Лятото и горещото време се считат за период, благоприятен за "живота и здравето" на автомобила. Ние обаче сме длъжни да ви предупредим, че летният сезон може да бъде фатален за благосъстоянието на двигателя, ако собственикът на автомобила не вземе предвид някои определени нюанси. И не казвайте после, че не сте чували за това...
Най-баналната "лятна" история, с която можете да ускорите смъртта на двигателя на колата си - не го загрявате предварително. Да, знаем, че има две основни "секти" на автомобилистите - привърженици на загряването на двигателя и такива, които го смятат за ненужно. И двете групи обикновено изтъкват убедителни аргументи в полза на своята правота, но сега не говорим за тях. Всеки знае, че дори през лятото, веднага след стартиране на двигателя, оборотите му се покачват над тези на празен ход и намаляват до нормални нива едва след известно време.
През този период се извършва не само загряване, но и правилното разпределение на маслото във всички кътчета на захранващия блок, което е необходимо за защитата му при работа под натоварване. Някои шофьори не чакат, докато скоростта на коляновия вал падне до стандартната стойност на празен ход и започват да карат веднага след стартиране - навън е топло, защо да го загрявате? В резултат на това обаче се получава повишено износване на двигателя.
Този режим, между другото, също е вреден за скоростните кутии, особено за тези от типа CVT, тъй като те също имат свои собствени нюанси с температурата и налягането на работната течност. Ако веднага след включване на двигателя „натискате газта“ в кола със CVT трансмисия - бъдете готови за непланирани ремонти на въпросната скоростна кутия.
Повечето шофьори сменят въздушния филтър на автомобила си стриктно според разпоредбите, които определят датите за поддръжка в зависимост от пробега или периода от време. Междувременно през лятото въздушният филтър на автомобила се задръства много по-интензивно. Тогава в него попадат не само повече прах от пътищата, но и много насекоми, пух и други неща.
В резултат на това се той се запушва много бързо и започва да пропуска забележимо по-малко въздух. И собственик на кола, който не смени такъв филтър, ще се сблъска с проблем, при който двигателят работи в по-тежки режими. Което не му носи никаква полза. През лятото трябва да сменяте въздушния филтър по-често. Междувременно почти никой от собствениците на автомобили дори не мисли за това.
Подобна е и историята с моторното масло. Двигател, работещ при топлина в трудни условия (например в планини или на неравен терен), изразходва ресурса на защитната смазка по-бързо. Следователно в идеалния случай през лятото интервалът за смяна на маслото трябва да бъде намален наполовина. Но малко шофьори правят това на практика, а това определено не е в полза на мотора.