fallback

Как дори опитни водачи на автомобили съсипват двигателя в жегата

Летният сезон също може да бъде фатален за благосъстоянието на мотора

Лятото и горещото време се считат за период, благоприятен за "живота и здравето" на автомобила. Ние обаче сме длъжни да ви предупредим, че летният сезон може да бъде фатален за благосъстоянието на двигателя, ако собственикът на автомобила не вземе предвид някои определени нюанси. И не казвайте после, че не сте чували за това...

Най-баналната "лятна" история, с която можете да ускорите смъртта на двигателя на колата си - не го загрявате предварително. Да, знаем, че има две основни "секти" на автомобилистите - привърженици на загряването на двигателя и такива, които го смятат за ненужно. И двете групи обикновено изтъкват убедителни аргументи в полза на своята правота, но сега не говорим за тях. Всеки знае, че дори през лятото, веднага след стартиране на двигателя, оборотите му се покачват над тези на празен ход и намаляват до нормални нива едва след известно време.

През този период се извършва не само загряване, но и правилното разпределение на маслото във всички кътчета на захранващия блок, което е необходимо за защитата му при работа под натоварване. Някои шофьори не чакат, докато скоростта на коляновия вал падне до стандартната стойност на празен ход и започват да карат веднага след стартиране - навън е топло, защо да го загрявате? В резултат на това обаче се получава повишено износване на двигателя.

Този режим, между другото, също е вреден за скоростните кутии, особено за тези от типа CVT, тъй като те също имат свои собствени нюанси с температурата и налягането на работната течност. Ако веднага след включване на двигателя „натискате газта“ в кола със CVT трансмисия - бъдете готови за непланирани ремонти на въпросната скоростна кутия.

Повечето шофьори сменят въздушния филтър на автомобила си стриктно според разпоредбите, които определят датите за поддръжка в зависимост от пробега или периода от време. Междувременно през лятото въздушният филтър на автомобила се задръства много по-интензивно. Тогава в него попадат не само повече прах от пътищата, но и много насекоми, пух и други неща.

В резултат на това се той се запушва много бързо и започва да пропуска забележимо по-малко въздух. И собственик на кола, който не смени такъв филтър, ще се сблъска с проблем, при който двигателят работи в по-тежки режими. Което не му носи никаква полза. През лятото трябва да сменяте въздушния филтър по-често. Междувременно почти никой от собствениците на автомобили дори не мисли за това.

Подобна е и историята с моторното масло. Двигател, работещ при топлина в трудни условия (например в планини или на неравен терен), изразходва ресурса на защитната смазка по-бързо. Следователно в идеалния случай през лятото интервалът за смяна на маслото трябва да бъде намален наполовина. Но малко шофьори правят това на практика, а това определено не е в полза на мотора.

fallback
  • #16
    бъчваря ( преди 2 години )
    И как точно се съсипва мотора?Дори зимата е препоръчително да се тръгва веднага на първа предавка и да се поддържат около 2000 оборота 100-200 метра, след това повтаряме на втора и така докато стигнем нормалната предавка за движение. И какво точно му се скапва на мотора, я кажете и след колко точно километра. Нали не говорим да търкаляме колата милион километра 30 години след пенсия?
  • #15
    Тираджията ( преди 2 години )
    Много добре обяснено. Мисля, че за 2мин. е напълно достатъчно. Който чупи купи.
  • #14
    До #13 ( преди 2 години )
    Отнема цял оборот, два на вала, докато почне да пръска масло отвсякъде. Конструкторите са ***, и не са се сетили да сложат клапан, за да не се празнят маслените магистрали. Хлабините са проблем, но е проблем и двигателя да работи на празен ход, докато е студен. Ако някога сте гледали F1 може да сте забелязали, че студен болид като работи все едно някой му тактува по *** на газта. Единственото, което не трябва да се прави на студен двигател е да се юрка. Нежно може да се кара.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е за вярване какви глупости се пишат в коментарите.90%от населението в България е с такова мислене като вашето.Не четете ли какво и как е написано.Хората са го написали абсолютно вярно маслото се стича в картера и голяма част от двигателя остава без масло и е необходимо време докато влезе на всякъде така е написано,да не говорим за температурните разширения.Колата била модерна и нямало нужда едиквоси...Вие вообще на тоя свят ли сте не знам 3-ти клас ли сте какво...
  • #12
    Propov ( преди 2 години )
    260 коня от 2.3 - мотора е СПОРТЕН. Говоря за Маздата. Висока литрова мощност, мотора е много прецизен и работи във високи режими. Това си иска потдръжка с внимание и разбиране. Такива мотори често имат даже ограничение на оборотите до 3- 4000 докато са студени. Което на запознатите им подсказва нещо. Та даване на газ при студена кола и смяна на маслото на 20 или 30 хил. км са нормални неща, но ако обичате колата си и имате хабер от техника - са си амортизация умножена по 5.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Скъпа играчка , според доходите на човека .За един кола за 10к е нищо ,но за друг си е скъпа .
  • #10
    Гошо ( преди 2 години )
    Нямате си работа май да си драскате по сайтовете Фейсбуци.. Мозък пръскате само
  • #9
    Никола ( преди 2 години )
    Приуса ми е на600хиляди.След стартиране бензиновия автоматично включва за загряване но никога не съм чакал кутията да загрява.Тръгвам веднага и не съм имал и нямам проблем.
  • #8
    Колега ( преди 2 години )
    Колега, само не разбрах, защо на Мазда викаш скъпа играчка?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    спортнен двигател 260 к.с. на мазда разсмя ме
fallback
Последни