fallback

Защо жегата е опасна за автоматичната скоростна кутия?

Мнозина шофьори пренебрегват предупрежденията и след това страдат

Топлината е не по-малко тежко изпитание за автомобила от студа. В допълнение към топлинните натоварвания под капака и вътре в триещите се компоненти и агрегати се добавя високата температура на околната среда. И в подобна ситуация се появяват различни проблеми и неизправности в работата на автоматичната скоростна кутия. А това е един от агрегатите в автомобила, който би трябва да демонстрира висока издръжливост.

Как обаче да топлината влия негативно на скоростната кутия и което е по-важно – как може да бъдат избегнати негативните последици? Факт е, че топлината е също толкова вредна за основните системи на автомобила, колкото и големите студове, маслото с лошо качество и евтините резервни части. Когато навън е +30 градуса, проблемите започват да се появяват един след друг, като сред тях често има такива със скоростната кутия, която започва да се държи странно.

Трябва да се отбележи, че повишаването на температурата на маслото в трансмисията, придружено от различни неизправности в работата на агрегата, ако се е случило преди това и не зависи от появата на топлина, е доста сериозен симптом, който обещава проблеми с кутията. А това означава само едно – скъпи ремонти.

Като цяло, има много причини за повишаване на температурата на трансмисионната течност. Сред тях е спадът в нивото на самото масло, намаляването на налягането и най-баналното - износване на течността. В резултат на такива проблеми маслото може да се нагрее над 120 градуса, което е пагубно за агрегата. Течността се разгражда още по-бързо, като увеличава износването на скоростната кутия, което води да повреда на нейните основни елементи.

Въпреки всичко това, автомобилът разполага със защита – след като усети, че нещо не е наред, електрониката обикновено поставя трансмисията в авариен режим и уведомява шофьора с активиране на предупредителна лампа на таблото. В този момент единственият вариант е да се изключи двигателя (съответно и скоростната кутия), да се повика влекач и колата да се закара в сервиз. В противен случай щетите ще бъдат сериозни и тогава спокойно може да си поръчате нова скоростна кутия.

Факт е, че в жегите течността, която циркулира в кутията, като я смазва и охлажда, губи свойствата си. Например, с повишаване на температурите вискозитетът на маслото в трансмисията се влошава, което пряко засяга триещите се заедно елементи на скоростната кутия. Съответно, тяхното износване се ускорява. Ето защо много от автоматичните трансмисии имат монтирана охладителна система. И ако тя излезе от строя или се повреди, трансмисията определено ще се загрее.

Също така, ако по някаква причина автомобилът не се движи, попаднал е в сериозно задръстване или преди това е бил подложен на огромно натоварване, активирането на лампата на таблото за прегряване е само въпрос на време. А когато прегрее двигателят, резултатът е известен и неприятен – скъп ремонт на блока или дори замяна.

Затова, ако веднъж електронната система на автомобила ви е подала сигнал за евентуален проблем, то до изясняване на причините за него не рискувайте да пътувате. Или поне не го правете в жегите. И още нещо много важно – не пренебрегвайте поддръжката. Сменете трансмисионната течност навреме и отстранявайте незабавно дори най-малкия проблем, преди той да се е превърнал в големи неприятности.

fallback
  • #9
    Кико ( преди 2 години )
    Ако тази статия има предвид колите преди 20 години, окей, но съвременните автоматици са на друго ниво. Аз живея във Флорида хондата ми е crv и е на 84000 мили в сервиза като ги попитам за смяна на маслото на трансмисията и винаги отговорът е един и същ, маслото не се сменя. И Toyota-та ми е така, бъдещето ще покаже кой е прав и аз не бях чувал за вечно масло, но явно има изчисления някакви.
  • #8
    Нямам думи ( преди 2 години )
    По тази логика в Африка и арабските емирства не трябва да се карат автоматици, този драскач много прос, по малоуни глупости не бях чел
  • #7
    Pe60 K1rka7a ( преди 2 години )
    Петрееее кой те държи на работа ПЕТРЕЕЕЕ....По кух си от куха лейка маа му...Метай се на тротинетката и върти по магистралата....
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Арабелите, в Африка и в пустините карат предимно Тойота автоматици. Не съм чувал да имат проблем с трансмисиите заради жегата, а дори напротив, хвалят ги, като много сдрави машини, каквито действитеност са.
  • #5
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Жегата е много лошо и коварно нещо! Особено за пишман ***....
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Те затова в Тексас, Аризона и Флорида избягват да карат коли с автоматици.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    За всеки подобен компонент се изичислява капацитетът на охлаждането за съответния климат. Ако производителят е спестил, това е проблем, но аз лично не съм виждал прегрял автоматик, дори при много горещ климат. Да не говорим, че повечето марки продават в близкия изток почти само с автоматици и колите си вървят идеално. Може би японските имат грижи, защото всчките ви статии са за японски модели, които прегравяват. Европейска кола не съм виждал да прегрява.
  • #2
    Legionarius1 ( преди 2 години )
    Тази статия е писана от хомосексуалист който халхабер няма от механика
  • #1
    Де Факто ( преди 2 години )
    Защо жегата и студа са опасни за двигател и скорости? Защото са примитивна техника. Taycan Turbo S не се чупи нито в зверски студ, нито в Сахарска жега.
fallback
Последни