fallback

BMW iX получи супербатерия с 1000 км пробег

Изпитанията на акумулатора стартират още тази година

Компанията Our Next Energy (ONE) е предоставила на германския производител BMW една от своите нови батерии. Тя ще бъде поставена на кроссоувъра iX, като изпитанията ще стартират още до края на годината.

Новите акумулатори на американската фирма вече са доставени в Мюнхен, където инженерите на BMW вече подготвят работещ прототип за тестове. Въпросната батерия, наречена Gemini, е направена от два различни типа клетки, като единият от тях използва усъвършенствана химия с висока енергийна плътност. Благодарение на това решение, BMW iX трябва да може да измине около 1000 км с едно зареждане.

Предимството на батерията Gemini, освен че може да съхранява по-голямо количество енергия, се дължи и на факта, че за нейното производство са нужни много по-малко скъпи метали като кобалт, никел, графит и литий. Поне това твърди Муджиб Иджаз - главен изпълнителен директор и основател на ONE.

В момента компанията тества в САЩ различни видове електроди, за да може да бъде оценена и разликата в разходите и устойчивостта на производствените процеси. В ONE се готвят да предложат три версии на батерията Gemini в три различни версии, като те ще се различават по цена и капацитет.

Сътрудничеството на американците с BMW започна през март, когато инвестиционният фонд на базираната в Мюнхен компания одобри инвестиция от 65 млн долара в ONЕ. До това решение се стигна, след като от ONE обявиха, че прототип на тяхна батерия е позволила на Tesla Model S да измине 1200 км с едно зареждане. В момента американците си сътрудничат и с други производители в подобни проекти.

Снимки: BMW

fallback
  • #12
    продължение ( преди 2 години )
    => 4*15квтч =400 км спри рано за зареждане за 40 мин при налична свободна станция смощност100квт. Това е. При пътуване от Силистра до халкидики ще трябват поне 2 спирания за по 40 мин. ако има зарядни станции на правилните места. С няколко думи още трябва да се постарят. Избрах Силистра като най-отдалечен от гр. пункт Кулата.
  • #11
    Валери ( преди 2 години )
    И аз съм на мнение, 800 км е обхвата, който ще направи приемливи автомобилите. Трябва да се отбележи, че това разстояние трябва да се преодолява поне със средна скорост от 90 км/ч. По ниска скорост е неприемливо. В предвид изказванията за енергийната ни с-*** около кризата с газа, междинно зареждане с по-мощна станция от 100квт ще практически невъзможно. Т.е. зареждане на около 60 квтч ще става за ~40 мин. Ако използваме батерията в диапазона от20%-80% за да пазим батерията. следва продължение
  • #10
    c ( преди 2 години )
    Чакам АЗЛК да направи поне 100 км пробег
  • #9
    ВсичкоТок ( преди 2 години )
    Пием вино самоТок, ядем карамЕл и караме на караТок!
  • #8
    Име ( преди 2 години )
    Мда наистина продължават акциите им се сриват на борсата всеки ден.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    БМВ ли псувате вече? Каква драма! Явно дори приказката за петела не сте чували? И да куглокигате, и да не куглокигате света си продължава.
  • #6
    Ама верно ли ( преди 2 години )
    Мда за пълното зареждане на батерията 10 часа напрао трее да спиш у колъта
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    За размера на БГ, дори в момента зарядните станции са достатъчно нагъсто. Все още преобладават 50 кВ, но дори те са достатъчни за кратко дозареждане.
  • #4
    Име ( преди 2 години )
    Краят на ел колите е близо батерията се оказа скъпа и произвеждана в неголям обем което води до много високи цени на електричките непосилни за масата
  • #3
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Ако си в БГ, пробега не е от голямо значение. От единия край до другия са 400 км.
fallback
Последни