fallback

Volkswagen разкри нов Phaeton, който така и не се появи

Компанията показа завършен предсериен прототип на луксозния седан

Volkswagen Phaeton бе представен през 2002 година като луксозен седан, който бе флагман в гамата на леките коли на марката. Лимузината се предлагаше на пазара до 2016 година, като мина през 4 условни поколения, две от които по-скоро бяха масивни фейслифт обновления на модела.

За да отбележи 20-тата годишнина на Phaeton, германският автомобилен производител разкри снимки на това, което трябваше да бъде петото поколение на машината. Такова така и не бе лансирано, основно заради последиците от Дизелгейт и преориентирането на компанията към електрификацията. Така, пълноразмерният седан бе изоставен, макар да се оказа почти готов за лансиране.

Хората от Волфсбург ни напомнят как петото според едни и второ според други, поколение Phaeton, всъщност беше много близо до излизането на поточната линия. Показан тук е напълно функциониращ прототип в един-единствен екземпляр, за който лесно бихте повярвали, че е сериен автомобил. И е бил почти такъв.

Нереализираният масивен седан е възприел типично сдържания дизайн на Volkswagen с хромирана решетка и фарове, напомнящи тези на актуалния Touareg. Отзад, светлините излъчват усещане за Skoda Superb, което не е чак толкова изненадващо, тъй като прекратеният Phaeton е проектиран от Йозеф Кабан, който е автор  и на чешкия флагман.

Дългите врати осигуряват достъп до луксозна кабина с достатъчно място за краката отзад, където отделните седалки са разделени от широка централна конзола. Последната съдържа подвижен таблет, както и превключватели за регулиране на седалката. VW щедро използва дърво и кожа в целия интериор, заедно с монтирането на люк с две стъкла и система за забавление на задните седалки.

Инструменталният панел изглежда познат, тъй като в голяма степен повтаря този на сегашния Touareg, наричан Innovision Cockpit. При по-подробно вглеждане сходно със тези на всъдехода са разположени скоростният лост, поставките за чаши и контролерите за задвижващите режими. Огледало без рамка, коженото арматурно табло и металиковите акценти добавят изтънченост в салона на Phaeton, но без да изглеждат така изискано, както интериорът на Audi A8.

Подобно на Touareg, който се продава днес, седанът трябваше да се конструира на платформата MLB Evo, която е в основата на A8, както и на други големи модели на VAG. Струва си да се отбележи, че Volkswagen все пак произвежда голям седан, който е на тази архитектура, в лицето на предлагания само в Китай Phideon, който се счита за духовен наследник на Phaeton.

Повече снимки на несъстоялия се Volkswagen Phaeton вижте в галерията:

fallback
  • #5
    Geeg ( преди 1 година )
    С първия фейслифт и съм много доволен, ако тази версия беше излязла бих я взел от висчките 15тина коли който съм имал тази е най добрата единствено което е близко до него по качество е cl63 но за жалост не и по скорост
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Файтона има само едно поколение, другото са фейслифти...
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    китайците харесват това
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Голем Голф. За баровците в Перник
  • #1
    Фолк с гаден ( преди 1 година )
    Благодарим Ви, че не сте изкарали този "красавец" на бял свят.И без това от доста години цялата група е в някаква страхотна дупка с дизайна.Обезличаването на марките е тотално, вече и Ауди нямат собствен подчерк...
fallback
Последни