fallback

D4 S Gran Coupe показва защо дизелът е жив

Автомобилът идва с с 355 коня под капака и на цена от 79 700 евро

Концепцията за дизелов луксозен автомобил отдавна не е привлекателна за пазарите в Северна Америка. Дори в Европа потребителите постепенно се отказват от дизелите в ползва на бензиновите и електрически алтернативи, но това явно не притеснява някои компании.

Сред тях е Alpina, която наскоро стана част от BMW Grup. Германският производител представи своето D4 S Gran Coupe, чиито характеристики са впечатляващи. Дизеловият автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди и харчи 6,9 л/100 км, което на фона на растящите цени на бензина го прави доста атрактивно предложение на пазара..

Въпреки че е напълно нов, D4 S всъщност е и и добре познат, тъй като каросерията и интериорът му са същите като на Alpina B4 – бензинова версия на BMW 4-Series Gran Coupe, която беше пусната през март 2022 г.

В случая, 3,0-литров турбодизел с 6 цилиндъра развива 355 к.с., като по този показател D4 S отстъпва на бензиновия си събрат, чиято мощност е 495 к.с. Въртящият момент и двата случая е един и същ – 730 Нм, като и тук имаме система за задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия ZF.

Продажбите на новата Alpina D4 S Gran Coupe ще стартират в края на септември, като поръчки за модела вече се приемат. Цените на модела започват от 79 700 евро.

Още снимки на D4 S Gran Coupe - вижте в галерията:

Снимки: Alpina

fallback
  • #12
    Димитър ( преди 2 години )
    В едно изречение казахте 6,9 на сто и 5 сек. от 0 до 100. Двете неща са взаимноизключващи се. Елементарни дилърски трикове за балъци. Тая кола 6,9 ще харчи точно никога при никакви условия.
  • #11
    край ( преди 2 години )
    Дизела е жив защото германците не могат да правят ел. коли. това обаче не е живот а рефлекса на умрялата жаба на която са подали ток.
  • #10
    До 8 ( преди 2 години )
    Дизела при премиум марките не само, че е двойно по-икономичен от аналогичния бензинов на марката и със сходни коне, дизеловия е с по-добро ускорение. Тоест хем гори на половина, хем и върви повече. Няма да коментираме, че ако колата се кара на дълги разстояния, живота на дизеловия двигател ще е двойно по-голям от този на бензиновия. Не напразно при премиум марките дизеловата версия е по-скъпа от бензиновата. А иначе, ако караш основно градско ти трябва бензин, ако е извънградско дизел.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-добри са френските дизели - 3 на 100 градско и то за двигател 120 кс. автоматик. Който иска икономии си купува бъджет кар, който иска да се изхвърля кат *** на пясък си купува 20 годишен премиум. Новите и лъскави лимузини не са по джоба дори за европеец средна класа, дори на запад си джиткат с ефтини коли, Шкода, Кия, напоследък Хюндай си пооправиха колите и те се търсят. БМВ, Мерцедес и Порше ще трябва да си пооправят пазарните стратегии защото съвсем скоро нещата ще отидат на фалит.
  • #8
    Striker ( преди 2 години )
    Автомобил висок клас и дизел?! Това никога не е било, няма и да бъде. Да дадеш 300 хил. за кола, ама да я вземеш печка, да ти е тънко, хахахахах! Е.ем те в гъзара, няма що!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Замърсявянето от дизел е огромно а тоя разход 5 нула нема такъв
  • #6
    Propov ( преди 2 години )
    Премиум и дизел е като костюм и маратонки. Нещо като... нищо такова. Да, практично е, да удобно е, но е много смешно. Не става дума за предразсъдъци или снобария или гъзария. Просто или си мъж или си пестелив лигльо или и ти не знаеш какво си, аджеба. То ест искаш , ама не ти стиска.
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    За мнозинството е важен разхода дори и на луксозен автомобил защо да харчи 9 на 100 като може и 5. В днешно време тракането и замърсяването го няма много повече от бензин. Ако една кола е луксозна е такава без значение дали на бензин, дизел или ток
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Концепцията за дизелов луксозен автомобил е кауза пердута! Дизел и лук са оксиморон и никога, ама никога не бива да се ползват в едно изречение! Немските инДжинери обаче все още си искат нафтовата печка да им трака и кади и в същото време да се правят на много еко и загрижени за природата. Между другото в немските медии от няколко дни се пише, че немците възобновяват ползването на въглишните електроцентрали, заради липсата на газ или иначе казано тези с електричките ще зареждат ток от въглища.
  • #3
    смех ( преди 2 години )
    За немският тапакус инженер цената на дизеля ни са влияй от цината *** нефтя щото си мисли че дизеля са прай от магарешка тор
fallback
Последни