fallback

Най-мощният кросоувър в света се завърна на пазара

Dodge започва прием на поръчки за Durango SRT Hellcat със 720 к.с.

Американският производител Dodge върна в гамата си най-мощния SUV в света - Durango SRT Hellcat. Моделът ще бъде наличен за ограничен период от време, като приемът на поръчки стартира през септември, но първите автомобили ще бъдат на разположение на дилърите едва в началото на 2023 г.

Под капака на „Адската котка“ е старият двигател - Hellcat V8 6.2, който разполага с двувинтов компресор. Моторът произвежда 720 к.с. и 875 Нм въртящ момент, което позволява на кросоувъра да ускори до 60 мили в час (97 км/ч) за 3,5 секунди.

The Cat Is Back („Котката се завърна“) – този слоган беше използван от Dodge, за да обяви завръщането на „адския“ Durango SRT Hellcat в гамата на бранда. Най-мощният кросоувър в света ще се произвежда само като част от моделната 2023 година.

Двигателят на автомобила разполага с чугунен блок с водна риза, топлоустойчива глава на блока на цилиндрите, направена от алуминиева сплав, колянов вал от кована стомана с индукционно закалени работни повърхности и ковани бутала. Изпускателните клапани са с натриево охлаждане, а в корпуса е интегрирана система с топлообменници въздух-течност, която позволява да се поддържа температурата на въздуха, влизащ в двигателя, от под 60 градуса по Целзий.

Като ускорение Durango SRT Hellcat отстъпва на Aston Martin DBX707, който е оборудван с Mercedes-AMG V8 4.0 битурбо двигател със 707 к.с. и 900 Нм и вдига 100 км/ч от място за 3,1 секунди. Моторът на Durango е съчетан с 8-степенна автоматична TorqueFlite 8HP95 и задвижване на всички колела. Има седем профила на шофиране - Auto, Sport, Track, Snow, Tow, Eco и Valet.

Другите характеристики на модела включват електрическо серво-управление с превключваеми режими на работа, SRT Drive предварително зададени настройки за улица и писта, и системи за Launch Control и Launch Assist, които неутрализират превъртането на колелата при стартиране.

Durango SRT Hellcat също има собствено калибриране на шасито и спирачки Brembo с 6-бутални апарати отпред и 4-бутални отзад. Пакетите Plus и Premium се предлагат срещу допълнително заплащане. Първият включва кожена тапицерия Laguna, теглич и разширен списък от електронни асистенти, а вторият - инкрустации от въглеродни влакна, аудио-система Harman Kardon, кожен преден панел и червени предпазни колани.

fallback
  • #13
    Некакъв ( преди 2 години )
    Имам позната тук в Германия, която кара такъв Додж, само че srt. Много добър семеен сув. 8 цилиндъра, голям, широк... А тоя мерцедес или ония волксвагени тигуани седят като чели са хечбеци при него. Друго си е американското...
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв драг бе това е вече двигател чугунен блок и тн това няма трошене това да не са ви немските мерседеси бмв-та и трошета с алуминиеви блокове дето уж много бързи и на 2 години са в автоморгата
  • #11
    До Jay ( преди 2 години )
    Като те слушам имам чувството че си притежавал поне два доч hellcat и говориш за тях от личен опит, подигравайки се на тези които говорят за Тесла от ревюта и ютуб? Какво значение има откъде си прочел, че Tesla има 1000 коня, а hellcat има само 720 и за всеки първокласник е ясно, че заглавието е неправилно, защото 1000 е повече от 720? Дали е необходимо да се притежавал от двата автомобила, за да твърдиш, че 1000 коня за повече от 720? Омразата ти към Tesla придобива нови мащаби!
  • #10
    Анонимен ( преди 2 години )
    С удоволствие бих карал такъв Хелкат ежедневно ;), ама не мога да си го позволя. Също и Тесла Модел Х бих карал ежедневно, но и нея не мога да сия позволя. Така ще си пърпоря с 2.0 ТДИ купуван чисто нов 2014 и това е ;).
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    А бе ква ТеслА бе тва го зареждам 3 мин и късам главиОнова недоразумение го зареждаш 10 часа и правиш 5 дръпки после си умрел
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Който е бил в Щатите знае що са мощни колите там щото дамо Тексас е по голям от половин Европа по площ представи си дс тръгнеш със Саксо 1.0 и къде ще стигнеш
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Голям спец си,в кавички обаче.Поредната клавиатурна нинджа.Силно ме съмнява,че си се возил в нещо по сносно.Може да не са най бързите или с най добро пътно поведение но са много по евтини и надеждни от германските си конглокенти.Немското премиум трио от високия клас държи докато му мине гаранцията и пак е под въпрос.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    По данни е много бърз, но на реален драг дава почти секунда от горе до сто и всички джипове с над 500 коня го правят смешен този додж. Всичко американско е така, лъжа и измама. Кравчовците са пълен смях.
  • #5
    Block me again ( преди 2 години )
    Сигурно покрива всички еко норми. Краварите карат камиони по минимум 8 цилиндъра, а налагат на гейоропейците недодяланите им електрички, които са сякаш сглабяни в турски гараж.
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    Забеляза ли заглавието на предишната статия : "Най-мощното и най-бързо Ferrari F40 в света се продава" Не мислиш ли че и заглавието на тази статия трябваше да е подобно? Най-бързия бензинов crossover. Най-бързия кросоувър на Dodge. Или нещо подобно.
fallback
Последни