fallback

Центърът на София ще бъде затворен за най-замърсяващите автомобили

Столичният общински съвет иска да направи градския транспорт още по-достъпен

Движението в на най-замърсяващите автомобили в центъра на София може да бъде забранено. Това заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев в студиото на „България сутрин“ по телевизия „BulgariaOnAir”.

„Идеята е още от 1 декември до 1 март в едно каре, което обхваща широкия център на града, да бъде забранено движението на най-замърсяващите автомобили, които са такива, съгласно замерванията при годишните технически прегледи. Без съмнение ще има неудобства. Всяка промяна предизвиква такива. В случая обаче имаме много важен приоритет и той е по-чистият въздух на София”, обясни Георгиев.

В забраната са предвидени редица изключения – автомобилите на живеещите в тези зони, служебните автомобили на специален режим, обществените превози, като общият брой на тези превозни средства е около 38 000. Според Георгиев, в този център вместо да се влиза с автомобил, може да се ползва евтиния и удобен, по думите му, градски транспорт, защото е екологично чист.

„Над 170 000 са преминаванията в тази зона, според замерванията. Това означава 85 000 автомобила. Практиката е такава в цяла Европа. Градовете, в които има такива зони, са Париж, Лондон, Берлин, Прага, Брюксел и т.н. Това е практика, която се използва от години и тя е доказано ефективна", допълни гостът.

Председателят на Столичния общински съвет обърна внимание и на възможната промяна в цената на билетите за градския транспорт. "С тарифната политика се дават нови възможности за пътуване. Срещу еднократния билет за 1,60 лв. може да се закупи електронен такъв, с който в рамките на 30 и 60 мин. да пътувате неограничено време, но с възможността да сменяте неограничено в рамките на тези 30 или 60 мин. превозните средства.

Направили сме анализ на броя на пътуванията в София и времето, което е необходимо за прекачване. Най-често хората пътуват до работа с 2 вида транспорт. Това дава възможност вместо да се купуват 2 билетчета по 1,60, да се купи един електронен билет. Основната задача на тази тарифна политика е да прави по-достъпен обществения транспорт. Промяна в цената на билета няма. Единствената промяна е възможността неограничено да сменяте транспортните средства", твърди Георгиев.

Какви промени още предвижда Общинския съвет относно транспорта – вижте на bgonair.bg

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Годишната карта за градски е на супер далавера, но качеството на (гр)адския транспорт не е (освен метрото). А парите от сини, зелени, бенбяни зони не отиват за него и за инфраструктура.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Неадекватно е да се сравнява Париж, Лондон или др. европейски град със София. Да по цени на жилища има съвпадение, но всички други показатели сме 5х по-зле и мин. 20г. назад. Реално ако искат да е без коли в центъра да ми дадат добра алтернатива. Карта за 1месец за 20лв., или дневен билет за 1лв., а не те да ми обясняват кое и как и по-добре и евтино.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Същевременно улиците са пълни с димящи дизели "минали" ГТП. Най- ми е смешно когато видя някой с бмв, правещ се на състезател, като дава газ и отзаде дизеляка пуши като кюнец. Страшен рацер- с изтърбушен дизел
  • #4
    Го ( преди 2 години )
    Попитах в пункта за ГТП как се измерват газове и как се определя еко стикера. От там ми отговориха "нищо не се измерва, еко категорията се определя от годината на производство" . Поредната далавера . Благодаря Фандъкова.
  • #3
    //// ( преди 2 години )
    Те вече се правят от една година. Тези новите смотани побългарени еко категории.
  • #2
    Джоди ( преди 2 години )
    Лицето Фандъкова да започне да дава ваучери по 2000 лева за предаден за скраб стар автомобил с които да се закупува нов от официален вносител! Да не се чеше по въпроса там където отдавна не я сърби..Има пари, ама се облапват якко...
  • #1
    Ха ( преди 2 години )
    Кога ще станат тези замервания на ГТП, за да се знае кои ще влизат и кои не?
fallback
Последни