fallback

Направи си сам: LED-крушки на обикновени фарове

Ксеноновите светлини вече са отживелица

Мнозина, на които им се налага или пък обичат да карат автомобил в тъмната част на денонощието искат да подобрят ефективността на фаровете на автомобила си. Но кой начин на усъвършенстване е по-ефективен - инсталиране на ксенонови или на LED крушки? Отговорът е еднозначен и определено е в полза на LED-светлината.

Ако искате да подобрите светлината на оригиналните халогенни фарове на колата си, можете да монтирате диодни крушки, но е добре това да бъде направено от квалифицирано лице. Самият монтаж е елементарен, но по-скоро съветите на професионалистите за това какви крушки да изберете и има ли нужда от допълнителни приспособления, са от особено значение.

Инсталирането на LED-крушка е много по-лесно от монтаж на ксеноновите лампи с лещи и запалителни модули. Няма нужда да "отваряте" фара, няма нужда да търсите място за обемистите баласти и т.н. Единственото усъвършенстване на фаровете за монтиране на LED-крушки може да е необходимостта да се намери място за радиаторчето за охлаждане на електрониката на тези лампи.

Но ето и още един съвет. Ако някой реши да спести от LED-крушки и купи евтина опция, тогава трябва да знаете, че те се характеризират с по-лоша светлина дори и от обикновените халогенни крушки, както и с малък ресурс.

Не трябва да се забравя и още нещо - цената за надграждане на фар за определени модели също се различава значително. но ако вземете качествени диодни крушки, то светлината пред вас ще се подобри значително. 

fallback
  • #11
    бачо Кольо ( преди 2 години )
    На предишната ми кола бях монтирал китайски лед крушки и 4 години никакъв проблем при положение,че и през деня светеха.По късно си купих оригинален Осрам лед крушки за над 100лв и нямаше никаква разлика в светенето.Та това относно оригинали и китайските ментета.Фаровете бяха с лупи.Сега имам същата кола ,но с фабричен ксенон-е,ксенона свети по добре.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    майко мила
  • #9
    Филипс ( преди 2 години )
    Може би не е важно, но има само един модел лед лампи узаконени за ЕС и то само за определени модели автомобили. На който не му се плащат глоби да го вземе предвид.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Никой не обръща внимание на това, че LED фаровете ВИНАГИ са адаптивни!!! Когато, фарът е обикновен винаги пречи на насрещно движещите се. Голяма глупост. Който иска да шофира автомобил с LED светлини-да си купи автомобил с фабрични такива.
  • #7
    Жозе ( преди 2 години )
    Тежко им на насрещното движение. .
  • #6
    Гого ( преди 2 години )
    До ////. Абсолютно съгласен. Освен че никой не следи. Аз следя! С лоста за дълги светлини.
  • #5
    //// ( преди 2 години )
    До 4 а някъде в статията да пише как да си сложим лед крушки СЕРТИФИЦИРАНИ оникновенни фарове? А Н4 И Н7 е стандарта на крушката, а не видът фар и рефлектор!
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    Осрам и Филипс имат H7 и Н4 сертифицирани за обикновените фарове дори за Швейцария и Австрия...Поинтересувайте се малко преди да се изказвате ;)
  • #3
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    На едната си кола съм сложил лед лампи висок клас. Всичко е интегрирано в тялото. Няма нужда от нищо допълнително. Светят по-добре от халогенните, но са малко по-слаби от добър ксенон.
  • #2
    //// ( преди 2 години )
    Ксенон или ЛЕД се слагат САМО на фарове тип лупа. На обикновен фар не се слага, но в България никой не следи за това и май не само за това, за жалост!
fallback
Последни