fallback

Tesla Model S постави рекорд – измина 1,6 млн км

Сега собственикът иска да пробва и конкурента Lucid Air

Германецът Ханс-Йорг Геминген постави нов рекорд със своята Tesla Model S, като навъртя над 1 млн мили (1,6 млн км). Таксиметровият шофьор ползва модификацията P85+, като не смята да спира дотук и ще продължи да използва електромобила.

Факт е, че колата вече не е в първоначалния си вид, като е сменила 8 пъти електромотора си и 6 пъти батерията. Границата от милион километра е премината през 2019 г., а до есента на 2020 г. са добавени още 200 000 км. През януари тази година числото на километража е нараснало на 1,5 млн км, а сега вече е над 1,6 млн.

Електромобилът сменя първата си батерия при пробег от 290 000 км, а втората – след още 150 000 км. За електромоторите има по-малко информация, но е известно, че 4 от тях са използвани за първия милион километра.

В гаража на Ханс-Йорг има и Tesla Roadster, който също е с впечатляващия пробег от 700 000 км. Според Autoevolution, германецът обмисля да се сдобие с електромобил на конкурента на Tesla – Lucid, чийто седан Air има още по-впечатляващи характеристики. В края на май той успя да измине 1106,2 км с едно зареждане.

Цената на седана Lucid Air започва от 77 400 долара, което е по-малко от тази на Tesla Model S Long Range – 82 990 долара. Топ-версията Air Dream Edition обаче се оценява на 169 000 долара, като целият тираж отдавна е разпродаден.

fallback
  • #21
    Azis ( преди 2 години )
    Поредното доказателство, че електричките не са за бакшиши и гастербайтери. Но пък изглеждат привлекателно за работещите хора.
  • #20
    До долния ( преди 2 години )
    Е колко да е поскъпнал токът? Поскъпна газът и токът е скъп, когато се скрие слънцето и трябва да се произвежда ток от газ. Дори в България за днес токът е най-евтин в 15 часа, когато пече слънце, а в 21 часа е около 5 пъти по-скъп! А все още не са изградени планираните 20 пъти повече фотоволтаици. Представи си колко ще поевтинее тока тогава. Да ти е кеф да си зареждаш електромобила. А бензина през коя част на денонощието е пет пъти по-евтин?
  • #19
    Баси! ( преди 2 години )
    За тва ли поскъпна токът по планетата!?
  • #18
    кеф ( преди 2 години )
    И па немой мине 500 км въпреки промените щто промени просто няма.Менделеевата таблица е от 108 елемента нещата са ясни батериите от на Нокия 3310 не са мръднали насам.Свиквайте все повече пеш ще ходите
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Тинтири, отдавна не сме те виждали! В лудницата не позволяват ли телефони?
  • #16
    Jiko ( преди 2 години )
    Чист мазохизъм да сменям батерии и електромотори заради псевдоЕКОпатриотите ,този е купил още две три тесли докато измине тези км
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    ДВГ отива в музеите и това е истински ужасТ за разни първобитни елементи
  • #14
    До долния ( преди 2 години )
    Като правят по 27 промени, защо тогава още доставят коли без спирачки, с различни джанти, гуми, изпадащи панорами и разпадащи се зле сглобени салони. Да не продължавам, че коментара е до 500 знака.
  • #13
    TSLA ( преди 2 години )
    Претоплени манджи. Общото между 16-модулната батерия на тая S-овица и 5-модулната на новия Plaid е колкото магаре и космос. Химия, дизайн, управление и термоуправление - грам общо. Каквото и да напишете за Тесла, то вече не е актуално. На седмична база се правят средно по 27 промени в поточната линия. Тая кола и сегашните Тесли само еднакъв външен контур :D Коментарите за Тесла са пясък в пустиня. Вятър ги вее и все нищо :DDD
  • #12
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Да бе, батерия на 1,1 милиона километра която още е в движение било глупост?А за двигателите, разбра ли защо Тесла вече не произвежда Тесла модел S с един двигател?Разбра ли защо камионите няма да се произвеждат с нейния двигател, а ще слагат по четири броя двигатели от Тесла модел 3?И между другото, двигателя нито веднъж не е отказал, а се получава електрическо износване на лагерите, защото в тях се индуцират големи вихрови токове. Лагерите започват да шумят и ги сменят - 200$
fallback
Последни