Повечето автомобилни производители се отказват от дизеловите двигатели, но все още има компании, които залагат на такива агрегати. Една от тях е Mazda, която разкри подробности за новия си 6-цилиндров редови двигател за луксозния си кросоувър CX-60.
Моторът е наречен e-Skyactiv D, като ще се присъедини към 3,0-литровия plug-in хибриден бензинов двигател в европейската гама на модела. Японците определят решението си за предлагане на дизелов агрегат като „подход с множество решения за привличане на клиенти“.
Новият двигател ще се предлага в две версии - със 197 к.с. за модификациите на новия SUV със задно задвижване, както и с мощност 251 к.с. в съчетание със системата за задвижване на четирите колела Mazda i-Activ. И в двата случая моторът е част от хибридна система в 48-волтов стартер генератор, като е оборудван с технология за горене, наречена „разпределено контролирано частично предварително смесено запалване”, което помага за постигане на топлинна ефективност от над 40%.
Двигател с 251 к.с помага на CX-60 във версията задвижване на четирите колела да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди и да отделя 137 г/км CO2 в атмосферата. От Mazda не посочват данни за ускорението на по-слабата модификация, като посочват единствено, че вредните емисии CO2 са намалени до 127г/км.
От компанията също така твърдят, че новият двигател произвежда „плавен и тих звук”. Самият мотор е олекотен, като тежи колкото 2,2-литровия дизелов мотор на CX-5. Новият агрегат е предназначен за европейската версия на CX-60, като ще се поставя и на двата бъдещи по-големи SUV на Mazda - CX-70 и CX-90.