fallback

Първият „китаец“ с камери вместо огледала е на пазара

Кросоувърът Beijing Mofang чака специално разрешение от властите

Серийните автомобили с камери вместо странични огледала все още се броят на пръсти. Тази опция се предлага за Audi e-tron, Lexus ES, Honda e, Hyundai Ioniq 5 и за най-новия седан Hyundai Ioniq 6. Към тях сега се присъединява и китайски автомобил - Beijing Mofang.

Този кросоувър дебютира като концептуален автомобил миналата пролет, а сега излиза на китайския пазар, като има една малка подробност. От концерна BAIC обявиха, че само най-скъпата конфигурация на кросоувъра, която носи името Mirror Edition, е оборудвана с камери. Моделът е напълно готов за производство заедно с по-простите версии, но ще бъде пуснат едва, след като колите без огледала официално бъдат разрешени в Китай.

Сега тази опция е извън закона, така че дори Audi не може да продава модела си e-tron с камери на местния пазар. Легализирането на такива системи обаче не е далеч, така че версията Mirror Edition вече е включена в ценовата листа, макар и с уточняващ надпис „не се продава“.

Сам по себе си Beijing Mofang попада в една категория с кросоувърите Toyota RAV4 или Nissan X-Trail. Дължината му е 4620 мм, широчината - 1886 мм, височината - 1680 мм, а междуосието - 2735 мм. Моделът получава LED-оптика и прибиращи се дръжки на вратите, като ще се предлага с джанти с диаметър 18 или 19 цола.

Между другото, името Mofang на китайски се превежда като „Кубът на Рубик“, като това се използва за рекламата на модела. Той е базиран на модулната платформа BMFA, върху която вече е изграден по-големият SUV - Beijing X7. Това означава напречно разположение на двигателя, задвижване на предните колела, окачване McPherson отпред и многозвенно отзад, както и к широки възможности за електрификация.

Mofang обаче не е електрическа кола или дори хибрид, като при него дебютира нов бензинов двигател A156T2H. 1,5-литровият турбомотор с 4 цилиндъра има система за директно впръскване на гориво и - за първи път в китайската автомобилна индустрия, турбокомпресор с променлива геометрия. Тази технология се използва широко при дизелови двигатели, но досега само Porsche и Volkswagen са я използвали при серийни бензинови двигатели.

Новият мотор развива 188 к.с. и 305 Нм. Скоростната кутия е седемстепенна „роботизирана“ с два съединителя, но от BAIC засега не предвиждат задвижване на четирите колела. Beijing Mofang ускорява от 0 до 100 за 7,8 секунди, като достига максимална скорост от 200 км/ч.

Петместният интериор е проектиран в спортен стил, като това се загатва само от релефни предни седалки с интегрирани подглавници. Виртуалният приборен панел с 10,25-инчов екран е част от базовото оборудване с мултимедийна система с 10,1-инчов дисплей. Като опция се предлага голям прожекционен екран с добавена реалност и усъвършенствана мултимедия с 14,6-инчов екран и операционната система Harmony OS на Huawei, която поддържа 5G комуникации и актуализации по въздуха.

Mofang разполага с камери за кръгово наблюдение и адаптивен круиз-контрол B-Pilot 3.0, който има осем камери, пет милиметрови радари и дванадесет ултразвукови сензора.

Още снимки на новия кросоувър - вижте в галерията:

Кросоувърите Beijing Mofang вече са на разположение на дилърите в Китай, като цените варират от 14 800 до 21 500 долара. Топ-версията на Mirror Edition с камери вместо огледала струва 22 8000 долара, като нейните продажби ще стартират по-късно.

fallback
  • #1
    FenIX ( преди 2 години )
    Китайците полека лека започват да правят сносни коли. Рано или късно ще последват успеха на японци и корейци а потенциалът им е огромен.
fallback
Последни