Пандемията от Covid 19 донесе много вреди в много сфери, но има и такива, които се развиват благодарение на нея. една такава е дигитализация в търговията с автомобили на дребно. Експерти от EURODA и Google предвиждат какво предстои за автомобилния сектор, тъй като пандемията от COVID-19 ускори доста цифровизацията в търговията с нови коли.
Разполагайки с огромна база данни от Google заявяват, че заявките за търсене на автомобили са силно свързани с продажбите на самите автомобили. Въпреки всички призиви за използване на градски транспорт и алтернативни превозни средства, тенденцията е все повече да се търсят малки, градски автомобили.
"Преди пандемията от Covid 19 много от тези клиенти не биха си купили такъв автомобил. Виждаме също висок интерес към „услуги у дома“, като например доставка на автомобили до домовете, за да се избегне необходимостта от посещение в представителство, както и търсене на други варианти за безконтактно закупуване на автомобили.", казва Кристиан Рибте от Google.
Според експерта индустрията е изправена пред уникална трансформация в търговията на автомобили на дребно. "Измерихме всички цифрови допирни точки по време на взимането на решение за покупка на автомобил и се оказа, че те са повече от 900. Това са индивидуални допирни точки - статии в уебсайтове, дигитална реклама, банери, социални мрежи и т.н."
Това са все неща, които най-накрая ни водят до физическия дилър. Но в близко бъдеще той може да стане излишен. Всички тези точки от данни трябва да бъдат свързани. Когато вземем предвид гледната точка на клиента, можем да направим така, че той да не се нуждае от физически дилър. И когато заработи, автомобилите ще се продават онлайн.