Китайският канал в YouTube – Dongchedi, публикува любопитно видео, в което се прави анализ на задвижващата система на всъдехода Great Wall Tank 300. Блогърите са отделили специално внимание на характеристики и най-вече на слабостите на новия 2,0-литров турбомотор E20CB, а също така на скоростната кутия и системата за задвижване на четирите колела. Сайтът „Китайски автомобили“ преведе видеото на руски език, тъй като именно Русия ще бъде един от основните пазари на Tank 300.
В случая блогърите разглобиха една от първите бройки от модела, която е използвана за тест-драйв от медиите, а също така и за демонстрация на възможностите на автомобила. Машината е изминала 30 000 км в тежки условия - двигателят е работил на ниски обороти при големи натоварвания, а колата е била зареждана с различни горива.
Съответно, моторът се оказва по-износен от очакването, като се обръща специално внимание на прекомерните въглеродни отлагания по горната част на буталата и на драскотините по стените на цилиндрите. Отбелязва се, че при подобна експлоатация на автомобила трябва по-честа смяна на маслото и на филтрите на двигателя – маслен и въздушен.
Самият мотор E20CB разполага с усъвършенствана електронна изпускателна система с директно впръскване на гориво. В същото време има чугунен блок (структурно подобен на блока на турбо-двигателя Volkswagen EA888) и няма система за безстепенна промяна на височината на клапаните, като това е по-скоро плюс за китайския SUV.
Що се отнася до предаването, блогърите нямат забележки към него. След 30 000 километра офроуд, диференциалите на напречната ос изглеждат като нови и не могат да бъдат открити признаци на износване по разпределителната кутия. Според Dongchedi, базовият Tank 300 има автоматична система за задвижване на всички колела с многопластов съединител BorgWarner, като тази конфигурация е подходяща за тези, които не планират да щурмуват тежък офроуд.
Китайският блогър смята, че надеждността на задния мост и системата за задвижване на всички колела на Tank 300 е висока, но двигателят има много слаби места. Въпреки това, дори след 30 000 километра при трудни условия, агрегатът не харчи допълнително масло, което не е за пренебрегване.