fallback

Авторът на „най-грозната кола в света“ посочи какво би променил по нея

Дизайнерът на Fiat Multipla счита фаровете за единствения проблем във външния вид на автомобила

Представеният през 1998 г. миниван Fiat Multipla е наричан от мнозина „най-грозната кола в света“ , но създателят на дизайна на италианския модел не смята творението си за такова. Все пак Роберто Джолито, който създаде външния вид на колата, признава, че по нейния екстериор трябва да бъдат направени някои промени, които навремето са били невъзможни заради техническите ограничения на самата кола.

Според Джолито, неговото творение напълно напълно отговаря на изискванията на класа на такива автомобили. В интервю за списание Der Spiegel дизайнерът твърди, че появилият се преди повече от 20 години Fiat Multipla е може би твърде радикален за времето си. Според него обаче дизайнът не проблем за тази кола.

„Минивановете трябва да се оценяват не само по това дали са красиви или не, но и по тяхната функционалност. Трябва да се отбележи, че всички Multipla, произведени от 1998 до 2010 г., бяха продадени без проблеми - това е ясен успех за този клас автомобили”, отбеляза специалистът.

В същото време авторът на автомобила, чийто дизайн е създаден още през 1996 г., признава, че ако може да се върне в миналото, би направил промяна в екстериора на модела. Тя обаче ще е само една.

„Единственото нещо, което бих преправил, ако мога да се върна в 1996 г., са двата фара в долната част на каросерията. Тези фарове са проектирани за горната част на лицето на Multipla, а не за долната. Взехме много късно решение да монтираме фаровете отдолу - трябваше да ги поставим под капака заради проблеми с видимостта в гъста мъгла. Поради липса на време се наложи да изберем тези фарове, които се предлагат на пазара”, обяснява Джолито.

Припомняме, че въпреки спорния си дизайна, Fiat Multipla беше изложен в Музея за модерно изкуство в Ню Йорк. Експертите оцениха минивана като шедьовър на индустриалния дизайн заради външния му вид.

fallback
  • #11
    Сребролюб Мангизлиев ( преди 2 години )
    За мен това е една от най-симпатичните коли на света.
  • #10
    Ацо ( преди 2 години )
    Ами времето е безпощаден съдник,колко такива виждате напоследък? За инфо прекият му съперник Зафира А все още масово се използва
  • #9
    Гого ( преди 2 години )
    Серджооооооо, имал си каруца батко, не кола! С риск да обидя каруцата разбира се....
  • #8
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 2 години )
    За мен това е кола с най оригинален дизайн в Европа и ми е много симпатична.
  • #7
    Зафирчо ( преди 2 години )
    Ми новият москвич в каква класация ще го турим от грозен по грозен , то Фиата е направо китка пред него ! Вановете трябва да си вършат работата за която са създадени не да ги показваме по изложби .
  • #6
    Серджо Таккини ( преди 2 години )
    Имах такава кола в продължение на 5 години. Модел 1999г. 1,9jtd 105 коня. Невероятна кола. Изключително здрав и икономичен двигател. Голямо просторно купе с 6 места .
  • #5
    Абе ( преди 2 години )
    За Европа определено е най-грозната в класа си. Но явно е функционална в пълна степен,а фейслифтът е напълно поносим.
  • #4
    ИТАЛИЯ ( преди 2 години )
    Те по принцип ФИАТ са най подценените автомобили . Ако сте гледали филма "24 часа живот" действието се развива в близко бъдеще една мултипла е скъсаха от каскади и много бой яде но издържа .
  • #3
    Jm2 ( преди 2 години )
    Не се изненадвам. Човекът и тогава си го е харесвал и сега си го харесва.
  • #2
    Обективно ( преди 2 години )
    съм чувал от собственици, че няма по практичен автомобил. Дизайнът определено към днешна дата го възприемам доста по-добре, отколкото когато излезе.
fallback
Последни