fallback

Мистериозна катастрофа с BMW iX озадачи Германия

Един човек загина, а девет бяха ранени в инцидента, за който полицията заподозря, че е по вина на автопилот

Мистериозна катастрофа с електрическо BMW iX отне един живот и рани още деветима в Германия. Полицията започна разследване по съмнение, че автомобилът е бил с автономно управление, но от BMW категорично отрекоха подобна възможност.             Всички пътници в смазаното BMW са оцелели, включително и детето на година и половина         В понеделник следобед електрическото BMW пътувало от Цайнинген към Фредщетен, с 43-годишен мъж зад волана и още четирима пътници, включително момиченце на година и половина. В един дълъг десен завой автомобилът напуснал лентата си и ударил идващия насреща Citroen, който се завъртял и блъснал Seat Alhambra, подпалвайки го. С все още неубита скорост, BMW-то ударило почти челно и ван Mercedes Vito, убивайки на място 33-годишния му пътник и ранявайки шофьора. Всички пътници в злополучния iX са оцелели и са хоспитализирани.                              Заради зловещата катастрофа път В28 е бил затворен за почти осем часа. Полиция в Тюбинген води разследване, тъй като върху BMW-то е открила стикери "Автономно управление" и подозира, че колата може да е била на автопилот по време на катастрофата. От BMW обаче категорично отрекоха и обясниха, че автомобилът е снабден само с асистиращи системи от второ ниво, също като стандартното iX.                                   При ниво 2 шофьорът изцяло носи отговорност и не може да оставя автомобила да се управлява сам. "В момента изясняваме точните обстоятелства около инцидента", заяви говорител на компанията. "Едно нещо вече е сигурно: замесеният автомобил BMW не е бил автономно управляем".

fallback
  • #28
    elin ( преди 2 години )
    нямат intlect software който да scan"ira цялата система.( все едно да си облечен в много скъп костюм, с вратовръзка също скъпа -- но вместо обувки да са гумени ботуши нещо подобно).
  • #27
    abc ( преди 2 години )
    В предния коментар вместо "прозрачен правоъгълник", исках да напиша "празен правоъгълник".
  • #26
    abc ( преди 2 години )
    #22,много добре знам какво е невронна мрежа. Обучават я на много варианта на какво е "пешеходец", какво е "моторист", какво е "светофар" и т.н. Но не я обучават на всичко възможно, невъзможно, познато и непознато. Примерно, паднал бидон от камион не го познава и се натриса в него, разбраш ли. Или имаше един случай с тесла - един паднал обърнал се тир по тавана на ремаркето обърнато насреща срещу колата - просто един голям бял прозрачен правоъгълник на пътя, т.е. "нищо познато" и фрааас.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко се радвам, че двете ми коли са истински, и "нееко" (каквото и да значи това). И удоволствието от шофирането си е изцяло мое!
  • #24
    до 22-23 ( преди 2 години )
    Кви невронни мрежи в кола бе "футурист" такъв! Камери, сензори и процесор!!Които все още не разчитат добре маркировката,не правят разлика между постоянна и временна маркировка и най вече!!! Нямат интуиция и инстинкти!!! Тия БМВта и Тесли хем ги рекламират, че си ходили самички, ама хем ако ги пуснеш да си ходят самички ти си виновен!! Що за носене на отговорност е това! Щяла да се учи "невроната мрежа" от грешките си .... бая народ вече се замина от тия грешки!!!
  • #23
    Продължение ( преди 2 години )
    Ако на някой му е казано че това е само второ ниво автопилот и не може да кара сам, а трябва постоянно да го следиш, но е решил че ще спи или ще се качи на задната седалка и не поправя грешките на автопилота, като например стои и го гледа как се е засилил със стотина километра в час срещу пожарна спряла по средата на магистралата с включени светлини и въпреки това не поема контрола. Когато автопилота изпиука че е изключен, пак не поема контрола или дори поне не удря спирачки, кой е виновен?
  • #22
    До abc ( преди 2 години )
    Очевидно имаш по-малко въображение от изкуствен интелект, щом си мислиш, че става въпрос за заучени неща. Ако беше въпрос за заучени неща, нямаше да е изкуствен интелект, а щеше да е алгоритъм. Да си чувал Какво е невронна мрежа? Работи на принципа на човешкия мозък и се самообучава от грешките си. При всяка своя грешка, ако на шофьорското място има някой с малко мозък на главата, за да поеме контрола, изкуственият интелект научава какво е трябвало да направи и го запомня точно като човек.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    И какво сега? Няма кой да ме изтрие вечерта? Никаква работна етика нямате.
  • #20
    abc ( преди 2 години )
    (...продълж.)Примерно един ABS е лесно да се тества на полигон. Осигуряват там различни условия - кал, асфалт, мокър, сух, лед, сняг, прави участъци, завои, наклони и си тестват колкото си искат. А за тези "автономни системи" им трябват реални условия и затова си позволяват легално или нелегално да правят такива тестове. А онази подлост на теслите, които като видят, че ще се блъснат вече и изключват автопилота. При разследването после: "О, той автопилота не е бил включен, шофьора си е виновен."
  • #19
    abc ( преди 2 години )
    Проблема на този т.нар. "изкуствен интелект" е, че няма едно нещо, което имат хората, та дори и животните - "въображение".Те работят със заучени неща и всяко непознато нещо и ситуация на пътя и те моментално правят грешка. Да, опитват се да направят нещо, но просто не става. Не и на сегашния етап на технологии. И тестовете си не могат да ги правят на полигон, защото им трябва реални условия. И затова се стига до тези сакатлъци.(продължава...)
fallback
Последни