fallback

Как дори опитни водачи на автомобили съсипват двигателя в жегата

Летният сезон също може да бъде фатален за благосъстоянието на мотора

Лятото и горещото време се считат за период, благоприятен за "живота и здравето" на автомобила. Ние обаче сме длъжни да ви предупредим, че летният сезон може да бъде фатален за благосъстоянието на двигателя, ако собственикът на автомобила не вземе предвид някои определени нюанси. И не казвайте после, че не сте чували за това...

Най-баналната "лятна" история, с която можете да ускорите смъртта на двигателя на колата си - не го загрявате предварително. Да, знаем, че има две основни "секти" на автомобилистите - привърженици на загряването на двигателя и такива, които го смятат за ненужно. И двете групи обикновено изтъкват убедителни аргументи в полза на своята правота, но сега не говорим за тях. Всеки знае, че дори през лятото, веднага след стартиране на двигателя, оборотите му се покачват над тези на празен ход и намаляват до нормални нива едва след известно време.

През този период се извършва не само загряване, но и правилното разпределение на маслото във всички кътчета на захранващия блок, което е необходимо за защитата му при работа под натоварване. Някои шофьори не чакат, докато скоростта на коляновия вал падне до стандартната стойност на празен ход и започват да карат веднага след стартиране - навън е топло, защо да го загрявате? В резултат на това обаче се получава повишено износване на двигателя.

Този режим, между другото, също е вреден за скоростните кутии, особено за тези от типа CVT, тъй като те също имат свои собствени нюанси с температурата и налягането на работната течност. Ако веднага след включване на двигателя „натискате газта“ в кола със CVT трансмисия - бъдете готови за непланирани ремонти на въпросната скоростна кутия.

Повечето шофьори сменят въздушния филтър на автомобила си стриктно според разпоредбите, които определят датите за поддръжка в зависимост от пробега или периода от време. Междувременно през лятото въздушният филтър на автомобила се задръства много по-интензивно. Тогава в него попадат не само повече прах от пътищата, но и много насекоми, пух и други неща.

В резултат на това се той се запушва много бързо и започва да пропуска забележимо по-малко въздух. И собственик на кола, който не смени такъв филтър, ще се сблъска с проблем, при който двигателят работи в по-тежки режими. Което не му носи никаква полза. През лятото трябва да сменяте въздушния филтър по-често. Междувременно почти никой от собствениците на автомобили дори не мисли за това.

Подобна е и историята с моторното масло. Двигател, работещ при топлина в трудни условия (например в планини или на неравен терен), изразходва ресурса на защитната смазка по-бързо. Следователно в идеалния случай през лятото интервалът за смяна на маслото трябва да бъде намален наполовина. Но малко шофьори правят това на практика, а това определено не е в полза на мотора.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Двигател, работещ при топлина??? Аааа, ха-ха-ха-ха. Температурата на охлаждащата течност е почти константна след като автомобилът загрее, независимо от външната температура. По-скоро през зимата е проблем, защото се случва при много ниски ниски температури и напбримчено парно, някои икономични дизели да не могат да загреят с часове на дълъг път. Ама малко трябва да се знае и да се мисли! Лятото може да ти е горещо, но това не значи, че и на метала му е горещо ;)
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    За моята кола въздушният филтър се сменя на 40 хил. км. Годишно карам 20 хил. Колко по-често да го сменям през лятото, Руменчо? Вижда се, че хабер си нямаш от автомобили.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Единствен смисъл да се загрява двигател има, ако ще трябва да стартирате на максимум от място. В този случай обаче ще ви трябва да загреете и други неща по колата и пак е най-добре да покарате внимателно преди това. Не съществува инструкция за експлоатация на автомобил, в която да пише, че автомобилът трябва да се подгрява на място. Това са сънища на Руменчо и Петърчо, които са върхът на некомпетентността и не престават да го затвърждават.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредните глупости! Двигател не се загрява на място, защото така му съкратявате по-бързо живота, като работи по-дълго в студен режим. Тръгва се веднага след като оборотите са стабилни (за дърти щайги може да трябва да се почака) и се кара внимателно. Особено през лятото пък и при евтините масла всичко веднага си е топ. За една минута двигателят на свободен ход завърта 1000 пъти коляновия вал и още преди да е минала секунда, маслото е навсякъде. Загряването на място е забранено в някои държави.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко трябва да чакам, за да ми загрее на място Хонда Акорд 2.2 дизел? Отговорът е "вечно". Тази кола не загрява на място, а в движение
  • #21
    Весел ( преди 2 години )
    Тези статии имат за цел да ни накарат да купуваме резервни части.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    От опит, дизела се задръства много бързо до такава степен, че при някои двигатели маслото при турбината идва след 4-тата минута. Ама то 1000 магарета-1000 мнения. Който си е свикнал да сменя колата на година две, да си я юрка както сака. Който си я жали - негова си е!
  • #19
    MAZDA 3 MPS ( преди 2 години )
    Това е спортна кола със спортен мотор директно впръскване, сервиз по книжка 5-6к км. Ако не се серивзита и се дава газ мотора е *** на 100к км турбото по-рано. Ако се спазва и не се дъни студена кара по над 300к км. Слагат го и в 6 MPS + CX-7 - 2.3 Direct Injection Spark Ignition ;)
  • #18
    Halkidiki 2022 ( преди 2 години )
    До КолегаАми защото такава му е мярката за скъпо.И още дори и да си помислу за АUDI, NERCEDES, LAMBORGHINI, FERRARI и още други му е скъпо.Не се правя на интересен... Имам, знам и мога
  • #17
    бъчваря ( преди 2 години )
    Вижте, за скапан мотор при наливане на крадено масло съм чувал, но за такъв, че не работил две минути на празен ход, не.
fallback
Последни