IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 20-те най-евтини коли с 4х4 в България?

Преди три години у нас се продаваха над 30 автомобила с двойно предаване за под 50 000 лева. Сега са само пет

Всяко лято Automedia.bg изготвя своята класация на най-евтините автомобили с 4х4 задвижване в България. Но вече болезнено ясно си даваме сметка, че думата "евтин" звучи нелепо: инфлацията в ценовите листи в последните две години е шокираща.  Когато започнахме да правим подборката си, в списъка имаше над 30 модела за под 50 000 лева. През 2020 те се стопиха до 18, през 2021 - до 13, а през август 2022 година са едва... 5.
    
      
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai е типичен пример за шокиращата инфлация в автомобилния свят. Сега най-евтината му версия с AWD струва с около 25,000 лева повече, отколкото през по-миналото лято (междувременно моделът смени поколенията)
    
     
Причините са няколко. Много модели (като Opel Mokka, Toyota C-HR, Renault Kadjar) загубиха вариантите си с AWD в последните години, защото те имат по-високи емисии и са по-скъпи за производство. Някои марки с евтина 4х4 гама, като индийската Mahindra например, се оттеглиха от България заради европейските екостандарти. Някои от най-евтините автомобили с двойно предаване в Европа, като Fiat Panda 4x4, не се предлагат официално от вносителите в България и макар по всяка вероятност да можете да си ги поръчате за доставка отвън, нашата класация е само на база официално публикувани ценови листи. Но най-съществената причина е, че автомобилите като цяло поскъпнаха драматично. Преценете сами - през лятото на 2020 най-достъпният Nissan Qashqai с AWD е струвал 46 390 лева. През август 2022 вече е 71 490 лева. Вярно е, че се касае за автомобили от различни поколения и с различно оборудване. Но въпреки това шокът е неоспорим.
   
    
20-те най-евтини коли с 4х4 в България през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

* Сравненията с 2020 и 2021 година често са за модели от различни поколения, различно задвижване и оборудване. Просто сме посочили най-евтиния вариант с двойно предаване в гамата
    
      

 

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Голфа е къде по-кола от Т-рок, особено в комби версия.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Витарата поскъпна основно заради мекия хибрид. Но все още сузукитата си остават с по-често ценообразуване - себестойността на колата плюс някакви проценти печалба за производител и дилър. Докато при други надценката е пъти
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 14 - да тогава Витарата беше голям конглокент Дъстъра - той водеше само по багажник. И въпроса оставаше бензин или дизел искаш към 4х4-то
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Веднага се вижда при кои марки получаваш стойност за парите си и кои дерат кожи, иначе 2018 когато си купувах аз кола имаше Витара за 44 хиляди модела преди да вкарат фейсливта всички екстри с 4x4 но си взех корейско и не съжалявам.
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Жените са виновни ( преди 1 месец )
    Малките псевдо - "джипове" са най-неизгодни. Абусрдно е да струват над 60 хил.лв Т-рок, Ярис крос и CX-30. Това в крайна сметка са бившите градски коли от клас B, които са леко повдигнати. Ама пуста и мода, жените нямат спирка, като си наумят нещо!
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 1 месец )
    така е, стига само да няма ново затягане на политическите рестрикции за употребяваните автомобили, каквито опити се правят вече
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2024-та и 25-та може да видим малко по-ниски и нормализирани цени на употребяваните, но после пак ще скочат.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От една страна не ги гледайте цените - от началото на годината са абсурдни. От друга страна преди средата на другата година няма да се оправят, а пък от 2025-та минаваме на плъгини и пак ще гледаме същите цени, че може и по-лоши. Който е купи/поръчал миналата година вероятно е ударил джакпот - след 5 години ще може да иска цена на колата почти колкото, когато е била поръчана.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 10 ( преди 1 месец )
    айде, нека бъдем честни, в твоя случай е на 13-14
  • #7
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този майтап т- рок струва 62 хил. лева ? Тези не са нормални. По- добре истинска кола на 3-4 години отколкото това недоразумение