fallback

Употребяваните електромобили и хибриди рязко поскъпнаха

Някои екземпляри се продават с над 100 000 долара надценка

Цените на употребявани електрически превозни средства и на хибриди рязко са се повишили. И така те следват тенденцията при автомобилите с двигатели с вътрешно горене, които също поскъпват, съобщава iSeeCars.

Като цяло, употребяваните коли с 5000 долара по-скъпи от преди година, въпреки че през април и май се отчита лек спад. Причините са добре известни – от началото на пандемията от COVID-19 темповете на производството на нови превозни средства спадна драстично, като автомобилната индустрия се бори да отговори на търсенето, принуждавайки хората да купуват коли на старо.

Експертите от iSeeCars са прегледали продажбите на 2 млн употребявани автомобили в САЩ на възраст от 1 до 5 години. Установено е, високите цени на горивата принуждават шофьорите да търсят електрически и хибридни превозни средства, което води до тяхното поскъпване. При електромобилите то е с 37,7%, а при хибридите – 33,2%.

Има и някои действително фрапиращи случаи. Дилър във Флорида, например, продава употребяван Ford F-150 Lightning за 193 988 долара. Това е с над 100 000 долара повече от цената, която Ford препоръчва за модела като нов – 90 874 долара. Представители на търговското представителство, което предлага колата, оправдаха огромната сума с голямото търсене на електрическия пикап.

Изложеният за продажба екземпляр е имал един собственик, което технически го прави „употребяван“ автомобил. Пикапът е изминал 139 км, като е боядисан в Iced Blue Silver Metallic. Това е безплатен цвят за най-високото ниво на оборудване – Platinium.

Функции като Ford Co-Pilot360 и B&O стерео също са стандартни за този Ford F-150 Lightning Platinum, но дори с тях чисто нов пикап би трябвало да струва 92 669 долара. Проблемът е, че почти няма шанс да бъде открит този модел в продажба, тъй като целият му тираж беше изкупен, още преди да се появи при дилърите.

fallback
  • #8
    Абе шваба ( преди 2 години )
    При 5 милиарда печалба от 310 хиляди автомобила, печалбата от автомобил е 16 хиляди долара. Тя една Toyota струва толкова, а ти си тръгнал да твърдиш, че Toyota печели пет пъти повече от автомобил?Тоест Toyota са много хитри, печелят по 80 хиляди долара от продаден автомобил? Бая евтини хибриди трябва да продават, щом само печалбата им е 80 хиляди!Дали пък от лакомия, точно заради печалбата на Тесла не си обърнаха мнението за електромобилите на 180 градуса?
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Абе ти вярваш ли си? Tesla за първото тримесечие на тази година произведе 310 хиляди автомобила и имаше брутна печалба 5 милиарда. Казваш че Toyota печелят 5 пъти повече? Тоест, понеже на година продават 10 милиона, това са 32 пъти повече автомобили. Ако имаха дори същата печалба като Tesla означава на година да печелят 160 милиарда долара. Мислиш ли, че печелят поне колкото Тесла от автомобил? А ти говориш за пет пъти повече, което е 806 милиарда брутна печалба годишно? Сигурен ли си?
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Долния, не ги мисли ти Тойота. Те, както винаги, са най-хитрите - с материал за една Тесла правят 10 хибрида, печелят 5 пъти повече, и спестяват на атмосферата 5 пъти повече СО2 емисии.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Тесла и китайците ще им сипят да ядат съвсем скоро. Тогава ще последва сценария с Toyota. Тя в момента е като ситуацията с онзи дядо дето казвал на внука си " не подбирай много, като трябва да свършиш работа на някоя, че и аз като тебе на младини можех ама не исках, сега вече искам, ама не мога."Та и те доскоро бяха в идеалното положение да произвеждат електромобили, но не искаха. Сега вече искат, но няма батерии за тях, защото производственият капацитет е резервиран до 2030 от останалите.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоест почти удвояването на продажбите на електромобили всяка година не е продиктувано от търсенето, а от предлагането. Ако имаше достатъчно производство, светът много по-бързо щеше да премине към електромобили и нямаше да чака автомобилните компании да ограничават този процес, тупкайки топката до 2035 година с опити да го удължат.
  • #3
    ХХI век ( преди 2 години )
    Пеша или на ток - всеки има право на избор. Ако някой си губи времето, то проблемът не е в самите коли.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези коли и по-евтини да станат от ДВГ не ми ги хвалете, колата е да ми служи на мен, не аз да си губя времето което ми е най-ценното с нея.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    A разни неандерталци продължават да обикалят форумите и да разказват как електричките нямат бъдеще !
fallback
Последни