fallback

Toyota Motor е лидер по продажби за трета поредна година

За първите 6 месеца японците са пласирали 5,14 млн нови автомобила

Toyota Motor съобщи, че в световен мащаб за първата половина на 2022 г. е продала близо 5,14 милиона превозни средства, информира kyodo. Това отрежда първо място на японската компания, като изпреварва германския си конкурент Volkswagen Group за трета поредна година, сочат данните от бранша.

 

П+родажбите включват и произведените от Daihatsu Motor малки автомобили, както и камионите Hino Motors. Резултатите обаче бележат спад с 6 на сто спрямо същия период на миналата година, както и първо подобно намаление от две години. На фона на недостига на чипове и наложените заради пандемията локдауни в Китай през първите шест месеца от годината спадът в продажбите се дължи на пониженото глобално производство на компанията, което намаля с 3,8 на сто до 5,10 милиона единици.

Volkswagen Group е продал 3,88 милиона коли през периода януари-юни или с 22,2 процента по-малко на годишна основа.

„Обемът на продажбите никога не е бил наш основен приоритет“, заявява неназован представител на Toyota след публикуването на резултатите, като допълва, че компанията ще продължи да дава предимство на безопасността и качеството и ще се стреми да прави по-добри автомобили.

За първото полугодие засегнати до голяма степен от недостига на части, продажбите на Toyota в Япония са спаднали с 18,1 процента до 954 173 машини, а вътрешното производство е намаляло със 17,7 процента до 1,74 милиона единици.

Продажбите в чужбина са се свили с 2,8 процента до 4,18 милиона автомобила, но задграничното производство е нараснало с 5,6 процента до 3,35 млн. единици, благодарение на разширения производствен капацитет в Китай.

Сред другите японски производители на автомобили глобалните продажби на Honda Motor Co. за първото полугодие са намалели с 19,5 процента до 1,90 милиона броя заради спадове в Северна Америка и Азия. Nissan Motor Co. отбеляза спад от 23,9 процента до 1,67 млн. автомобила. Продажбите на Suzuki Motor Corp. са се увеличили с 2,0 процента до 1,47 милиона единици поради бързи продажби в Индия.

Общите глобални продажби на осемте големи японски автомобилни производители, включително Subaru Corp., Mazda Motor Corp., Mitsubishi Motors Corp. и Daihatsu, са намалели с 11,4 процента през шестмесечния период спрямо предходната година до 11,63 милиона единици. Общото им глобално производство е намаляло с 6,0 процента до 11,56 милиона автомобила.

 

fallback
  • #7
    .... ( преди 2 години )
    #6-Я кажи каква кола си купи, колега. Позагледал съм два модела...
  • #6
    И аз ( преди 2 години )
    За първи път си поръчах чисто нова кола и е Тойота (пак за първи път). Хибрид с голям атмосферен двигател, който е изключително икономичен заради цикъла на Аткинсън, а не като европейците с турбо миксерите, дето едвам ще изкарат 100 х.км
  • #5
    Ами ( преди 2 години )
    нормално е при криза евтината ширпотреба да се продава повече.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    ... и лидер в ниските технологии от създаването си.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота и всички останали!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота има близо 2 пъти повече продажби от ВАГ. Разликата всеки месец се увеличава. Оправданията с чиповете са за наивници.
  • #1
    Боб ( преди 2 години )
    Ей сега промитите вагаджии ще почнат да плюят. Нормално е тойота да е доста над тях,не се трошат всеки месец все пак.
fallback
Последни