fallback

Най-продаваните нови коли в България през 2022

Корейска марка отчита най-големия ръст за полугодието у нас

Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с 4.3% за първото полугодие на 2022, сравнено със същия период на миналата година, показва традиционната статистика на Automedia.bg на базата на регистрациите в МВР. Общо за шестте месеца са регистрирани 17,053 нови автомобила от категории M1 и N1, със 705 повече спрямо 2021.              Toyota Corolla е най-продаваният модел в България за месец юни - 117 регистрации. Следват Dacia Duster и Hyundai i20 - по 89, Nissan Qashqai и Kia Sportage - по 82, Dacia Jogger и Sandero - по 79              Въпреки проведения най-сетне през юни Софийски автомобилен салон обаче продажбите през шестия месец не отчитат ръст - тъкмо напротив, те са с близо хиляда бройки по-ниски, отколкото през юни 2021 (2669 сега срещу 3694 тогава). Обяснението е в оскъдните складови наличности на повечето компании, резултат на глобалния недостиг на микрочипове, който отлага във времето производството.

Топ 12 модели*
1. Toyota Corolla - 706 2. Toyota C-HR - 531 3. Dacia Duster - 484 4. Citroen C3 - 399 5. Kia Sportage - 396 6. Renault Megane - 391 7. Dacia Sandero - 390 8. Renault Clio - 389 9. Nissan Qashqai - 385 10. Renault Master - 371 11. Kia Ceed - 359 12. Toyota RAV4 - 288 * януари - юни 2022

Затова и ефектът от автосалона не може да се забележи веднага - повечето от договорените на него автомобили ще бъдат доставени най-рано през август. Все пак представители на индустрията коментираха пред Automedia, че реалните покупки на салона са по-малко от предишни издания. Клиентите са разколебани както от твърде разтеглените срокове за доставка, така и от драстично повишените цени в последните месеци.

От тази ситуация печелят най-вече онези марки, които могат да предложат коли на склад или поне умерени срокове за доставка - от 3 до 6 месеца. С най-голям ръст на регистрациите тази година са Hyundai, Opel, Ford и Kia (като абсолютни стойности). Някои брандове регистрират и ръстове над 200% - примерно Haval (227%) и DS (225%), но това е от доста ниска база през 2021. Най-големи спадове като брой регистрации отчитат Dacia, Skoda и Nissan.            Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #15
    Вили ( преди 1 година )
    Класация претворена в ...каша!Леки автомобили,ванове,микробуси,джипове,електрички!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е важно, колко ще струва автомобила, който ще си купите. Важно е с колко се обезценява след 5 години. Има марки, които доста си държат цената. По този критерий номер едно е Тойота!
  • #13
    Име ( преди 2 години )
    Да се чуди човек защо има спад при Ниссан които са много по добър вяриант от шкода и фв
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Дачията напредва. Очаквам до няколко години да заеме всички първи места по продажби в ЕС. Това е единствената фирма на която колите се доближават до реалната си пазарна стойност. Всичко друго е супер надценено. Най много немските. Един най обикновен базов Голф 1.0 бензин (двигателче като на тротинетка) вече струва 52 000 лева. Пълен смях.
  • #11
    смех ( преди 2 години )
    Скъпа шкода е същото като къпан ром
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    От Супърб 2 и Октавия 3 насам Шкода хич не евтина марка, а си е среден клас като Опел или Тойота отвсякъде.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Кой каквото е успял да сглоби - това е продал. В момента непопулярните марки, растат, защото по-дълго са имали наличности по-дълго.
  • #8
    Макрон ( преди 2 години )
    Шкода и Тойота са с най-голям брой продадени скъпи автомобили, при повечето марки най-скъпите модели са в края на листата.
  • #7
    до 5 ( преди 2 години )
    За Sportage се чака три до пет месеца, зависи от модификацията.
  • #6
    Народът се осъзна ( преди 2 години )
    Все по-малко *** от рено/неудачия!
fallback
Последни