fallback

Колко печелят служителите на Porsche?

Ето защо производителят на спортни коли е най-желаният работодател в Германия

Компанията Porsche AG произвежда своите превозни средства предимно в Германия, като това се случва в Цуфенхаузен – квартал, който се намира на границата на Щутгарт с област Лудвигсбург. Там има и музей, добре познат на феновете на марката. А статутът на производител на премиум спортни модели и луксозни джипове привлича много хора, които искат да направят кариера в Porsche. 

Фактът, че Оливър Блуме - председател на борда на Porsche AG от 2015 г., печели повече от прилично, няма да изненада никого. Но как високата цена на популярни модели като Porsche Taycan, 911 или Cayenne влияе върху заплатите на обикновените и служители на компанията?

Стажанти

Porsche има 36 000 служители по цял свят, което е сравнително малко на фона на другите производители. За разлика от Daimler AG, където заплатите зависят от нивата на управление, компанията от Щутгарт има малко по-различна йерархия. Според данни на платформата за подбор на персонала Glassdoor, именно Porsche AG е най-популярният работодател в Германия за миналата година. Защо е така, показва проучване на в. Bild.

На тези, които идват на обучение, се изплаща заплата съгласно колективния трудов договор на IG Metal (металургична и електроиндустрия). През първата година на обучение те могат да разчитат на сума от 976 до 1037 евро на месец, след това - от 1141 до 1264 евро на месец. Експерти посочват, че стажът е най-добрият начин да станете част от екип, който има такъв работодател като Porsche AG.

Тези, които впоследствие останат на работа в компанията, могат да разчитат на годишна заплата от 15 100 евро. Наетите на работа студени получават между 12 480 и 21 120 евро на година.

Квалифицирани работници

От колективния договор с IG Metal зависят не само заплатите на студентите, но и на много други служители на компанията. Например, квалифициран работник в производството печели около 50 400 евро годишно. Малко повече взима механик - средно 52 900 евро. Инженерите изследователи на Porsche получават средно 85 700 евро годишно, докато ръководителите на екипи могат да се радват на годишна заплата от 100 600 евро.

Мениджъри

Естествено, мениджърите са по-високо ценени и това се отразява на възнагражденията им. Тези, които са свързани с доставката на авточасти, получават до 150 000 евро на година, докато колегите им в областта на производството заработват малко повече - до 170 000 евро.

На върха на пирамидата се намира Борд на директорите, оглавяван от Оливър Блуме. Според Bild, той печели около 4,76 милиона евро годишно, като така беше преди годините на коронавируса, така е и днес. И напълно нормално председателят на борда на Porsche притежава Porsche Taycan, който струва много пари, но пък само през миналата година от него бяха продадени над 20 000 бройки.

Бонуси

Търговският успех на Porsche AG не заобикаля нейните служители - компанията прави печалба и част от нея са разпределя между всички тези 36 000 души. През 2019 г., например, бонусите възлизаха на 9700 евро, което при някои служители отговаря на три пълни месечни заплати. Освен това, работещите във фирмата ползват 20% при покупка на популярните модели на марката.

Тези бонуси вероятно ще бъдат увеличени - през миналата година Porsche записа рекорд по продажби в историята си, като достави 301 915 нови автомобила на своите клиенти по целия свят. Това е с 11% повече в сравнение с 2020 г. Моделите с най-голямо търсене отново бяха SUV, като от Macan са реализирани 88 362 бройки, а от Cayenne - 83 071.

fallback
  • #10
    //// ( преди 2 години )
    5 логично е на поточните линии да не можеш да работиш с телефон на ухото. Отиди тук в прозиводството, където има подобни линии, дали бачкат с телефон на ухото? Е да пиш паузата ни се плаща, но и заплащането не е като в Германия. Дали менаджерите не работят с телефон? Да, като цяло в Германия може да е по диосциплинирано, но....пак опираме до парите. Защо като отидат българите навън и стават диспциплинирани? Сами можете да си отговорите на този въпрос.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Далаверата им е от учениците и студентите дето им дават по 1000 евро на месец и ги сцепват от работа и са на най-мизерната работа. Дефакто те им изкарват парите на тези счантите, костюмите и в кабинентите, дето по цял ден се чудят с коя колежка и секретарка да врътнат афера. Имайте предвид, че тези пари цитираните са брутните заплати. Като махнеш данъците, застраховките и осигуровките ти остават 40-50% от брутото. Данъците са жестоки, а живота от скъп по-скъп в Германия.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Даа, в Германия пуш-паузите не се плащат, и разбира се, не можеш да работиш с телефона на ухото! За у България може и да е странно, но то затова сме на такова дередже!!
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    Приятелю, май забравяш че Порше тайкан въобще не е евтин автомобил и има доста по-евтини поршета с бензинови двигатели, които можеше да кара шефа, ако ставаше въпрос за етикет? Кристиан фон Кьонигсег, който прави бензинови автомобили за милиони бройката, всъщност за ежедневна кола кара в Tesla модел S, а не някой бензинов автомобил, въпреки че може да си позволи каквото пожелае.И той ли от етикет? И той ли не разбира от коли?
  • #6
    Гхь ( преди 2 години )
    Имаме приятелско семейство немци,които работят във Волфсбург в завода на Фолксваген,има норми за абсолютно всичко и е тегаво,да не говорим, че стария немец имаше златна акция по повод Х години стаж във фирмата. И от Фолксваген неше с пенсия от техния осигурителен фонд и т.н. Изобщо неща,които новите работници нямат
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, за България може да не важи, но в Германия / запада си има малко етикет. Консултатните в фирмата в която работя, като ходят по клиенти колата не може да е клас над Пасат или 5-ца (според клиента). СЕО-то и борда служебните им са 7-*** серия или А8. От Порше идваха, но не бяха с 911 ГТ3 и подобни бегачки, а с Панамера и Кайен без "да са наотчени".
  • #4
    До долния ( преди 2 години )
    Е защо мислиш така? Нима да ходи с porsche 911 ще е излагация за фирмата? Нали какъвто и автомобил да кара все ще е porsche?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Влизал съм във фабриакта им и на поточнат линия не е забавление. Има дежурен, който да смени работник, ако исма да ходи то тоалетна. Цигарените паузи.. не ти се плащат. Телефон на работното място няма. Младите се натискат, най-вече, защото могат да ползват служебния автопарк. 2-ри, и на Байерн Мюнхен футболистите имат Ауди ГТ Е-трон, ама колкото да ходят на тренировки с него. Та така и шефа на Порше.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    "Оливър Блуме...печели около 4,76 милиона евро годишно, като така беше преди годините на коронавируса, така е и днес. И напълно нормално председателят на борда на Porsche притежава Porsche Taycan, който струва много пари"Е защо така от толкова голям избор поршета, баш шефа кара електромобил? Сигурно не му стига заплатата за бензин и е тръгнал да пести? Този не е ли чел коментарите тук, че електромобилите нямат бъдеще и са загуба на време? Тоя човек хич не разбира от автомобили, а?
  • #1
    кеф ( преди 2 години )
    Нямат хора и очакват баламурници
fallback
Последни