fallback

Какво да направите, ако запалителна свещ се счупи в двигателя

Често това се случва във възможно най-неподходящия момент

Счупена запалителна свещ в бензинов двигател не е масово явление, но такива проблеми се случват. Това може да се дължи както на брак на самата свещ, така и на факта, че резервната част е „запекла“ и опитът да се развие доведе до въпросните тъжни последици. Разказваме ви какво можете да  направите, ако възникне такава неприятност.

Обикновено при свеща се чупи гофрирането на изолатора или резбовата част остава в главата на цилиндъра. В първия случай парче изолатор остава в ръцете на водача, а във втория - самата свещ без часта с електрода. И двата случая са неприятни, защото двигателят няма да работи нормално с такива свещи. Така че трябва да потърсите начин да премахнете остатъците от тази част и да инсталирате нова.

Проблемът може да бъде решен както с остарели методи, така и чрез закупуване на подходящ инструмент. Ако следвате лесния път, който се оказва най-скъп, тогава трябва да закупите така наречените екстрактори в магазина. Външно изглеждат като свредла, но имат обратно спираловидно действие. Благодарение на това решение те се захващат към повредените елементи и позволяват лесното им развиване.

Има и по-прост старомоден начин. Ако резбовата част на свещта остане вътре в главата на блока. Първо трябва да вземете обикновена плоска отвертка, която лесно ще проникне добре в свещта. Единствената трудност е да изберете правилно дебелината на върха. Това се прави само с опит. Върхът трябва да пасва плътно във вътрешния диаметър на резбовата част на свещта.

След това натискате добре отвертката в свещта и много внимателно и леко, като работите с чук, забивате върха на отвертката в останалата част от свещта. След това бавно започвате да завъртате отвертката, така че останалата част от свещта да започне да се отвива. Понякога можете да използвате тресчотка, но основното тук е да не „прекалявате“ с усилието. Ако всичко стане както ви го описваме, тогава фрагментът от резервната част ще се развие и може да бъде издърпан. Този метод е чудесен, ако неизправността се е случила на пътя.

Но това не е всичко. След процедурата трябва да почистите добре свещта и горивната камера от остатъци. Точно там влиза мръсотия. За да направите това, двигателят се пуска на празен ход за кратко, без да е монтирана нова свещ на мястото на счупената. Тогава целият боклук излиза сам.

fallback
  • #6
    Дедо Чочко ( преди 2 години )
    Това с ремонта и на пътя и в гаража да го прави само написалия(преписалия)статията.То ако ставаше толкова лесно нямаше да има сервизи.И за почистването на цилиндъра не ще да е никак лесно,после идва хонинговане по300кинти нацилиндър.Честито
  • #5
    Тръпков ( преди 2 години )
    Ееее, ако беше толкоз лесно...Спиралните екстрактори са конусни, от това слдва, че колкото повече усилие прилагаш ,толкова повече конуса разширява резбовата вулка и тя се раздува вътре като нит. Накрая закаленият екстрактор се чупи вътре ...и? Ами обадете се на нас - М и С Ауто ЕООД!
  • #4
    Дядо коледа ( преди 2 години )
    Случвало ми се е такова нещо о хич не е приятно. Резбовата част остана завита в главата. С методите при които се отделя стружка не се знае какъв друг проблем ще си причиниш, затова аз направих следното - взех един винт, в предната част го оформих като Ф, така че да влиза плътно в отвора, намазах го с локтайт за пресови съединения (648) и леко го набих вътре. На другия ден се разви без проблем
  • #3
    Полстар ( преди 2 години )
    Polestar или Tesla са по-готин избор от Мерцедес андндкф
  • #2
    Мхм ( преди 2 години )
    Ако счупиш свещ и двата задни цилиндъра са почти в купето и трябва да се сваля целия двигател, а то свалиш ли двигател се почват смяна съединител, тампони... Я спрете да се занимавате с глупости и си вземете Мерцедес EQS AMG!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    План Ц. ... Купете си електричка
fallback
Последни