fallback

Защо понякога в купето мирише на изгоряло масло?

Причината може да е банална, но проблемът не бива да се игнорира

Ако собственикът на един автомобил иска той да служи дълго време, тогава в допълнение към навременната поддръжка е необходимо не само да я гледа и слуша, но и да я помирише. В крайна сметка миризмите могат да разкрият тревожните симптоми на тежки автомобилни заболявания. Един от тях е миризмата на изгоряло масло, която може внезапно да се появи в кабината.

Първото, което трябва да се знае е, че подобна миризма изобщо не е нормална. И при нейната поява трябва да се подхожда предпазливо. В кабината изобщо не трябва да има чужди миризми, с изключение на тези от тапицерията и вътрешната пластмаса. Всичко друго е отклонение от нормата, което изисква сериозно проучване.

И така, откъде идва миризмата на изгоряло масло в купето? Първо, необходимо е да проверите всички тръби и техните връзки, както и уплътненията, в това число тези на цилиндровия блок и на капака на клапаните. В резултат на износване, продължителен престой или работа в критични режими, както и след намесата на неквалифицирани специалисти, е твърде възможно да се появи теч на някое от тези места.

Пръскане на масло, което след това се нагрява и буквално се изпича, може да бъде причинено и от излишък на смазка в двигателя или скоростната кутия. За да бъде избегнато всичко това, шофьорът трябва по-често за поглежда под капака и да обслужва колата си според изискванията на автомобилния производител. Въпреки това, може да се усети миризма на трансмисионна течност.

Ако течът е от кутията, тогава миризмата ще се усети както по време на паркиране, така и в движение. В механичната скоростна кутия, например, миризмата на изгоряло масло може да се появи, когато лагерите са износени. Тогава смазката просто започва да навлиза от скоростната кутия в кошницата на съединителя, където изгаря. Този проблем може да бъде разпознат не само по миризмата, но и по капките трансмисионна течност върху тротоара точно под скоростната кутия и съединителя.

Ако скоростната кутия е автоматична, миризмата на изгоряло масло подсказва за сериозно износване на триещите се компоненти. В този случай е по-добре трансмисията да бъде прегледана от специалист, тъй като нейната конструкция е по-сложна и съответно се нуждае от диагностика.

Миризма на изгоряло масло в купето може да се появи и по напълно безобидна причина - просто е разлято малко при доливане или смяна. И когато двигателят загрее, разлятото масло започна да гори. Ето защо, ако сами сменяте маслото и масления филтър, след всички манипулации не забравяйте да използвате парцал и да избършете петната.

Някои шофьори могат да объркат миризмата на изгоряло масло с тази от изгоряло окабеляване. И този проблем ще бъде много по-сериозен. Ако в кабината се появи външна миризма и дим, тогава е необходимо спешно да изключите двигателя, да излезете от автомобила и да помогнете на всички пътници да излязат. След това трябва да отворите капака и да откачите клемите на акумулатора. И да, не забравяйте, че в колата, освен аптечка, крик и резервна гума, трябва да има и пожарогасител. Защото, повреденото окабеляване може да причини пожар.

И най-важното - ако в кабината се появи миризма на изгоряло масло, не се паникьосвайте. Достатъчно е да си спомните дали сте сменили маслото онзи ден. Възможно е причината за миризмата да са няколко разлети капки. Ако обаче това не е така, тогава трябва внимателно да проверите цялото двигателно отделение. И ако не можете сами да идентифицирате източника на изтичане на трансмисионна течност, тогава се доверете на специалисти, защото този проблем изисква своевременно решение.

fallback
  • #7
    Боб ( преди 2 години )
    Защото това е купето на някой Голф или Ауди
  • #6
    Милионник ( преди 2 години )
    И все се търсят евтини части или втора употреба.притежанието на автомобил не е евтино занимание.ако нямаш средства да поддържаш в изряден вид 20 год кола , просто не си за автомобил.камо ли да се нахвърляш на скъп и люксозен втора ръка
  • #5
    Милионник ( преди 2 години )
    Българина не разглежда автомобила като една машина която трябва да се подържа.един автомобил ако се подържа изкарва много.на запад защо няма таралясници!?в България само се кара докато се разпадне.след това се обявява за продажба или на скраб.българина няма пари да си подържа старата 15 годишна кола ,кара докато се разпадне .събира някой лев и вместо да предпочете да си стегне автомобила се нахвърля на по нов от премиум клас който не може също да подържа и последва съдбата на предишния.
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    Как ще хвърляш бе? Че тя една кола като стане на 20 години или поне 300 хил. км. и е таман разработена готова за каране. Всичките и скрити дефекти отдавна за излезли и предишния собственик е сменил и ремонтирал всички проблемни части. На новия собственик остава само да кара. Практиката показва че кола която е стигнала 300К изкарва още толкова без сериозни проблеми. Затова за предпочитане са старите и доказани коли. Новите коли са руска рулетка. Не знаеш кога ще гръмне нещо.
  • #3
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Заболя ме главата, докато четях това....
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    карай докато гръмне. Тук се карат такива трошляци, каквито на запад биха скрапирали без да се замислят, а ние си трошим главите да се чудим как да кърпим двигатели, които са не за основен ремонт, а за основно изхвърляне.
  • #1
    ми щото ... ( преди 2 години )
    караш неуДачията на рено бе, шекерчо!
fallback
Последни