Потребителите трябва да свикнат да поръчват и да чакат дълго време за доставка на ново превозни средства, тъй като това ще се превърне в нова норма, дори след като текущият недостиг на доставки бъде разрешен. За това предупреждават експерти, според които ситуацията на пазара се е променила необратимо.
В днешно време е трудно клиент да влезе в автомобилен салон и да си купи веднага нова кола. Производителите на автомобили са преструктурирали практиките си, намалявайки наличностите в представителствата и принуждавайки клиентите да поръчват автомобили и след това да чакат те да бъдат произведени и доставени. Според продуктовия стратег на компанията Bond Brand Loyalty - Джон Бардуел, това е бъдещето на закупуването на автомобили.
„Свиквайте. Това няма да се промени. Именно по този начин Aplle и Tesla станаха толкова популярни. Те продават по-малко продукти, но печелят от големите маржове“, коментира Бардуел пред Auto News Canada.
Експертът добавя, че процесът на поръчка и изчакване е нов за автомобилната индустрия, но е често срещан в други сектори. Неговият колега – Джеф Уилямс, президент на Absolute Results Productions, компания за обучение и маркетинг в автомобилното пространство, е на подобно мнение. Той посочва, че производителите на автомобили трябва да имат поне 6-месечно натрупване на поръчки, за да си гарантират бъдещи продажби.
„Ако днес нямате набор от поръчки, ще се провалите още утре. Освен това, по-малкото налични запаси означава, че няма нужда от толкова големи шоуруми, а също така се намаляват и транспортни разходи“, допълва Уилямс.