IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата извади забравени модели на пазара

Dodge продаде нов Viper, а BMW успя да пласира цели пет i8

Продажбите на нови автомобили падат, като индустрията определено не може да се справи с последствията от глобалната коронавирусна пандемия, както и с прекъсването на доставките и липсата на чипове. Повечето производители в САЩ съобщават за сериозен спад през второто тримесечие, но данните от продажбите показват и някои интересни факти.


Dodge Viper


Dodge, например, е успял да пласира един чисто нов Viper. Американската суперкола беше спряна от производство още през 2017 г., но явно при дилърите на Fiat Chrysler Automobiles са останали бройки от модела. През миналата година в САЩ са продадени още 4 бройки от този модел, същият е резултатът и за 2020 г.

Подобно е положението и при BMW i8, което не е толкова старо колкото Viper. Неговото производство за САЩ приключи през 2019 г., но през април е продадена една бройка от модела с комбинирана мощност 369 к.с., осигурявана от 1,5-литров турбодвигател с 3 цилиндъра и електромотор. Така общият брой на пласираните i8 от началото на година на американския пазар достигна 5 единици.


BMW i8


Като цяло компаниите-производители отчитат сериозно намаление на продажбите спрямо същия период на 2021 г. Най-сериозно е положението при Honda, където спадът през второто тримесечие е 50,5%. Почти същият резултат – 51%, отчита и Acura, луксозното подразделение на японската марка.

При останалите марки спадът е между 10 и 30%, но има брандове, които отчитат увеличение на продажбите. При Subaru, например, то е 0,7%, докато Chrysler шокира всички с ръст от 95%. Американският производител посочва, че това се дължи на голям брой поръчки за корпоративни (служебни коли).


0 от 500