fallback

Нова фатална катастрофа на Tesla – автопилотът ли уби двама души?

Model S се удари в паркиран камион, без дори да се опита да спре

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва нов инцидент с електромобил на Tesla, който катастрофира тежко, докато се е движил на автопилот. Катастрофата е станала на магистрала край Гейнсвил (Флорида), като при нея са загинали и двамата, които са се возили в електрическата кола.

Според полицията, по необясними причини Model S от 2015 г. напуска магистралата и се врязва в ремаркето на камион на веригата Wallmart, който е спрял на паркинг за почивка. Електромобилът е влязъл под задната част на ремаркето, като покривът на колата буквално е отрязан. Намиращата се зад волана 66-годишна жена и возещият се до нея мъж на 67 години са загинали на място.

Проверката е установила, че Model S е направил две маневри, за да се блъсне в камиона. Седанът първо е завил надясно, за да напусне магистралата и след това още веднъж е променил посоката си, за се вреже в ремаркето. Самоличността на жертвите не е установена, но полицията отхвърля възможността случилото се да е по вина на водача, тъй като далеч по-лесно за него е да се удари на магистралата.

На снимките, разпространени от полицията, изобщо не се виждат следи от спиране, което подкрепя твърденията за вина на автопилота. Когато системата не „вижда“ препятствие пред нея, тя продължава да управлява колата и да ускорява. А според NHTSA автопилотът е изключил „по-малко от секунда преди удара“.

От Tesla засега не са коментирали случилото се и не съобщават дали катастрофиралият Model S е използвал усъвършенстваната система за подпомагане на водача (ADAS), част от която е автоматичното аварийно спиране (AEB). Това обаче явно ще бъде и първото разследване на инцидент, при който автопилотът активно управлява колата, докато тя се блъска с пълна скорост в препятствие, без дори да бъде направен опит за спиране.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Специално за *** 1, 2,3 и 4 - има статистика, ама от много отдавна, която доказва, че авмтоматизираните системи са в пъти по-безопасни отколкото човек. Важи за всички автомоболи, особено за Тесла, важи и за самолетите. Но след като концепцията за парниковия ефект е сложна, няма как да разберете смисъла на статистиката. Предвид на случващото се в милата родини напоследък няма шанс да разберете.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Странна работа! А днес скания са пуснали нов камион електрически за дърводобив. Явно някои хора никога няма да се научат, че всяко трърдение трябва да бъде доказано, но е къде по-лесно да се пише в стил - " човек захапа куче/змия/ мечка" . Не че е невъзможно, но звучи абсурдно. Не е като да няма случаи на изсмукани скандали, които се оказват лъжа, защото някои иска да направи скандал или да прибере много пари. Не че изкуствените скандали не генерират пари на борсата де.
  • #8
    До долния ( преди 2 години )
    Само да ти кажа, че и да си против прогреса, света ще върви напред с или без твоето одобрение. Машините отдавна са заменили доста професии, като например комбайните отдавна са заменили жътварите, автоматичните централи отдавна са заменили телефонистките, няма и професия машинописка. Обаче от това света е станал само по-добър. Ако беше толкова хубаво да си шофьор, нямаше да има недостиг на международни шофьори въпреки високото предлагано заплащане. Това обаче няма да стане през следващите 20 г.
  • #7
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Преди време имаше някаква голяма еуфория от това, че голям камион е изминал няколко стотин километра по различни пътища напълно автономно. А, сега си представете по магистралите всеки втори тир, примерно, да е един автономен, безпилотен, 40тонен убиец.....Обаче зеленото човечество вярва, че всичко се прави в името на прогреса, а не за да се елиминира човека и да се спестят заплати....
  • #6
    До долните ( преди 2 години )
    А кой ви каза, че ползването на автопилота е задължително? Преди да го включиш, всеки път минаваш през диалогов прозорец в който трябва да отметнеш, че си съгласен, че няма да сваляш очи от пътя и ръце от волана и ще поемеш управлението на автомобила при всяко съмнение за опасност и отговорността за злополуки е твоя. Това е при всяко включване на автопилота, като тръгнеш на път. Тоест никой не те задължава да си го включиш. Голяма част са го включвали само от любопитство за малко.
  • #5
    Иван ( преди 2 години )
    WiFi блъскащи колички
  • #4
    Гошо ( преди 2 години )
    До глуп ак 1:Естествено, че вината е на шофьора... Но не, че не е реагирал, а защото се е доверил на някакъв софтуер да го вози. Самата идея, че ще оставя управлнието на софтуера и после ще трябва да следя каво точно прави е уникална тъпотия... А най-лошото е, че много хора дори не го осъзнават това!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    добре дошли в бъдещето в което бивате убивани от системи които са проектирани да опазват вашия живот и здраве
  • #2
    Гошо ( преди 2 години )
    Няма шанс да позволя някакъв комютър да ми управлява колата докато аз или други хора сме в автомобила. Друг е въпроса, че това трябва да е забранено със закон, а не да ми лансират някакви нива на автономност в колите...
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Дрън-дрън. При толкова рязка маневра, дори да е грешка на автопилота, шофьорът би трябвало да поеме управлението и да върне автомобила в пътя и или да натисне спирачките, което автоматично би изключило автопилота много повече от секунда преди удара. Не изключвам грешка на автопилота, дори е твърде вероятно той да е завил към ремаркето, но в случая отговорността за катастрофата е на шофьора, защото не е реагирал на грешката на автопилота, както се е съгласил при включването му с чек на екрана.
fallback
Последни