.

 

 

Основателят и ръководител на Koenigsegg - Кристиан фон Кьонигсег, казва: „CC850 е знак на почит към най-значимото превозно средство в историята на Koenigsegg. CC8S ни постави на картата и ни направи успешни и празнуването на 20 години производство, заедно с моя 50-ти рожден ден, изглеждаше като подходящ момент да представя CC850, за да оценим нашите корени.“

През 2002 г. се появи Koenigsegg CC8S - първият сериен автомобил на компанията, а на 2 юли самият Кристиан фон Кьонигсег навърши 50 години. И по този повод новият Koenigsegg CC850 ще бъде произведен само в 50 бройки по целия свят. Символика! Включително този екземпляр, който Кристиан фон Кьонигсег възнамерява да запази за себе си. Доставките ще започнат през 2024 г.

 

 

CC850 е модерно преосмисляне на CC8S, но задвижването, двигателят и възможностите са всичко друго, но не и ретро. Двигателят е собствена разработка - 5,0-литров V8 с двоен турбокомпресор и мощност 1185 к.с. на бензин или 1385 к.с. с гориво E85, както и 1385 Nm въртящ момент. По подобие на емблематичния Koenigsegg ONE:1 (пуснат през 2014 г.) CC850 също има съотношение мощност/тегло 1:1 с 1385 к.с. и собствено тегло 1385 кг. Отново символика – 1385!

Друго, което отличава Koenigsegg CC850, е трансмисията ESS, която може да влезе и в графата „революционна“. Привидно това си е нормална ръчна скоростна кутия с 6 предавки, с педал за съединителя и скоростен лост. Но на практика тя предава дигитални команди към действителната 9-степенна автоматична трансмисия. Това е прословутата Lightspeed на шведите - инженерно чудо с 9 степени, седем съединителя и способност да превключва за две милисекунди. Така на практика новият хиперавтомобил предлага два варианта за скоростите: ръчка с шест позиции, когато сте в настроение за каране, и 9-степенен автоматик за моментите, когато искате дясната ви ръка да е свободна. Фалшивият педал на "съединителя" дори има добавена хидравлична система, за да оказва съпротивление при натиск като истински. Но в действителност е свързан само електронно със системата.           

 

Дизайнът на CC850 е познат скандинавски, но и напълно нов - елегантен, леко заоблен покрив за оптимизиране на аеродинамиката и колела, оформени като телефонни циферблати. Интериорът се отличава със симетричен, минималистичен дизайн, подобен на CC8S. Тази симетрия го прави практичен за адаптиране към версии с ляв и десен волан. Кръглият волан, откритият механичен скоростен лост и аналоговият хронограф демонстрират прецизността, която е в сърцето на CC850.

И разбира се, CC850 има емблематичния подвижен твърд покрив, система за синхронизиране на вратите, функция Autoskin, кожен салон, климатроник, помощ при паркиране от птичи поглед, Apple Car play, USB връзки и предна/задна повдигаща система, за да избегне надраскване на долната част. От Koenigsegg уверяват - мисията на този автомобил е не да чупи рекорди, а да се фокусира върху чистото удоволствие от шофирането и аналоговия аспект на хиперавтомобилите от миналото.

 

 

Цената на забележителната машина се очаква да бъде 3,65 милиона долара (3 636 130 евро).

 

 

fallback
  • #4
    Владо ( преди 1 година )
    Наистина тези шведи са най-технологично развитите в момента.Респект!
  • #3
    Стамбата ( преди 1 година )
    Бугати да се учат!
  • #2
    КьонингСег ( преди 1 година )
    Шведите са извънземни.Удрят в земята производители с традиции като Ферраи,Ламбо,Макларън
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "ДвигателяТ е собствена..."
fallback
Последни