fallback

Mahindra пуска 5 електрически SUV на платформа на Volkswagen

Индийските модели ще получат уникална система за управление на батериите

Индийският автомобилен производител Mahindra обяви предстоящото излизане на 5 електрически SUV наведнъж, като всички те са базирани на компонентите на новата платформа INGLO. Повечето детайли и технически решения при нея са взаимствани от архитектурата MEB на германската компания Volkswagen.

Петте модела ще се произвеждат под две семейства XUV и BE, като първият от тях – XUV.e8, ще дебютира през декември 2024 г. Автомобилите са в новия стил на марката, който се нарича Heartcore, като екстериорът на всички модели е създаден от Mahindra Advanced Design Europe в британския град Банбъри.

Освен това, индийската компания се гордее особено със своите батерии, които ще бъдат комбинирани в специални блокове. От Mahindra твърдят, че уникалната система за управление на батерията помага да пестене на заряда и осигурява по-дълъг живот. Капацитетът им е между 60 и 80 кВт/ч, като ще могат да се зареждат от 80% за 30 минути, благодарение на зарядното устройство от 175 kW.

Моделите ще бъдат оборудвани с един или два електромотора, като при по-слабите версии със задно задвижване мощността ще варира от 231 до 286 к.с. При модификациите с 4x4 тя ще бъде между 340 и 394 к.с., като ускорението ще отнема 5-6 секунди.

Първият SUV, който ще влезе в производство, както стана ясно, е XUV.e8. Той ще бъде последван от XUV.e9 през април 2025 г., от BE.05 през октомври 2025 г., от BE.07 през октомври 2026 г. и от BE.09. До 2027 г.

Още снимки на бъдещите SUV на Mahindra - вижте в галерията:

В Mahindra прогнозират, че 1/4 от SUV-овете, които продават, ще бъдат електрически. Въпреки че Индия си остава приоритетен пазар за компанията, ръководителите на Mahindra заявиха, че възнамеряват да изнасят автомобилите в Европа и Великобритания.

fallback
  • #1
    Няма лошо ( преди 1 година )
    Някои пишат за китайските електромобили но дългосрочно индийските може да са по-добри. Ако Китай не се кротне, тенденцията Индия да расте значително по-бързо се запази (до скоро не беше така) и сегашните преговори с Индия за свободна търговия са успешни то без мито, с по-ниски разходи за заплати и на по-близко разстояние индийските ще са значително по-конкУрентни от китайските (В това число Сузуки и Хюндай-Киа които са най-продавани там и едва ли биха пропуснали възможността)
fallback
Последни