Цената на употребявана Toyota Land Cruiser в Япония вече значително надхвърля тази на нов автомобил от модела. Според Nikkei Asia, всъдеходът във версия ZX от 2022 г. струва 17,05 млн йени, което прави 129 000 щатски долара. Това е два пъти повече от препоръчаната от производителя цена (RRP) за местния пазар, а причината е в производствените проблеми на Toyota, довели до остър недостиг на нови автомобили.
Известно е, че от няколко месеца търсенето на Land Cruiser 300 надвишава предлагането, което накара японският производител да спре приемането на поръчки. Японски анализатори посочват, че никога не е имало такава разлика в цените между новите и употребяваните автомобили. Случвало се е при някои автомобили стойността им да скочи при препродажба, но сегашните мащаби са безпрецедентни.
Подобна е ситуация та и при други модели на Toyota. Средната цена на хибриден миниван Alphard Executive Lounge от 2021 г. на вторичния пазар е 8,25 млн йени (62 910 долара), докато като нов той струва 7,75 млн (53 450 долара). Модели Corolla Cross и Harrier на старо също се продават по-скъпо от новите.
В момента печалбата на Toyota намалява почти наполовина поради недостига на чипове и растящите разходи. А колите намират своите нови собственици, въпреки завишените цени - купувачите предпочитат да платят повече, отколкото да чакат години за нова кола. Срокът за доставка на новия Toyota Land Cruiser 300 вече достига 4 години, а за други модели е между 1 и 2 години.
Към днешна дата Toyota е натрупала около милион неизпълнени поръчки, Това се дължи на продължаващия недостиг на микроелектроника, причинен от пандемията, както и на огнища на коронавирус в Китай и във фабрики в Япония. В резултат на това автомобилният гигант трябва да спре конвейерите, което води до неизпълнение на производствените планове.