fallback

Ще започнат ли богатите (и кога) да купуват електромобили

70% от собствениците на мощни и луксозни машини са готови да минат на коли на ток

Съгласно ускорения сценарий за навлизане на електромобилите в нашия живот, се очаква електрическите превозни средства с батерии (BEV) да станат доминиращи във всички нива превозните средства, в това число и в луксозния сегмент. При последният, това най-вероятно ще се случи по-рано - още до 2031 г., но степента на приемане на луксозни електромобили ще варира в зависимост от ценовата група.

Това показва изследване на McKinsey, което разкрива още, че сред заможните клиенти, които все повече ценят устойчивостта, има много любители на електромобилите. Например в световен мащаб повече от 70 процента от настоящите собственици на първокласни и луксозни превозни средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ) са готови да преминат към електромобили при следващата си покупка на превозно средство.

Проучванията показват, че ценовият диапазон от $80 000 до $149 000 трябва да достигне три милиона единици през 2031 г. и да постигне 65 до 75 процента електрификация също през тази година. Още по-скъпия сегмент - от $150 000 до $299 000 вероятно ще се еликтрифицира със закъснение поради ограниченията в предлагането. Очакванията са за около 40 процента EV проникване през 2031 г.

Нивото от $300 000 до $500 000 също ще изостава от другите сегменти с приблизително 25 до 30 процента навлизане на електромобили в този ценови диапазон през 2031 г. Интересно е, че според проучването най-скъпите автомобили в света - тези с цена над $500 000 вероятно ще достигнат т.нар. EV проникване най-бързо в сравнение с останалите ценови групи от луксозния сегмент. Едно обаче е ясно дългосрочният преход към електромобили при луксозните коли ще бъде по-бавен, тъй като сегментът на такива коли с ДВГ ще остане популярен избор поради емпиричната им стойност. И още нещо. SUV-овете най-вероятно ще доминират пазара на луксозни електромобили.

fallback
  • #5
    Ел.техник ( преди 2 години )
    Вие си разсъждавате на глас, обаче по монтажите на станции из палатите по Бояна/Драгалевци с колегите друго виждаме: BMW iX, Audi e-Tron, Jaguar i-Pace и прочее коли по 4-500+ коня, докато другите премиуми по гаражите събират прах. Именно щото имат пари, знаят мноого добре разликата между 90 кинта за ток и 1000 лева за гориво на месец. И тия партенки за "до магазина" да ви се върже някой новобранец. Със Зое 40 имаме 100 хил. км за 3 години и 400 монтажа из цяла България.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки чете каквото му се иска. Написали са ясно, че 70% от собствениците на луксозни коли са отворени за електрическа при смяната. Това означава, че на тях не им липсват особено звука и удоволствието от шофирането на осмак и дванайсетак. За разлика от средностатистическия читател на този сайт, който никога не е имал възможността да притежава такъв. Гладна кокошка просо сънува.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Освен в Норвегия, незнам къде другаде са 20-25% дял. А може да останеш и много учуден, ако в близките години, този пазарен дял не се промени. Богатите, няма какво да ги мислите, те са богати защото си правят сметката. 100к за кола, с която да ходят до магазина и най много до покрайнините на града не ги устройва. Отделно, те искат да покажат, състояние - няма да си вземат Тесла, но пък няма да извадят и пачка за EQS или Tycan.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха 25 %. Чуваш ли се какво говориш. Толкова е процента на новите продадени коли заедно с хибридите.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези прогнози нямат никаква стойност. Само преди 2 години обясняваха как през 2025 година щяло да има по-малко електромобили от колкото на практика вече се продават още днес. В Китай и редица европейски страни пазарния дял на електрическите превозни средства вече е над 25% и продължава да се вдига с главоломни темпове. А според прогнозите през 2025 трябваше да са 20% и да достигнат 50% през 2030 година. Въобще няма да се учудя през 2023 или 2024 да се преминат тези 50%
fallback
Последни